Η επιβράβευση των καλών οδηγών με μειωμένο κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους είναι η ιδέα πίσω από το νέο πείραμα του Ford Smart Mobility Το Driver Behaviour Project στοχεύει στη δημιουργία ενός προσωπικού σκορ για τους οδηγούς με βάση τις διάφορες αντιδράσεις τους, η πρόσβαση στο οποίο θα γίνεται μέσω μιας πρωτότυπης εφαρμογής smartphone. Η έρευνα αυτή μπορεί να οδηγήσει σε οικονομικότερες υπηρεσίες ενοικίασης και κοινοχρησίας οχημάτων, ενώ παρέχει στους ασφαλιστές τις απαιτούμενες πληροφορίες για την υποστήριξη εκπτώσεων.

Σε διάστημα τεσσάρων μηνών, συνδεδεμένες συσκευές συνέλλεξαν δεδομένα από περισσότερα από 40 Ford Fiesta, τα οποία οδήγησαν εθελοντές στο Λονδίνο, για να καταγράψουν τις αντιδράσεις κάθε οδηγού σε 160.000 km και πάνω από 4.000 ώρες. Μεταξ�� αυτών υπήρξαν πληροφορίες για την παραμικρή περιστροφή του τιμονιού, τα απότομα φρεναρίσματα καθώς και την ημέρα, τον καιρό και το ιστορικό της διαδρομής.

Η Ford θεωρεί ότι τα δεδομένα οδήγησης ανήκουν στους πελάτες και διερευνά τρόπους με τους οποίους μπορούν να τα χρησιμοποιούν προς όφελός τους. Για το συγκεκριμένο project, τα καταγεγραμμένα δεδομένα ενημερώνουν τους οδηγούς για το προσωπικό τους σκορ οδήγησης, βάσει ενεργειών όπως σταθερή επιτάχυνση και ομαλότητα ελιγμών.

Χάρη στην σχετική εφαρμογή, οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν πώς αυτό το σκορ επηρεάζεται από τον εκάστοτε τρόπο οδήγησης, ενώ παρέχονται συμβουλές για βελτίωση, όπως οδήγηση με τη σωστή σχέση στο κιβώτιο. Επίσης, υπολογίζεται ένα σκορ για κάθε ταξίδι με γνώμονα την αλ��ηλεπίδραση του οδηγού με το όχημα, βάσει των εντολών επιτάχυνσης, φρεναρίσματος και ελιγμών διεύθυνσης. Το σκορ αλλάζει ανάλογα με τα αποτελέσματα κάθε ταξιδιού, ενώ ένα γραφικό δείχνει την τάση με την πάροδο του χρόνου, επιτρέποντας στους οδηγούς να βλέπουν ποιες ημέρες το σκορ τους ήταν υψηλότερο ή χαμηλότερο.

Αναλύοντας τα δεδομένα, οι ειδικοί αποκομίζουν περισσότερες γνώσεις. Εκτός από τα ειδικά δεδομένα του οχήματος, η εταιρία IDEO ανέλαβε να διερευνήσει τι πιστεύουν, σκέπτονται, αισθάνονται και κάνουν οι άνθρωποι πίσω από το τιμόνι. Εκεί αποκαλύφθηκε μία σημαντική διαφορά: αλλιώς πιστεύουν οι άνθρωποι ότι οδηγούν και αλλιώς οδηγούν στην πραγματικότητα.

Η Ford επεκτείνεται αυτή τη στιγμή σαν εταιρία αυτοκινήτων αλλά και μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκει δυναμικά αναδυόμενες ευκαιρίες μέσω του Ford Smart Mobility – του σχεδίου της να ηγηθεί στους τομείς συνδεσιμότητας, μετακίνησης, αυτόνομων οχημάτων, εμπειρίας πελατών και διαχείρισης δεδομένων. Το Driver Behaviour Project μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των υφιστάμενων λύσεων μετακίνησης, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών on-demand GoDrive ‘car sharing’ και on demand GoRide ‘ride sharing’.

Η ομάδα του project μελετά επίσης πώς η οδήγηση επηρεάζει τη φυσική και συναισθηματική κατάσταση μιας άλλης ομάδας εθελοντών σ��ο Ηνωμένο Βασίλειο στο Πανεπιστήμιο του Nottingham. Το Project διερευνά τρόπους που θα συμβάλλουν στη βελτίωση των οδηγών.

Μέσω ενός προσομοιωτή οδήγησης αλλά και σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης, εθελοντές παρακολουθούνται ως προς τ��υς καρδιακούς παλμούς, τις κινήσεις των ματιών και την εγκεφαλική λειτουργία τους. Η έρευνα αναδεικνύει πότε οι οδηγοί είναι νευρικοί ή στρεσαρισμένοι, όπως σε κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα ή όταν μεγαλύτερα οχήματα μειώνουν την ορατότητα.
Η Ford παρουσίασε το Driver Behaviour Project, μαζί με υπηρεσίες του Ford Smart Mobility και τη νέα πλατφόρμα εμπειρίας μετακίνησης FordPass στην Εβδομάδα Τεχνολογίας του Λονδίνου, με εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την πόλη, στο διάστημα 20-26 Ιουνίου.

Ένα από τα εκθέματα ήταν και το έξυπνο σύστημα στάθμευσης GoPark, που σύντομα θα διατίθεται με νέα λειτουργία ανεύρεσης χώρου στάθμευσης. Φορητές συσκευές συνδεδεμένες σε οχήματα βοηθούν στο εντοπισμό θέσεων στάθμευσης ενώ με έναν ισχυρό αλγόριθμο τα μέλη γνωρίζουν εάν υπάρχει πιθανότητα ύπαρξης ελεύθερου χώρου στον προορισμό της επιλογής τους.

Βαγγέλης Γκούμας