Η Opel αποφάσισε να διατηρήσει όλα τα ατού του προηγούμενου Mokka στη φάση εξέλιξης του νέου Opel MOKKA X προσθέτοντας μερικές έξυπνες πινελιές που κάνουν το bestseller ακόμα πιο επιθυμητό. Το συμπαγές SUV διατίθεται προαιρετικά με ένα ευφυές, προσαρμοζόμενο σύστημα τετρακίνησης που βοήθησε τον προκάτοχό του να κερδίσει δύο βραβεία στη Γερμανία.

Χάρη σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πολύδισκο συμπλέκτη, το σύστ��μα κατανέμει ομαλά την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:5050, ενώ σε συνήθη καθημερινή χρήση λειτουργεί σαν ένα οικονομικό FWD αυτοκίνητο. Το AWD σύστημα ενεργοποιείται όταν το όχημα είναι σταματημένο για να αποτρέψει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνηση. Αυτό ενεργοποιείται αυτόματα σε κλάσμα δευτερολέπτου μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη (“active on demand system”).
opel mokka.jpg
Μετά την εκκίνηση, όλη η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και το AWD σύστημα ενεργοποιείται μόνον όταν οι οδηγικές συνθήκες απαιτούν βελτίωση της πρόσφυσης, κυρίως σε ολισθηρές επιφάνειες. Σε υγρούς και βρεγμένους δρόμους, συμβαίνει μία περιστασιακή ανακατανομή τις κινητήριας ισχύος. Ανάλογα με την κατάσταση του οχήματος και τις συνθήκες του δρόμου, η ροπή μεταφέρεται και στους πίσω τροχούς. Επομένως, ακόμα και στιγμιαία, όπως όταν πέσει σε λακκούβα ή πάγο, πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς παρέχει μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια, αυξάνοντας επομένως την αίσθηση ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης.

Το all-wheel drive σύστημα διατίθεται σε συνδυασμό με το διάσημο βενζινοκινητήρα 1.4L με 140 hp (Κατανάλωση καυσίμου NEDC: στην πόλη 8,3-8,22 l/100 km, εκτός πόλης 5,6-5,52 l/100 km, μικτός κύκλος 6,5-6,42 l/100 km, εκπομπές CO2 152-1491 g/km) και τον διακεκριμένο 1.6 CDTI ‘whisper diesel’ με 136 hp (Κατανάλωση καυσίμου NEDC: στην πόλη 5,2-5,01 l/100 km, εκτός πόλης 4,4-4,21 l/100 km, μικτός κύκλος 4,7-4,51 l/100 km, 124-1191 g/km CO2). Και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο.

Εξάλλου, η Opel φροντίζει επίσης να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών που επιθυμούν τετρακίνητη έκδοση με εξάρι αυτόματο κιβώτιο συνδυάζοντας το ευφυές σύστημα με τη νέα γενιά, του κορυφαίου 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo με 152 hp (Κατανάλωση καυσίμου NEDC: στην πόλη 7,9-7,81 l/100 km, εκτός πόλης 5,7-5,61 l/100 km, μικτός κύκλος 6,5-6,41 l/100 km; 150-1481 g/km CO2) που έκανε το ντεμπούτο του στο νέο Opel Astra.
opel mokka organa.JPG
Η κεντρική κονσόλα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη γύρω από τις οθόνες αφής 7 και 8 ιντσών των συστημάτων infotainment νέας γενιάς. Εντυπωσιακή, με διάχυτη φινέτσα και κομψή, σχεδιαστική λιτότητα με λιγότερους διακόπτες – πολλές από τις λειτουργίες ελέγχονται τώρα από ‘capacitive’ οθόνες αφής. Επιπλέον, η κεντρική οθόνη πληροφοριών προσφέρει βελτιωμένη αναγνωσιμότητα χάρη στις νέες 3,5” μονόχρωμες και 4.2” έγχρωμες οθόνες με λευκό φωτισμό LCD.

Κατά τη διάρκεια εξέλιξης του Opel MOKKA X, οι μηχανικοί ακολούθησαν και πάλι τη στρατηγική της Opel να κάνει τις καινοτόμες τεχνολογίες προσιτές στο ευρύ κοινό λανσάροντας τους προβολείς Adaptive Forward Lighting με πλήρη λειτουργικότητα LED. Το νέο σύστημα AFL LED προσαρμόζει τις λειτουργίες φωτισμο�� των προβολέων σύμφωνα με την εκάστοτε οδηγική κατάσταση ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση φωτισμού χωρίς να ενοχλεί τους άλλους οδηγούς. Περιλαμβάνει εννέα διαφορετικές λειτουργίες όπως φωτισμό πόλης, φωτισμό επαρχιακού δρόμου και tourist mode. Αυτό το σύστημα LED αντικαθιστά το προηγούμενο BiXenon AFL+. Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογία LED προσφέρει μία ποιότητα φωτισμού που επιτρέπει να βλέπουμε τα ‘αληθινά’ χρώματα των πραγμάτων, αυξάνοντας την οπτική απόλαυση. Επιπλέον, καθώς δεν υπάρχουν κινούμενα εξαρτήματα στη μονάδα των φώτων, το σύστημα αντιδρά ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια .
opel mokka  head up diisplay.JPG
Η νέα γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, έχοντας υψηλότερη ανάλυση και αυξημένη ισχύ επεξεργασίας εικόνας αναβαθμίζει όλες τις λειτουργίες που υποστηρίζει, όπως η Υποστήριξη Μεγάλης Σκάλας Φώτων (High Beam Assist) του συστήματος φωτισμού LED AFL. Λόγω της βελτιωμένης κάμερας και του προαιρετικού συστήματος πλοήγησης που στέλνει σήματα της κυκλοφορίας, το αναβαθμισμένο σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Traffic Sign Assistant) του Opel MOKKA X έχει βελτιωμένη ικανότητα ανίχνευσης. Η λειτουργία Ένδειξης Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος [Following Distance Indication (FDI)] χρησιμοποιεί εμπρός κάμερα για ανίχνευση προπορευόμενων οχημάτων, και το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Alert) αναβαθμίζεται τώρα με ανακλαστικές προειδοποιητικές λυχνίες LED (Alert Display). Όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται πολύ γρήγορα, κόκκινες λυχνίες LED ανακλώνται στο παρμπρίζ. Επιπλέον, μία ηχητική προειδοποίηση παροτρύνει τον οδηγό να φρενάρει.
MMMO.JPG
Το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας οχήματος (Lane Departure Warning) ενεργοποιείται αυτόματα με ταχύτητες πάνω από 60 km/h και προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που άθελά του βγει από τη λωρίδα με μία ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό και μία ηχητική προειδοποίηση. Όπως το νέο Opel Astra, το Opel MOKKA X θα διατίθεται με όλες τις υπηρεσίες Opel OnStar από το λανσάρισμά του. Στην Ελλάδα η υπηρεσία Opel OnStar θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο. Επιπλέον, δύο εκδόσεις της νέας γενιάς του συστήματος infotainment IntelliLink θα γιορτάσουν το ντεμπούτο τους στο SUV. Το IntelliLink θα φέρει τον κόσμο των smartphones στο αυτοκίνητο μέσω συστημάτων σύνδεσης κινητών τηλεφώνων Apple CarPlay και Android Auto. (όπου διατίθενται).

Εκτός από το καλύτερα συνδεδεμένο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, το νέο Opel MOKKA X μπορεί να θεωρηθεί και το πιο άνετο. ��ε τις αποδεδειγμένες ικανότητες εκτός δρόμου, την ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων, την εξαιρετική συνδεσιμότητας, τα χαρακτηριστικά άνεσης και τη νέα, φρέσκια και τολμηρή σχεδίαση, το νέο Opel MOKKA X διαθέτει όλα τα προσόντα για να συνεχίσει την αναμφίβολα επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του και ταυτόχρονα να προσελκύσει νέους πελάτες στη μάρκα.

Βαγγέλης Γκούμας