Με εντυπωσιακή κορμοστασιά, οικονομικότατο κινητήρα, προηγμένα συστήματα ασφαλείας και άνεσης που συναντάς σε πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα. Το νέο Astra δίκαι απέκτησε όπως θα δείτε τον βαρύγδουπο τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016” (COTY 2016) από την κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από 58 διακεκριμένους εκπροσώπους του ειδικού τύπου από 22 Ευρωπαϊκές χώρες . Αποτελεί λοιπόν μια αστραφτερή επιλογή που θα ικανοποιήσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό οδηγό στην συγκεκριμένη κατηγορία.
opel astra πλαι.jpg
Με την πρώτη ματιά βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με Astra καθώς έχουν κρατηθεί οι βασικές σχεδιαστικές γραμμές με την διαφορά ότι η νέα γενιά είναι σαφώς πιο δυναμική και όμορφη . Το καπό, η μάσκα τα φτερά, τα επιθετικά φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω και η διαμόρφωση του πλαϊνού τμήματος ειδικά στο δέσιμο με την χαμηλωμένη οροφή , συνθέτουν ένα μυώδες σύνολο που αναδεικνύει και οπτικά τις μεγάλες δυνατότητες του αυτοκινήτου .
οοπελ φοτα.jpg
Εδώ αξίζει να σταθούμε στα φώτα intellilux τεχνολογίας LED matrix που κάνουν τη νύχτα μέρα χωρείς να «στραβώνουν τους λάλους οδηγούς με την πλήρη αυτοματοποιημένη λειτουργία της μεγάλης σκάλας. Για να τα χαρείτε ,χρειάζεστε περίπου 1300 ευρώ ή …τίποτα αν προτιμήσετε την πλουσιότερη έκδοση Dynamic. Με απλά λόγια ,κάνουν την νύκτα μέρα, ενώ η πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία της μεγάλης σκάλας είναι μία πραγματικά μοναδική εμπειρία.
opel  astra πισω.jpg
Οι μηχανικοί της Opel έκαναν εξαιρετική δουλεία στο δάπεδο αλλά και στα υλικά κατασκευής καθώς κατάφεραν να μειώσουν το βάρος του αμαξώματος έως και 200 κιλά αλλά και να το κάνουν πιο στιβαρό και ασφαλές. Με τη νέα πλατφόρμα D2XX με μήκος στα 4,37 μέτρα , ύψος στα 1,46 μέτρα και μήκος 1,87 μέτρα( 2,6 εκατοστά κοντύτερο σε σχέση με πριν), το νέο Astra μπορεί να περηφανεύεται για καλύτερους χώρους. Ειδικά οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεση τους 35 χιλιοστά περισσότερο αέρα για τα πόδια με αποτέλεσμα τρεις σωματώδεις ενήλικες να βολεύονται χωρίς να χρειάζεται να κάνουν σοβαρές παραχωρήσεις . Η νέα τεχνολογία AGR που χρησιμοποιείται στα μπροστινά καθίσματα του Astra δίνει σαφώς καλύτερη στήριξη του σώματος όταν στρίβεις απότομα ενώ παραμένεις ξεκούραστος ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα διαδρομής με το ανάλογο αυτόματο …μασαζάκι . Το πορτμπαγκάζ διαθέτει για τις αποσκευές των 5 επιβατών 370 λίτρα τα οποία ανεβαίνουν στα 1210 λίτρα με επίπεδο χώρο για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
opel astra ταμπλο.jpg
Βέβαια η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις από το εσωτερικό είναι ότι μπαίνεις σε μεγαλύτερο και ακριβότερο μοντέλο. Το σύγχρονο ταμπλό απαρτίζουν μαλακά ποιοτικά πλαστικά με μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις και με πολύ καλή και προσεγμένη συναρμολόγηση . Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών , όπου προβάλλονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ανάμεσα τους και του αναβαθμισμένου συστήματος πλοήγησης. Από αυτή την οθόνη ελέγχονται και οι λειτουργίες της νέας γενιάς συστήματος IntelliLink infotainment συμβατής με Android Auto και Apple CarPlay.
opel astra car play.jpg
Ακόμη και για αυτούς που είναι «πρωτάρηδες « στον χειρισμό τους το CarPlay έχει την δυνατότητα να μεταφέρει τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά του iPhone στην οθόνη του οχήματος από όπου βλέπεις και χειρίζεσαι ενημέρωση και ψυχαγωγία με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανες με το κινητό σου. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τα κινητά Android. Στο «ψαχτήρι» που κάναμε στα συστήματα της οθόνης βρήκαμε και την λειτουργία Valet όπου ορίζεις πριν παραδώσεις το αυτοκίνητο σε κάποιο πάρκινγκ ή σε φίλο για πόση ώρα θα λειτουργήσει ο κινητήρας και τη μέγιστη ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο. Η ζωή γίνεται πιο εύκολη με το αυτόματο σύστημα στάθμευσης σε οριζόντιες, όσο και κάθετες θέσεις, ειδικά για τις γυναίκες που έχουν μια …μικρή δυσκολία στο παρκάρισμα.

