Το BladeGlider παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά από τη Nissan στο Tokyo Motor Show, ως ένα πρωτότυπο στατικής σχεδιαστικής μελέτης το 2013. Στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ένα συναρπαστικό, προηγμένο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Το όχημα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις, χάρη στην μπαταρία και τον προηγμένο κινητήρα που αναπτύχθηκε από την Williams Advanced Engineering, τον τεχνικό συνεργάτη της Νissan, ειδικά για το BladeGlider.
Nissan_BladeGlider_2.JPG
Η μέγιστη ταχύτητα των μοντέλων επίδειξης ξεπερνά τα 190 χλμ/ώρα, με τα 0-100χλμ/ώρα να έρχονται σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα. H ισχύς παρέχεται από μια συστοιχία πέντε συσσωρευτών 220kW λιθίου-ιόντων υψηλής απόδοσης, ενώ για την ψύξη τόσο των μπαταριών όσο και των κινητήρων, έχουν αναπτυχθεί αντίστοιχα ειδικά συστήματα Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς από δύο ηλεκτροκινητήρες των 130kW, έναν για κάθε τροχό. Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης διαθέτει κατανεμητή ροπής, ελέγχοντας το μέγεθος της ροπής που παραδίδεται στους κινητήριους τροχούς . Αυτό συνεπάγεται εξαιρετικό χειρισμό, καθώς εάν το αυτοκίνητο αρχίζει να υποστρέφει, στέλνει αυτόματα περισσότερη ροπή στον εξωτερικό τροχό για την αντιμετώπιση της υποστροφής.
Nissan_BladeGlider_4.JPG
Σχεδιασμένο για να προσδώσει στον οδηγό του περισσότερη απόλαυση και όχι μονοτονία, το συγκεκριμένο σύστημα διαθέτει τρεις ρυθμίσεις : off, agile και drift mode.Με δύο πρωτότυπες πόρτες, αλλά και με ανοιχτή οροφή που συνοδεύεται από υψηλό βαθμό ακαμψίας του αμαξώματος, το BladeGlider συνδυάζει την απόλαυση ενός ανοικτού αγωνιστικού αυτοκινήτου με την ασφάλεια ενός coupé.
Nissan_BladeGlider_3.JPG
Η θέση του οδηγού είναι σε διάταξη βέλους, με αυτόν να κάθεται ελαφρώς μπροστά από τους υπόλοιπους δύο επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν πλούσιο χώρο στο ύψος των γονάτων. Η θέαση για όλους τους επιβαίνοντες είναι πανοραμική, χάρη στην ενιαίο παρμπρίζ που παραπέμπει σε πιλοτήριο αεροσκάφους. Τα συστήματα ελέγχου του BladeGlider ενσωματώνονται στο τιμόνι του, ενώ μια προηγμένη οθόνη απεικονίζει την ταχύτητα, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, την λειτουργία αναγέννησης, όπως και την χαρτογράφηση της ροπής.
Nissan_BladeGlider_5.JPG
Η κεντρική οθόνη πλαισιώνεται από δύο ακόμα οθόνες, που λειτουργούν ως καθρέπτες, βελτιώνοντας στο μέγιστο την αεροδυναμική απόδοση του BladeGlider. Συγκεκριμένα στι�� οθόνες αυτές εμφανίζονται εικόνες των δύο καμερών που βρίσκονται επιμελώς τοποθετημένες πίσω από τους εμπρόσθιους τροχούς και δείχνουν τι υπάρχει στο πλάι και στο πίσω μέρος του οχήματος. Όταν επιλεγεί η όπισθεν, οι οθόνες απεικονίζουν τις εικόνες από τις δύο κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του οχήματος για να διευκολύνουν την πορεία του οδηγού.

Με δύο ξεχωριστά χρώματα, το Cyber Green και το Stealth Orange, τα δύο πρωτότυπα BladeGlider παρουσιάστηκαν στο Ρίο ντε Τζανέιρο με το ένα να βρίσκεται στο Ολυμπιακό Πάρκο για στατική επίδειξη, ενώ το δεύτερο προσφέρει μια αξέχαστη οδηγική εμπειρία στους ανθρώπους των μέσων ενημέρωσης, αλλά και στους VIPs της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων.

Βαγγέλης Γκούμας