Σε μια χώρα τόσο ηλιόλουστη όπως είναι η χώρα μας η αγορά ενός ανοιχτού μοντέλου αποτελεί επιλογή που σου αλλάζει την διάθεση. Ποιος δεν θα ήθελε να οδηγεί ένα ανοιχτό μοντέλο στην παραλιακή και να χαίρεται την φύση , να χαίρεται τον ουρανό χωρίς να τον χωρίζει ένα κομμάτι…μέταλλο. Ανάμεσα στα Cabrio που κυκλοφορούν υπάρχει και το MINI το οποίο ανταποκρίνεται με όλη την σημασία της λέξης στον χαρακτήρα του καθώς διαθέτει υφασμάτινη οροφή. Επιπλέον διαθέτει ε��αιρετική ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό και προηγμένο αθόρυβο τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων. Με ιδιαίτερη χαρά ακούσαμε την «φωνή» της Ελληνικής αντιπροσωπείας Κωνσταντίνο Διαμαντή να μας λεει ότι μπορούμε να το δοκιμάσουμε.
mini πισω.jpg
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η 3η γενιά του Mini Cooper Cabrio έχει σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις από το προηγούμενο με αποτέλεσμα οι εσωτερικοί χώροι να είναι «αεράτοι». Eξωτερικά η φυσιογνωμία παραμένει η ίδια με τα γνωστά στρογγυλά φωτιστικά σώματα με το LED στεφάνι μπροστά το πλατύ καπό και το όρθιο παρμπρίζ. Πίσω υπάρχουν μεγαλύτερα φώτα ενώ η πόρτα του πορτμπαγκάζ έχει αντικατασταθεί από μια μικρότερη μακρόστενη που ανοίγει ανάποδα. Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με την κλειστή έκδοση είναι κομψότατη υφασμάτινη κουκούλα που «δένει» αρμονικά με το αμάξωμα. Αυτό ακόμη που παρατηρείς είναι ότι από το δίπορτο αμάξωμα απουσιάζουν οι κολώνες .Οι μηχανικοί όμως έχουν αυξήσει την στρεπτική ακαμψία με ενισχύσεις ανεβάζοντας ταυτόχρονα το βάρος κατά 100 κιλά. Περνώντας στο εσωτερικό αντικρίζεις το ίδιο ποιοτικότατο ταμπλό .
mini ταμπλο.jpg
H θέση των οργάνων τυπική όπως και στo κλειστό Mini . Εντυπωσιακή είναι η στρογγυλή τεράστια οθόνη στο κέντρο της κονσόλας με το στεφάνι να αλλάζει χρώμα ανάλογα με το στυλ της οδήγησης που κάνεις. Σε αυτή εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες των συστημάτων του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων και του navigation. O ρετρό χαρακτήρας του MINI τονίζεται και από τους διακόπτες αεροπορικού τύπου, Στην βάση της κονσόλας και δίπλα στο χειρόφρενο εντοπίζεις τον στρογγυλό διακόπτη του MΙNI Connected. Στον εξοπλισμό μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και Radio MINI Boost με USB και είσοδο AUX-IN, Park Distance Control A/C., αυτόματο κλιματισμό, MINI Head-Up Display, Parking Assistant, Driving Assistant με active cruise control βασισμένο σε κάμερα,, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με κάμερα οπισθοπορείας, Intelligent Emergency Call.
mini πθω θεσεις.jpg
Οι χώροι είναι άνετοι για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου ενώ υπάρχουν διαθέσιμα 215 λίτρα, χωρίς την οροφή κατεβασμένη και 160 λίτρα με την οροφή κατεβασμένη. Όμως όλα αυτά είναι λεπτομέρειες μπροστά στην απόλαυση που σου δίνει η εμπειρία της οδήγησης του Mini Cabrio. Πρώτα από όλα ο τρόπος που ανταποκρίνεται η υφασμάτινη οροφή όταν είναι στην θέση της είναι υποδειγματικός. Κρατάει μακριά από το εσωτερικό οποιονδήποτε αεροδυναμικό θόρυβο ενώ ανοίγει ηλεκτρικά μέσω του σχετικού μπουτόν μέσα σε 18 δευτερόλεπτα ακόμη και όταν κινείσαι με ταχύτητα έως και 30 χλμ./ ώρα.. Η αίσθηση του ανοιχτού ουρανού όταν οδηγείς είναι εκπληκτική καθώς ο τρόπος που αποδίδει τα 136 άλογα του .
mini πορτμπαγκαζ.jpg
O υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας των 1.5 λίτρων στις 4500 σ.α.λ. αλλά η απόκριση του στο πάτημα του γκαζιού είναι εξαιρετικός. Η ροπή των 230 Nm από το ρελαντί των 1250 σ.α.λ. προσφέρει μεγάλη ελαστικότητα στον κινητήρα με αποτέλεσμα να καταφεύγεις λιγότερο στο 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων. Αλλά από την άλλη πλευρά ο τρόπος που ανταποκρίνεται το κιβώτιο ταχυτήτων είναι απολαυστικός . Το καλό της υπόθεσης είναι ότι υπάρχει οι επιμέρους χαρτογραφήσεις του κινητήρα Green, Comfort, Sport σου επιτρέπουν να αλλάξεις ανάλογα με την διάθεση σου και την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα 0-100 χλμ./ ώρα έρχονται σε 8,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει με άνεση τα 210 χλμ./ ώρα. Και όλα αυτά με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 7 λίτρα ενώ αν είσαι …αμυντικός στην οδήγηση η κατανάλωση μπορεί να κατέβει ακόμη καις τα 4,5 με 5 λίτρα.
mini-cabrio-λειστο.jpg
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά το Mni Cooper Cabrio όχι απλά κρατάει σταθερά πατήματα στις στροφές αλλά όπως και η κλειστή έκδοση σου δίνει την αίσθηση καρτ ανεξάρτητα με την θέση της οροφής ς δηλαδή αν είναι κλειστή ή ανοιχτή. Ακόμη και με το αυξημένο βάρος λόγω των ενισχύσεων στο αμάξωμα για μεγαλύτερη ασφάλεια και την έλλειψη στρεβλώσεων. Η σφιχτή ανάρτηση δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα όσον αφορά την άνεση ενώ εξαιρετική είναι και η πληροφόρηση που παίρνεις από το σύστημα διεύθυνσης το οποίο είναι και άμέσο στις αντιδράσεις του. Επιπλέον τα δυνατά φρένα ανταποκρίθηκαν με τον καλύτερο τρόπο ακόμη και μετά συνεχή φρεναρίσματα σε κατηφορικές διαδρομές. Για να αποκτήσεις όλα αυτά που μόλις διαβάσατε πρέπει να έχετε στην διάθεση σας 26753 ευρώ για ένα μοντέλο που προσφέρει συγκινήσεις, συναισθήματα άνεση και ασφάλεια.

Βαγγέλης Γκούμας