H ΒΜW διευρύνει τη γκάμα της και δείχνει ότι ενδιαφέρεται για όλες τις τσέπες όχι μόνο στον τομέα της αγοράς αλλά και την συνολικής χρήσης του αυτοκινήτου. Το μόλις πρόσφατα εμφανιζόμενο X1 που είχαμε δοκιμάσει με τον κυβισμό των 2.0 λίτρων με την τετρακίνηση ,τώρα έρχεται να ταρακουνήσει ακόμη περισσότερο την κατηγορία ,πριμοδοτώντας το με τον εξαιρετικό τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων. Έτσι κάνει πλέον την πολυτέλεια περισσότερο προσιτή με το κύρος της μάρκας δεδομένο. Και όσοι νομίζε��ε ότι αυτό το μοτέρ αποτελεί μια λύση ανάγκης κάνετε τεράστιο λάθος. Το γιατί θα το δείτε αμέσως τώρα. Η νέα X1 αποτελεί και το πρώτο μοντέλο της σειράς που «φοράει» κινητήρα τέτοιου κυβισμού.
2016+BMW+X1+ πισω.jpg
Ας ξεκινήσουμε από αυτό για το οποίο θα έχετε απορίες. Δηλαδή αν ένα τρικύλινδρο μοτέρ μπορεί να αντεπεξέλθει στο βάρος (1.540 κιλά) και το μέγεθος έστω και του μικρότερου SUV της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ξεκινάμε και βλέπουμε ότι στην… παρέα μας έχουμε 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τεχνολογίας Steptronic που διαθέτει πιο «κοντές» σχέσεις από το 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Ό γνωστός (από το Mini ,316i 116i, 118i, 218i Active Tourer )κινητήρας διαθέτει τεχνολογία TwinPower Turbo 2 ΕΕΚ άμεσο ψεκασμό, Valvetronic και αποδίδει 136 άλογα στις 4.400 σ.α.λ. Με το πάτημα του γκαζιού βλέπουμε ότι η ροπή των 22,4 κιλών από το ρελαντί των 1.250 σ.α.λ. με το κοντό κιβώτιο δίνει ξεχωριστή ώθηση στο αυτοκίνητο με το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Η συνέχεια είναι ακόμη καλύτερη καθώς η X1 επιταχύνει αθόρυβα παρά το γεγονός ότι η «καρδιά» είναι τρικύλινδρη.

