​«Αυτοκίνητο με αστέρι» έλεγαν οι παλιοί «και ότι να είναι ». Μόνο που την περίπτωση της νέας E-Class το αστέρι είναι ιδιαίτερα λαμπερό . Μάλιστα σε σχέση με την απερχόμενη έκδοση νέα Ε είναι ένα μοντέλο συνώνυμο της ποιότητας, της πολυτέλειας , της τεχνολογίας από το μέλλον ,σε τέτοιο σημείο που να διεκδικεί τα σκήπτρα ακόμη και από αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας που κοστίζουν πολύ ακριβότερα από αυτήν . Το μέγεθος παίζει ρόλο στα αυτοκίνητα τέτοιου κύρους.
-Mercedes-E-Class μπροστα.jpg
Η νέα Ε Class έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 43 χιλιοστά (4923 μέτρα), είναι ανεπαίσθητα πιο χαμηλή σχεδόν 2 χιλιοστά ενώ της λείπουν και 3 χιλιοστά στο πλάτος.. Όμως το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 65 χιλιοστά με αποτέλεσμα οι τροχοί να βρίσκονται πολύ κοντά στα άκρα του εντυπωσιακού αμαξώματος.

Η παρουσία της νέας Mercedes είναι επιβλητική. Με το επιβλητικό λαμπερό αστέρι στην κορυφή της τεράστια μάσκας ,με τα μεγάλα στρογγυλεμένα φωτιστικά σώματα και με περισσότερες καμπύλες από πριν μνα διατρέχούν όλη την κορμοστασιά της εντυπωσιάζει τους πάντες στο πέρασμα της. «Ταξιδεύοντας» στο πίσω μέρος …μπερδεύεσαι για το ποιο μοντέλο βλέπεις καθώς τα νέα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν με την μία στην μεγαλύτερη S Class με τους διπλούς διαχύτες της εξάτμισης. Οι σχεδιαστές της Mercedes πέτυχαν εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής cd: 0,23 που μειώνει σχεδόν σε μηδενικά επίπεδα αεροδυναμικούς θορύβους και συνεισφέρει και στην οικονομία καυσίμου.

Όμως το πιο δυνατό σημείο της Mercedes E είναι το εκπληκτικό εσωτερικό της. Υψηλή ποιότητα κατασκευής, συνδυασμός ακριβού δέρματος και αληθινού ξύλου συνθέτουν το βασικό της στοιχείο που είναι η πολυτέλεια. Ταυτόχρονα η υψηλή τεχνολογία κάνει άμεσα την εμφάνιση της στο ταμπλό με τις δύο μεγάλες οθόνες των 12,3 ιντσών που «δένουν» μεταξύ τους σε μια ενιαία ,χάρη σε ένα γυάλινο μεγάλο κάλυμμα.

Στην οθόνη ακριβώς μπροστά μας, δηλαδή στην αριστερή πλευρά υπάρχουν τα όργ��να ενώ στην δεξιά οθόνη προβάλλονται όλες οι πληροφορίες του υπερσύγχρονου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το τελευταίο μπορεί ο οδηγός να το χειριστεί και από τα πρωτόγνωρα πάνελ αφής πάνω στο πολύ-λειτουργικό δερμάτινο τιμόνι.

ECLASSΤΑΜΠΛΟ.jpg
Φυσικά όπως και στο προηγούμενο μοντέλο υπάρχει το ρετρό αναλογικό ρολόι ενώ οι αεραγωγοί είναι επενδυμένοι με αλουμίνιο. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα των επιβατών είναι άφθονες με την μεγάλη και πιο βαθιά να βρίσκεται στον «τεμπέλη» .Το πιο σημαντικό από όλα , πέντε επιβάτες κάθονται σε αναπαυτικά καθίσματα με ενεργά πλαϊνά μαξιλαράκια και έχουν στην διάθεση τους άφθονους χώρους. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει αποθηκευτικό χώρο 540 λίτρων που καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες όλων των επιβατών.

Ξεκινάμε και βλέπουμε πόσο περιττή είναι η παρουσία μας στην θέση του οδηγού. Σε αυτό συνεισφέρουν οι δύο μαγικοί κωδικοί DRIVE PILOT και COMAND Online, Με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης η Mercedes E τα έκανε όλα μόνη της . μέσα στην κίνηση ,σταματούσε ξεκινούσε ,έστριβε χωρίς να κάνουμε την παραμικρή κίνηση παρά μόνο να παρακολουθούμε τα στοιχεία οδήγησης από την Head Up Dislay οθόνη.
E CLASS 2.jpg
Οι μαγικές κινήσεις εκτελούνταν με ένα πρόγραμμα που βασίζεται σε μια σειρά καμερών , αισθητήρων και προγραμμάτων που ελέγχονται μέσω ραντάρ. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του προηγμένου συστήματος αυτόνομης οδήγησης είναι και η δυνατότητα αυτόματων διορθώσεων της πορείας του αυτοκινήτου ακόμη και όταν λείπουν οι διαγραμμίσεις στις λωρίδες κυκλοφορίας καθώς η E-Classακολουθεί ουσιαστικά την πορεία του προπορευόμενου οχήματος.

