Το PEUGEOT 2008 εμφανίστηκε στην αρένα των SUV το 2013 έχοντας όλα τα εχέγγυα για μια εξαιρετική εμπορική πορεία . Το νέο μοντέλο ενισχύεται από μια μοναδική αίσθηση ελέγχου χάρη στο καινοτόμο PEUGEOT i-Cockpit που διασφαλίζει με τον καλύτερο τρόπο όλα τα προτερήματα του αυτοκινήτου: προνοητικότητα, ευελιξία, άνεση και ασφάλεια στην οδήγηση.
new-peugeot-2008- 2.jpg
Το Grip control ελέγχεται από έναν περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και εξασφαλίζει τη βέλτιστη πρόσφυση ακόμη και στις πιο ολισθηρές επιφάνειες. Tο Grip Control λειτουργεί εντελώς αυτόματα και βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών, ανάλογα με την ποιότητα της επιφάνειας και προσφέρει 5 θέσεις / ρυθμίσεις.
- Η ρύθμιση Standard προορίζεται για χρήση σε κανονικούς δρόμους με μικρό βαθμό ολισθηρότητας.
- Η ρύθμιση Snow αναγνωρίζει την ολίσθηση κάθε μπροστινού τροχού και προσαρμόζει ανάλογα την κίνησή του. Όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα, τότε το σύστημα επανέρχεται στη θέση Standard.
- Η ρύθμιση All-Terrain συστήνεται για διαδρομές σε ολισθηρές επιφάνειες (λάσπη, υγρό γρασίδι κ.α.). Σκοπός της είναι η μεταφορά της ροπής στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση και προσομοιώνει την λειτουργία ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (LSD). Είναι ιδανική για βόλτες στην εξοχή και λειτουργεί έως τα 80 χλμ./ώρα.
- Η ρύθμιση Sand επιτρέπει στιγμιαία το ελαφρύ σπινάρισμα των κινητήριων τροχών ώστε σε σαθρά και αμμώδη εδάφη να αποφευχθεί το κόλλημα του αυτοκινήτου. Αυτή η λειτουργία επιτρέπεται έως τα 120 χλμ./ώρα, μετά από αυτή την ταχύτητα ενεργοποιείται η θέση Standard.
- Στη θέση ESP Off παρέχεται η δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (ESP) και του Grip Control, έως τα 50 χλμ./ώρα, για αυτόνομη διαχείριση της έλξης.

To σύστημα Grip Control είναι διαθέσιμο με κινητήρες που αποδίδουν πάνω από 100 ίππους, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, με τροχούς 16’’ ή 17’’. Το PEUGEOT 2008 διαθέτει νέα στοιχεία εξοπλισμού όπως το σύστημα Mirror Screen (που βασίζεται στα MirrorLinkTM και Apple Carplay®), η κάμερα οπισθοπορείας, η αυτόνομη πέδηση (Active City Brake) και η υποβοήθηση στάθμευσης (Park Assist).
Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του περιλαμβάνει πέντε εκδόσεις:
- 1.2L PureTech 82, 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, 4,9 λτ./100 χλμ.km, εκπομπή CO2 στα 114 γρ./χλμ.,
- 1.2L PureTech 82, 5-τάχυτο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο (ETG5), 4,4 λτ./100 χλμ., εκπομπή CO2 στα 102 γρ./χλμ.,
- 1.2L PureTech 110 S&S, 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, 4,4 λτ./100 χλμ., εκπομπή CO2 στα 103 γρ./χλμ.,
- 1.2L PureTech 110 S&S, 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (EAT6), 4,8 λτ./100 χλμ., με εκπομπή CO2 στα 110 γρ./χλμ., Best-in-Class στην κατηγορία,
- 1.2L PureTech 130 S&S, 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, 4,8 λτ./100 χλμ., εκπομπή CO2 στα 110 γρ./χλμ., Best-in-Class στην κατηγορία.
Η σειρά των κινητήρων πετρελαίου του νέου SUV 2008 περιλαμβάνει έξι εκδόσεις, όλες με εκπομπές CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ.:
- 1.6L BlueHDi 75, 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, 3,7 λτ./100 χλμ., εκπομπή CO2 σ��α 97 γρ./χλμ., Best-in-Class στην κατηγορία,
- 1.6L BlueHDi 100 S&S, 5- τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, 3,5 λτ./100 χλμ., εκπομπή CO2 στα 90 γρ./χλμ., έκδοση μειωμένης κατανάλωσης,
- 1.6L BlueHDi 120 S&S, 6- τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, 3,7 λτ./100 χλμ., εκπομπή CO2 στα 96 γρ./χλμ., Best-in-Class στην κατηγορία.
peugeot-2008-fl-3.jpg
Το νέο Peugeot 2008 έχει μόλις ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ελληνική αγορά και διατίθεται σε πλήθος εκδόσεων τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και κινητήρων, με τιμή έναρξης τα 14.850€.

Βαγγέλης Γκούμας