Και εδώ όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της BMW έχουμε την δυνατότητα επιλογής τρόπων οδήγησης. Με το πρόγραμμα Eco Pro, με το κιβώτιο ταχυτήτων σε λειτουργία coasting εκμεταλλεύεσαι την χαρτογράφηση του κινητήρα που συνεισφέρει στην οικονομία.(εκπομπές CO2 119-129 γρμ./ χλμ.)Με αυτή την επιλογή και χωρίς να έχεις μόνιμα το νου σου στο δεξί πεντάλ βλέπεις ότι η κατανάλωση μπορεί να κατέβει και κάτω από τ�� 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Τώρα αν είσαι πιο «ανετούλης» στην οδήγηση επιλέγεις το πρόγραμμα Comfort ενώ αν έχεις πιο άγριες διαθέσεις καταφεύγεις στην επιλογή Sport . Εδώ βλέπεις ότι το γκάζι έχει πιο άμεση απόκριση το κιβώτιο έχει περισσότερη …δουλειά να κάνει και οι επιδόσεις ικανοποιούν . Τα 0-100 χλμ./ ώρα έρχονται σε 10,5 δευτερόλεπτα και η τελική ξεπερνά ελαφρά τα 200 χλμ./ ώρα. Τιμές που ικανοποιούν με βάση τον κυβισμό.
βμς χ1 plaino.jpg
Σημαντική είναι και η απόδοση της X1 στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Στην έκδοση της δοκιμής δεν υπήρχε το σύστημα τετρακίνησης όπως αυτό δεν επηρεάζει τα σταθερά πατήματα του Βαυαρικού SUV. H σπορ ανάρτηση του πακέτου M Pack με ��α πλήρη ηλεκτρονικά βοηθήματα προσφέρουν υψηλά επίπεδα ασφάλειας και μειωμένες κλίσεις στις στροφές παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 18,3 εκατοστά.
Η BMW X1 ταξιδεύει ανεπηρέαστη από του δυνατούς ανέμους ακόμη και όταν ταξιδεύεις με ταχύτητες κοντά στην τελική .Το τιμόνι είναι άμεσο στις αντιδράσεις του οδηγού και διαθέτει εξαιρετική πληροφόρηση όπως συμβαίνει άλλωστε και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας της BMW.Τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά ακόμη και στα εικονικά φρεναρίσματα πανικού. Από την άλλη πλευρά το αυξημένο ύψος του αμαξώματος δίνει δυνατότητες κίνησης και εκτός ασφάλτου αρκεί να μην το παρακάνετε γιατί λείπει η τετρακίνηση και σε τελικές γραμμές δεν είναι αυτός ο τελικός σκοπός της κατασκευής.
2016+BMW+X1+ ταμπλο.jpg
Μετά από αρκετή ώρα πίσω από το τιμόνι σταματήσαμε και αρχίσαμε να περιεργαζόμαστε το εσωτερικό. Υψηλή ποιότητας κατασκευής με προσεγμένη συναρμογή χαρακτηρίζουν τα αφρώδη πλαστικά που συνθέτουν τον εσωτερικό …κόσμο της Βαυαρής. Ο εξοπλισμός διαθέτει τα απαραίτητα hi tech στοιχεία πληροφόρησης και ασφάλειας μεταξύ των οποίων και το πλήρες ψυχαγωγίας και πλοήγησης με οθόνη 8,8’ ιντσών. Το BMW ConnectedDrive με το BMW Head-Up Display με την προβολή πληροφοριών στο ταμπλό ,το Driving Assistant Plus, το Active Cruise Control με Stop & Go, τα συστήματα Lane Departure Warning, Traffic Jam Assistant, Collision Warning και Pedestrian Warning με City Braking.περιλαμβάνονται στον μα��ρύ κατάλογο που δημιουργούν το τείχος ασφαλείας για οδηγό και επιβάτες. Η έκδοση με το πακέτο «M look»προσθέτει ακόμη περισσότερο στον δυναμισμό του αυτοκινήτου.

Ο προαιρετικός εξοπλισμός «Υπηρεσίες BMW ConnectedDrive» παρέχει στον οδηγό μεγάλες δυνατότητες πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και υπηρεσιών στο δρόμο όπως, για παράδειγμα, ειδήσεις, αναζητήσεις στο Internet και λειτουργίες γραφείου. Επιπλέον, είναι δυνατή η χρήση επιλεγμένων εφαρμογών για smartphone και η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό κατάστημα BMW ConnectedDrive Store.Η Κλήση Έκτακτης Ανάγκης συνδέεται αυτόματα με τις πλησιέστερες υπηρεσίες διάσωσης, όποτε χρειάζεται – χωρίς τη χρήση κινητού τηλεφώνου.
Mπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα, για παράδειγμα, σε περίπτωση που χρειάζονται βοήθεια άλλοι χρήστες του δρόμου.


Η Χ1 βασίζεται στο πάτωμα της 2 Active Tourer . Έτσι οι χώροι αποδείχθηκαν άνετοι ακόμη και για τους 3 πίσω που ταξίδεψαν μαζί μας με τα συρόμενα πίσω έδρανα και τις πλάτες που αναδιπλώνονται με μια κίνηση ενώ και τα 505 διαθέσιμα λίτρα στο πορτμπαγκάζ αποδεικνύονται κορυφαία τιμή για την κατηγορία. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα δεν λείπουν και καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού…κοινού. Για την βασική έκδοση της X1 με τον 1500άρη κινητήρα που «μισεί» η εφορία χρειάζεστε 31553 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας