Όταν γνωρίζεις μια όμορφη γυναίκα έχεις στο μυαλό σου ότι έστω και μια μικρή βόλτα μαζί της θα σου κοστίσει κατιτί παραπάνω. Αυτός είναι ο κανόνας αλλά υπάρχουν και εξαιρέσεις, τουλάχιστον στα αυτοκίνητα. Η 3άρα BMW είναι μια κούκλα της ασφάλτου η οποία στην υβριδική έκδοση 330 e προσφέρει την παρέα της χωρίς να σου αδειάζει την τσέπη. Και για να ��ην τρομάζετε το 330 e δεν αφορά τον κυβισμό γιατί στην καρδιά της μπέμπας της δοκιμής μας υπήρχε ένα προηγμένο βενζινοκίνητο μοτέρ των 2.0 λίτρων
bmw 330 E ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ.JPG
Για την ονομασία υβριδική «καθαρίζει» με όλη την σημασία της λέξης ένας ηλεκτροκινητήρας 88 ίππων ο οποίος ανεβάζει την συνολική ισχύ στα 252 άλογα. Εξωτερικά η «διαφορετική» BMW ξεχωρίζει στις λεπτομέρειες και για να την αναγνωρίσετε πρέπει να καταφύγετε στα ενδεικτικά σηματάκια και κυρίως στο πορτάκι με την πρίζα που βρίσκεται μπροστά από την πόρτα του οδηγού. Καθόμαστε στο τιμόνι της υβριδικής BMW και για μια ακόμη φορά περιεργαζόμαστε με …ικανοποίηση την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής .
bmw_330e_m_sport_εσωτερικο.jpeg
H τεχνολογία head up display κάνει άμεσα την παρουσία της με την προβολή του ταχύμετρου και άλλων ενδείξεων στο παρμπρίζ όπως γίνεται και στα πολεμικά αεροσκάφη. Εντυπωσιακή είναι και η μεγάλη κεντρική έγχρωμη οθόνη όπου προβάλλονται οι ενδείξεις του τρισδιάστατου συστήματος πλοήγησης και των επιλογών του συστήματος χαρτογράφησης του κινητήρα .Στη συνέχεια προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τα προηγμένα συστήματα οδήγησης. Μιλάμε για τον διακόπτη Driving Experience Control από τον οποίο μπορείτε να επιλέξετε ανάλογα με την διάθεση σας και την διάθεση του…κινητήρα.
BMW-330e-plug-in-hybrid- οθονη.jpg
Έτσι εκτός από τις καθιερωμένες επιλογές Eco-Pro-Comfort-Sport-Sport+ υπάρχει και η ανάλογη δυνατότητα εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα Υπάρχει η θέση AUTO eDRIVE όπου το αυτοκίνητο κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ ώρα. Αυτή η επιλογή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη καθώς προσφέρει μηδέν ρύπους και φυσικά μηδενική κατανάλωση καυσίμου 5 όταν παρκάρετε ή όταν μπλέξετε στην συνηθισμένη κίνηση μέσα στην πόλη. Η θέση SAVE BATTERY συνδυάζει τη φόρτιση με τη χρήση, ενώ στην θέση MAX Edrive, όλη η αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια πηγαίνει στους τροχούς για καλύτερες και ασφαλέστερες επιταχύνσεις. Όμως όλα αυτά έχουν αξία όταν τα δοκιμάσεις.
BMW-330e-plug-in-hybrid-engine.jpg
Στην «καρδιά» της 330e κρύβεται ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TwinPower Turbo me ηλεκτρονικό έλεγχο βαλβίδων VALVETRONIC και Double-VANOS των 2 λίτρων που αποδίδει 184 ίππους στις 5.000-6.500 σ.α.λ. και ροπή 29,7 κιλών /1.350-4.250 σ.α.λ. και συνεργάζεται με το εκπληκτικό αυτόματο σειριακό Steptronic 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων της ZF που περιβάλλει και το ηλεκτρικό μοτέρ Και όπως είπαμε εδώ υπάρχει και η βοήθεια του ηλεκ��ροκινητήρα των 88 ίππων στις 2.500 rpm,με ροπή 25,5 κιλά /0-2.500 σ.α.λ. που ανεβάζει συνδυαστικά την απόδοση στους 252 ίππους. Το βάρος που έχουν να αντιμετωπίσουν τα δύο μοτέρ είναι 1600 κιλά και όπως είδαμε τα καταφέρνουν περίφημα. Με αγριεμένη διάθεση με την επιλογή στο πρόγρ��μμα οδήγησης τα 0-100 χλμ./ ώρα έρχονται σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ ώρα. Στην αύξηση του βάρους κατά 160 κιλά περισσότερα από την απλή έκδοση συντελούν όπως καταλαβαίνετε και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 7,6 kWh) που έχουν τοποθετηθεί κάτω από το χώρο αποσκευών. Η επιλογή αυτή έχει ως λογικό αποτέλεσμα τον περιορισμό του όγκου του πορτμπαγκάζ, από τα 480 στα 370 λίτρα.
BMW 330 E ΦΟΡΤΙΣΗ.JPG
Οι μπαταρίες αυτές χρειάζονται 2,5 ώρες για να φορτιστούν από πρίζα 220 Volt. ή μια φόρτιση 1,6 ωρών σε i Wallbox με plug-in ή αν έχετε υπομονή και πολλές…κατηφοριές η φόρτιση γίνεται χωρίς την βοήθεια σας. Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τη BMW οι εκπομπ��ς CO2 διατηρούνται ιδιαίτερα χαμηλά στα μόλις 44 γρμ./ χλμ. ενώ και η κατανάλωση ξεπερνάει ελάχιστα τα 2,5 λίτρα /100 χλμ. Μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα αν προσέξεις λιγάκι το δεξί σου πόδι μπορείς να έχεις αυτονομία 30 χιλιομέτρων με την κατανάλωση και τους ρύπους να κινούνται σε μηδενικά επίπεδα.
BMW 330 Ε DIPLO.JPG
Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς όπου παρά την αύξηση του βάρους και την ύπαρξη των μπαταριών οι μηχανικοί φρόντισαν να κρατήσουν ισορροπίες μοιράζοντας το βάρος είναι 49% εμπρός και 51% πίσω. Έτσι σε σχέση με την απλή έκδοση τα κρατήματα είναι στα ίδια υψηλά επίπεδα και το λόγο βαρύτερο πίσω μέρος κάνει την παρουσία του σχεδόν ανεπαίσθητη. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση που θα την χαρείτε σε όλη την διάρκεια της διαδρομής και ιδιαίτερα στα στροφιλίκια ενώ και τα φρένα ανταποκρίνονται παρά το μεγαλύτερο βάρος .Για να αποκτήσετε την υβριδική «μπέμπα» σας με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και για να χαρείτε οικονομικές βόλτες χρειάζεστε 47532 ευρώ.Στις φωτογραφίες που ακολουθούν βλέπετε την έκδοση με το σπορ πακέτο.
-2016-bmw-330e-m-sport- 1.jpg
carpixel.net-2016-bmw-330e-m-sport- πισω.jpg
Βαγγέλης Γκούμας