-Mercedes-E-Class- πίσω.jpg
Πιο αναλυτικά ο αυτόματος πιλότος σε ταχύτητες μέχρι και τα 130 χλμ./ ώρα η E-Class κρατάει την πορεία της χωρίς να χρειασθεί η επέμβαση σας και μόνο μετά από 60 δευτερόλεπτα ειδοποιείσαι ότι πρέπει να έχεις μια μικρή συμμετοχή . Το εντυπωσιακό εντοπίζεται στην εθνική οδό όπου το «αστεράτο» μοντέλο αν ανοίξεις το φλας μπορεί να κάνει ακόμη και προσπέραση μόνο του. Για πρώτη φορά υπάρχει η δυνατότητα με το προηγμένο τεχνολογικά Remote Parking Pilot με κάμερα οπισθοπορείας με την E-Class να παρκάρει και ξεπαρκάρει χωρίς να ��πάρχει οδηγός αλλά από απόσταση μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο. Όμως υπάρχουν και άλλες δυνατότητες που χρειάζονται μελέτη με τον καθηγητή σας που είναι ο πωλητής με τον οποίο θα μιλήσετε για την αγορά της. Με το πάτημα του φωτιζόμενου διακόπτη στο ταμπλό ο κινητήρας των 1991 κ. εκ. παίρνει ζωή. Ξεκινάς και από τα πρώτα μέτρα σκέπτεσαι πόσο ταιριαστός είναι για το μεγάλοι και στιβαρό αμάξωμα της E-Class.

H δυνατότητα επιλογής χαρτογράφησης του κινητήρα και των αναρτήσεων μέσω του συστήματος Dynamic Select σε συνδυασμό με τα εξαιρετικό νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 G-TRONIC με τις 9 σχέσεις καλύπτει όλες τις διαθέσεις του οδηγού.Οι αλλαγές γίνονται σειριακά με τα "αυτάκιια" πίσω από το τιμόνι ενώ όπως συνηθίζει η εταιρεία έχει βάλει τον μοχλό ταχυτήτων σε λεβιέ πίσω επίσης πίσω από το τιμόνι.Η επιλογή Eco ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των «τσιγκούνηδων» η Comfort προσφέρει άνεση , η Sport , Sport+ ικανοποιεί τις αγωνιστικές διαθέσεις. Τέλος αν δεν σας ικανοποιεί καμία από αυτές τις επιλογές υπάρχει και η Individual σου δίνει τη δυνατότητα να φτιάξεις το δικό σου προφίλ. Ο χειρισμός του, γίνεται μέσω του πιεζο-περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα και προβολής των επιλογών με το μενού του συστήματος infotainment. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 184 ίππους στις 5500 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης να είναι 300 Νm /1200-4000 σ.α.λ.

Στην πράξη η E–Class επιταχύνει με γρήγορους ρυθμούς με τα 0-100 χλμ./ ώρα να καλύπτονται σε 7,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 240 χλμ./ ώρα.Και αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν η τιμή της κατανάλωσης που με προσεκτική οδήγηση δεν ξεπέρασε τα 7 με 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Στο δρόμο η E- Class αποτελεί την επιτομή της ασφάλειας αλλά και της άνεσης. Το νέο μοντέλο «πατάει» στην πλατφόρμα MRA και τρέχει με απόλυτη σιγουριά χάρη στην προηγμένη ανάρτηση. Η διάταξη της τελευταίας αποτελείται από άξονα 4 συνδέσμων μπροστά και άξονα 5 συνδέσμων πίσω με αντιστρεπτικές δοκούς και στα δύο τμήματα. Ανάλογα με την έκδοση αλλάζει και η ρύθμιση. Έτσι στην έκδοση Avantgarde η ανάρτηση έχει σπορ καταβολές με χαμήλωμα της κατά 15 χιλιοστά ενώ υπάρχει και η δυνατότητα προα��ρετικής τοποθέτησης της ρυθμιζόμενης ανάρτησης Dynamic Body Control .

Tο «αστέρι» που είχαμε στα χέρια μας αποδείχθηκε τραίνο ακόμη και στα όρια της. Το στιβαρό πάτημα γίνεται αντιληπτό σε κάθε στροφή που παίρνεις με το τιμόνι να έχει άμεση απόκριση και εξαιρετική πληροφόρηση. Με αθόρυβες κινήσεις η E-Class σου εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη τόσο σε εσένα που βρίσκεται στην θέση του οδηγού όσο και στους επιβάτες που εντυπωσιάζονται από την έλλειψη θορύβων τόσο αεροδυναμικών όσο και από το οδόστρωμα ακόμη και αν έχει κακοφτιαγμένο. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή και απλά με αυτό το αυτοκίνητο χαίρεσαι να ταξιδεύεις με υψηλές ταχύτητες και για πολλές ώρες. Τα φρένα σταματούν το βαρύ σε αίσθηση αμάξωμα ακόμη και σε συνθήκες πανικού και σε κατηφορι��ές διαδρομές. Όμως μην ανησυχείτε ακόμη και αν …ξεχαστείτε ή υπερτιμήσετε τις ικανότητες σας έρχεται η μεγάλη σειρά με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που απλά χωρίς να ασχοληθείς…προσωπικά ,σε γλιτώνουν από δυσάρεστες καταστάσεις. Η 7ήμερη συμβίωση με την «αστεράτη» και προηγμένη τεχνολογικά Mercedes E-Class με την ατελείωτη σειρά hi-tech στοιχείων κοστίζει στην βασική αλλά πλούσια έκδοση της 56840 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας