Μείναμε κυριολεκτικά έκπληκτοι από τα προσόντα του νέου Seat Ateca. Με εμφάνιση κυρίως πίσω, που παραπέμπει στα ανταγωνιστικά (;)Audi και Tiguan το νέο Ισπανικό μοντέλο μας εντυπωσίασε κυρίως με τον εκπληκτικό κινητήρα του 1.0 λίτρου με τα 115 άλογα που «φύσαγε» στην Εθνική οδό σε σημείο που να πιστέψουμε ότι μας κορόιδεψαν με τον κυβισμό.
seat ateca πισω.JPG
Το Seat Ateca βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW στην οποία έχει γίνει δίαιτα χωρις όμως να χαθεί το παράσημο των 5 αστέρων στις τόσο δύσκολες δοκιμές πρόσκρουσης .Μπροστά εντυπωσιάζει με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led ενώ τιο πίσω μέρος θυμίζει Audi τόσο στα φωτιστικά σώματα όσο και στην όλη σχεδίαση. Με μήκος στα 4,36 μέτρα διαθέτει άνετους χώρους για τους επιβάτες και 510 λίτρα στο πορτμπαγκάζ .Οι εκδόσεις 4Drive διαθέτουν επιπλέον το Snow και το Off-road profile καθώς και τη λειτουργία Hill Descent Control. Ένα επιπλέον λειτουργικό χαρακτηριστικό είναι η πίσω ηλεκτρική πόρτα, η οποία ανοίγει και κλείνει με κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
σεατ ατττεψα.jpg
Η ποιότητα στο εσωτερικό κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα ενώ εντυπωσιάζει και ο εξοπλισμός επικοινωνίας ,άνεσης και ασφάλειας όπως είναι το σύστημα ψυχαγωγίας και επικοινωνίας με την μεγάλη κεντρική έγχρωμη οθόνη. Υπάρχουν ακόμη τα συστήματα Traffic Jam Assist, Lane Assist, City Emergence Brake, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Detection και συστημα αυτόματου παρκαρίσματος με έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας.Το Connectivity Box στη κεντρική κονσόλα του SEAT Ateca είναι εύκολα προσβάσιμο για το οδηγό, παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone και χάρη στην αυτόματη σύζευξη με την κεραία οροφής εξασφαλίζει καλύτερη λήψη σήματος.
Ξεκινώντας με τον συνάδελφο -εκλεκτό δημοσιογράφο του ειδικού τύπου- Βασίλη Σαρημπαλίδη είχαμε την χαρά να οδηγήσουμε το Ateca 1.0 TSI 115 ίππων με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
seat ateca 3.JPG
Το μικρό SUV «πετούσε» με την βοήθεια του μηχναικού κιβωτίου ταχυτήτων εντυπωσιάζοντας τόσο τον συνάδελφο όσο και εμένα όταν τον άλλαξα μετά από καμιά ώρα. Είδαμε ότι το κοντέρ έγραψε ταχύτητες πάνω από τα συνηθισμένα για τέτοιο κυβισμό ενώ παρά τον τρικύλυνδρο χαρακτήρα του δεν ακουγόταν σχεδόν καθόλου. Το αμάξι πατούσε σταθερά στους επαρχιακούς δρόμους που οδηγούσαν στην μαγευτική Αράχωβα ενώ όταν χρειάστηκε ο Βασίλης χρειάστηκε να ακινητοποιήσει το Atec επειδή του πετάχθηκε ένα ..κατσίκι στην μέση του δρόμου όλα έγιανα με τάξη και ασφάλεια.
seat ateca 2.JPG
Υπάρχει ακόμη διαθέσιμος σε βανζινοκινητήρα ο 1.4 TSI με απενεργοποίηση κυλίνδρων ACT που αποδίδει 150 PS, ενώ σε diesel διατίθενται ο 1,6 TDI με 115 ίππους και ο 2.0 TDI Ateca με 150 και 190 ίππους .O κορυφαίος 2.0 TDI 190 PS διαθέτει στάνταρ το κιβώτιο DSG και το σύστημα 4Drive. Το SEAT Ateca διατίθεται στην Ελλάδα σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Την Reference, την Style που από ότιο φαίνεται θα πουλήσει περισσότερο με επιπλέον εξοπλισμό της πρώτης όπως είναι το πακέτο εξωτερικών προστατευτικών αμαξώματος και μαύρες μπάρες οροφής, οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών οι πίσω αισθητ��ρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης με cornering climatronic, δερμάτινο τιμόνι, Media System color, , cruise control, Η πιο ακριβή είναι η XCELLENCE που τα έχει όλα ,μεταξύ των οποίων και το Media System Plus με οθόνη 8 ιντσών .
seat ateca 4.JPG
Οι τιμές του νέου Ateca ξεκινούν από τα 19.950 ευρώ για την έκδοση 1.0 ECO TSI με τα 115άλογα για την Reference Ecomotive, Για να αποκτήσετε την 1.4 TSI 150 PS ACT Style χρειάζονται 26.750 ευρώ ενώ για την πιο ακριβή 1.4 TSI 150PS ACT Xcellence 4Drive DSG. Χρειάζεστε περίπου 35.000 ευρώ.Η έκδοση 1.6 TDI 115 PS Reference Ecomotive κοστίζει 23.850 ευρώ και η 2.0 TDI 190PS Xcellence 4Drive DSG. Αγγίζει τα 35750 ευρώ.Τιμές άκρως ανταγωνιστικές που καθιστούν μαζί με τα υπόλοιπα προσόντα το Seat Ateca επικίνδυνο αντίπαλο για τον ανταγωνισμό που ακούει στο όνομα Nissan Qashqai, Hyundai Tuson,Kia Sportage. Πλήρες τεστ θα δείτε όταν το πάρουμε στα χέρια μας για περισσότερες μέρες.

Βαγγέλης Γκούμας