Να αναφέρουμε ακόμη και το νέο πίνακα οργάνων με την οθόνη ανάμεσα τους όπου μπορείς να ελέγξεις τις λειτουργίες του υπολογιστή ταξιδίου του αυτοκινήτου. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που η Opel έχει απλοποιήσει σε τόσο μεγάλο βαθμό όλο τον χειρισμό των συστημάτων μειώνοντας ταυτόχρονα και τους υπόλοιπους διακόπτες. Σε όλα υτά που σας είπαμε μπορείτε να προσθέσετε ανάλογα με την έκδοση και άλλα συστήματα άνεσης και ασφάλειας όπως είναι η ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος με προειδοποίηση/αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης που συνοδεύεται με το ανάλογο αυτόματο φρενάρισμα), αναγνώριση οδικής σήμανσης, προειδοποίηση/διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, cruise control, κ.α.
Opel-Astra_2016_.jpg


Όμως ο « άσσος» που κρύβεται όχι στο …στο μανίκι, αλλά κάτω από το καπό του Astra είναι ο ολοκαίνουργιος αλουμινένιος …ψι��υριστός “Whisper Diesel” 1.6 CDTi ο οποίος διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του την απόδοση και την οικονομία που προσφέρει. Είναι εξαιρετικός και σε λειτουργία και σε οικονομία αλλά και σε απόδοση. Με κυβισμό στα 1598 κ.εκ. αποδίδει 136 ίππους με την βοήθεια υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας με πίεση υπερπλήρωσης στα 1,7 bar.

Το μοτέρ αυτό δεν " πίνει", ούτε «καπνίζει» χάρη στα ειδικά συστήματα επεξεργασίας των καυσαερίων και στην τεχνολογία “BlueInjection” SCR (selective catalytic reduction). Φυσικά πληροί τις προδιαγραφές Euro 6,με τις εκπομπές ρύπων αγγίζουν τα 103 γρμ. και διαθέτει σύστημα start/stop . Με ελαφρύ πόδι μπορείς να πετύχεις κατανάλωση κάτω από τα 5 λίτρα ενώ αν είσαι ιδιαίτερα φειδωλός στο πάτημα του γκαζιού με ένα ρεζερβουάρ μπορείς να διανύσεις ακόμη και 1100 χλμ.

Στον δρόμο λοιπόν για την μετακίνηση μας είχαμε στην διάθεση μας 136 άλογα στις 3500 σ.α.λ. τα οποία καλπάζουν» από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,6 δευτερόλεπτα με την βοήθεια του πολύ καλούσε αίσθηση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις . Κινηθήκαμε μέσα στην πόλη όπου ο κινητήρας αποδείχθηκε πρόθυμος να αναπτύξει ταχύτητα ακόμη και από τις χαμηλές στροφές χάρη στη τιμή της ροπής που είναι στα 320 Nm στις 2000-2250 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα των 205 χιλιομέτρων την ώρα απλά επιβεβαιώνει την δύναμη του κινητήρα . Με το Astra στα χέρια μας κινηθήκαμε σε όλων των ��ιδών διαδρομές. Σε άσφαλτο, χωματόδρομους Εθνική οδό, Αττική οδό, σε επαρχιακούς δρόμους .

Το νέο μοντέλο είναι καλοστημένο, πολύ ευχάριστο στην οδήγηση(σε αυτό συνηγορούν και τα καθίσματα) και προσφέρει το απαραίτητο αίσθημα ασφαλείας σε οδηγό0 και επιβάτες σε στροφές αλλά και στον ανοιχτό δόμο. Αν και έχει ακολουθηθεί η ίδια συνταγή στην διάταξη της ανάρτησης με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω το Astra δεν γέρνει στις στροφές με το τιμόνι να προσφέρει καλή πληροφόρηση. Την ίδια στιγμή απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ αν αναπτύξεις υψηλές ταχύτητες το αμάξωμα δεν «πλέει» δείχνοντας μεγάλη σταθερότητα και ευθυβολία. Αν το παρακάνεις τα συστήματα ηλεκτρονικής ευστάθειας επαναφέρουν τα πράγματα στην σωστή τους πορεία.. Τα φρένα αποδείχτηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και σε οριακές καταστάσεις .
opel astra ανω.jpg
Σε τελική ανάλυση μετά από πολλές ημέρες συμβίωσης το Astra στην τελευταία του γενιά είναι πολύ φιλικό στην σχέση του με τον οδηγό και τους επιβάτες, ικανοποιεί τους «τσιγκούνηδες» στα καύσιμα , αλλά και τους «γκατζετάκηδες» με την συνδεσιμότητα με τα κινητά τους. Ακόμη κάνει την ζωή όλων πιο εύκολη, ξεκούραστη και ασφαλή χάρη στην τεχνολογία που συναντάς σε σαφώς ακριβότερα μοντέλα . Για να χαρείς όλα αυτά χρειάζεσαι για την πλούσια βασική έκδοση 21800 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας