Oι Ιάπωνες με το Quashai κατάφεραν να … «τρομοκρατήσουν» όλους τους ανταγωνιστές καθώς με το συγκεκριμένο μοντέλο κατέκτησαν την κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία SUV . Όταν παράγεις ένα τόσο επιτυχημένο προϊόν είναι λογικό να θέλεις να επεκτείνεις τις επιλογές των πελατών σου καλύπτοντας όλες τις ανάγκες τους. Έτσι για να ευχαριστήσουν τους «ανήσυχους» οδηγούς που επιζητούν ένα όχημα με οικογενειακούς χώρους αλλά με αγωνιστικές επιδόσεις έβαλαν στην «καρδιά» του Qashqai το νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων που αποδίδει 163 άλογα. Με αυτό τον τρόπο ελέω χορηγίας στο Champion League το Quashai «παίζει μπάλα» υψηλών προδιαγραφών.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από αυτόν. Το συγκεκριμένο μοτέρ αντικατέστησε τον προηγούμενο δίλιτρο ο οποίος ήταν ασθενέστερος , με μεγαλύτερη κατανάλωση και περισσότερους ρύπους. Ο νέος κινητήρας ο οποίος αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Nissan και της Renault είναι 4 κύλινδρος 16v, με 2 ΕΕΚ, άμεσου ψεκασμού και αποδίδει 163 άλογα στις 5600 σ.α.λ. με την ροπή των 24,5 κιλών να εμφανίζεται σε μια κλίμακα στροφών από τις 2000-4000 ανά λεπτό. Πατώντας το γκάζι από τα πρώτα μέτρα αρχίζεις να εντυπωσιάζεσαι με αυτά που μπορεί να κάνει έχοντας να αντιμετωπίσει το αμάξωμα των 1450 κιλών. Βέβαια η μεγάλη επιτάχυνση ξεκινά ουσιαστικά από τις 3000 σ.α.λ. με τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8,5 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα να παρουσιάζεται ομαλός , ελαστικός σε λειτουργία, και αθόρυβος μέχρι τις 6400 σ.α.λ την στιγμή δηλαδή που μπαίνει σε λειτουργία ο «κόφτης».

Με την βοήθεια του πολύ καλού σε κλιμάκωση και αίσθηση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις πετυχαίνεις πολύ καλές τιμές επιταχύνσεις εν κινήσει . Για παράδειγμα για τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 5η σχέση στο κιβώτιο, το Qashqai χρειάζεται 7,6 και 10,8 δλ. αντίστοιχα. ενώ για τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η χρειάζονται 11,3 δευτερόλεπτα και με και 6η ο χρόνος που απαιτείται είναι 14,1 δευτερόλεπτα . Αυτό όμως που μας άρεσε είναι ο τρόπος που το Ιαπωνικό SUV «καταπίνει» τις μεγάλες αποστάσεις. Με το βαθύ πάτημα του γκαζιού βλέπεις γρήγορα την βελόνα του ταχύμετρου να ακουμπά τα 200 χλμ./ώρα με οδηγό και επιβάτες στο τέλος να κατεβαίνουν ξεκούραστοι ακόμη και μετά από ώρες οδήγησης.
qashqai 3.jpg
Το Quashqai ακόμη και σε αυτές τις ταχύτητες δείχνει ευθύβολο και σταθερό. Στο τελευταίο συνεισφέρουν και τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά με το σύστημα «Active Ride Control» να χρησιμοποιεί το σύστημα πέδησης, για να ελέγχει τις ταλαντώσεις του αμαξώματος. Την ίδια στιγμή η ρύθμιση των αναρτήσεων με αμορτισέρ διπλού εμβόλου αλλά και τα οι 19άρες ζάντες, με φαρδιά ελαστικά διαστάσεων 225/45/19 προσφέρουν μειωμένες κλίσεις στις στροφές ακόμη και όταν κινείσαι με γρήγορους ρυθμούς και με την άνεση να μην χαλά από το χαμηλό προφίλ των ελαστικών. Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή αίσθηση θα το θέλαμε όμως λίγο πιο «βαρύ» για να ακολουθήσει πιστά τις αγωνιστικές αρετές του αυτοκινήτου. Επιπλέον υπάρχουν πολλά ηλεκτρονικά συστήματα π��υ φροντίζουν για την ασφάλεια σας όπως είναι αυτό που σας προειδοποιεί για την παρέκκλιση της πορείας σας ή το σύστημα με την φωτεινή επισήμανση στο εσωτερικό μέρος των καθρεφτών για τα επερχόμενα οχήματα . Τα φρένα άμεσα και προοδευτικά ακινητοποίησαν το Quashai με ασφάλεια .Στο τέλος της δοκιμής είδαμε ότι για να επιτύχεις την τιμή των 5,8 λτ. ανά 100 χλμ.(σύστημα start& stop ,εκπομπές CO2: 134 γρ./χλμ.) που ανακοινώνει ο κατασκευαστής θα πρέπει να κινείσαι πολύ… ταξιτζίδικα . Στην πραγματικότητα η μέση κατανάλωση είναι στα 7 με 8 λίτρα ανάλογα με το πόσο …νευρικό είναι το δεξί σας πόδι.

H εξωτερική εμφάνιση του ακολουθεί τις επιδόσεις με το αμάξωμα να διαθέτει επιθετικό στυλ με μυώδεις γραμμές και όμορφα φωτιστικά σώματα. Η ίδια σχεδίαση ακολουθείται και στο εσωτερικό με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής να κάνει έντονη την παρουσία της με την έλλειψη οποιουδήποτε θορύβου ακόμη και όταν περ��ούσαμε πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα ή όταν κινηθήκαμε με ταχύτητα σε χωματόδρομους.
qashqai 2.jpg
Τα συστήματα ασφαλείας και άνεσης κάνουν πιο εύκολη την ζωή οδηγού και επιβατών . Το σύστημα περιφερειακού ελέγχου με την έγχρωμη κάμερα να προβάλει όλες τις πλευρές του αυτοκινήτου σε γλυτώνει από πολλά κάνοντας παιχνίδι το πέρασμα μέσα από στενά δρομάκια αλλά και το παρκάρισμα. Το προηγμένο NissanConnect του Qashqai επιτρέπει την διαχείριση του ηχοσυστήματος, την πλοήγηση και τις επικοινωνίες σας με μια υψηλής ευκρίνειας 7'' έγχρωμη οθόνη. Μπορεί ακόμα να επικοινωνήσει με το smartphone σας, είτε πρόκειται για ασύρματη μετάδοση αρχείων μουσικής, την παροχή των τελευταίων ειδήσεων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμα και την διαδικτυακή αναζήτηση πληροφοριών.

Επιπλέον υπάρχει οθόνη μεταξύ των δύο οργάνων όπου προβάλλονται οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού. Οι επιβάτες έχουν άνετους χώρους στην διάθεση τους ,430 λίτρα διαθέσιμα στο πορτμπαγκάζ με το διπλό πάτωμα για τις αποσκευές τους και πολλούς χώρους για τα μικροαντικείμενα τους. Μέσα στον «τεμπέλη» χωρά ένα ολόκληρο μπουκάλι νερό. Στα hi lights εντάσσεται και η προαιρετική τεράστια πανοραμική γυάλινη οροφή. Η γεύση που μας άφησε στο τέλος της δοκιμής το γρήγορο Qashqai ήταν γλυκιά . Με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας , πολύ καλούς χώρους , παροιμιώδη αξιοπιστία και βασική τιμή στα 24190 ευρώ το Ιαπωνικό SUV αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή.

Βαγγέλης Γκούμας