Η Νissan φρόντιζε πάντα τους οδηγούς οι οποίοι επιζητούσαν ένα τίμιο αυτοκίνητο, όμορφα σχεδιαστικά, με χώρους ,αξιόπιστο κινητήρα και προσιτή τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό. «Δεν σπάει, δεν χαλάει» ήταν το μοτίβο των πωλητών κάθε φορά που το έδειχναν στους υποψήφιους αγοραστές κάτι που δεν ήταν μακριά από την πραγματικότητα καθώς η Nissan φρόντιζε για την αντοχή των μοντέλων της στον χρόνο .

Δεν θα ξεχάσω ποτέ το Cherry που είχε ο πατέρας μου την δεκαετία του 80 ένα μοντέλο συναρμολογημένο στον Βόλο με χιλιάρη κινητήρα το οποίο δεν χάλαγε με τίποτα. «Νεράκι και λαδάκι» και συνέχιζε απτόητο τις διαδρομές του ακόμη και εκτός Ελλάδος σε ένα μεγάλο ταξίδι που είχαμε κάνει με τον αδελφό μου και τα ξαδέλφια μας στην Ευρώπη. Ακολούθησε αργότερα το Almera ένα παραδοσιακό μικρομεσαίο hutchback. Ενώ στη συνέχεια η Nissan. ..το έχασε με το Tiida.

Η μεγάλη επιστροφή έγινε με το Pulsar το οποίο όχι απλά κοιτάει στα μάτια τους ανταγωνιστές του αλλά τους… φοβίζει καθώς εκτός από την ευρυχωρία του την οποία μας είχε επισημάνει ο κύριος Τάκης Θεοχαράκης ζητώντας μας να καθίσουμε στο πίσω κάθισμα σε μια έκθεση που είχε γίνει στην Ελλάδα, διαθέτει τώρα έναν εξαιρετικό νέας γενιάς υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης μόλις 1,2 λίτρων. Έτσι έγινε πιο ιδανικό , ένας πιστός φίλος για τον οικογενειάρχη και όχι μόνο, που ζει στην Ελλάδα και με τον μικρό κυβισμό αποφεύγει την… τιμωρία της εφορίας Το Pulsar είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο χωρίς κραυγαλέες γραμμές που έχουν ως μόνο σκοπό τον εντυπωσιασμό. Διαθέτει τις κλασσικές γραμμές ενός hatchback, δείχνει πιο επιθετικό αν το δεις από το πλάι ,ενώ ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας με την «V-Shaped» γρίλια μπροστά και τα πίσω φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν κατευθείαν στο επιτυχημένο Qashqai.
nissan-pulsar-2.jpg
Εσωτερικά ακολουθείται η ίδια συνταγή με σύγχρονες γ��αμμές στο ποιοτικό ταμπλό. Τα στρογγυλά όργανα είναι όμορφα και ευανάγνωστα με μια μικρή οθόνη να δίνει πληροφορίες για τον υπολογιστή ταξιδιού. Ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής και η κάμερα όπισθεν, στην μέση του ταμπλό με τις πλούσιες πληροφορίες ενώ υπάρχουν πλέον και τα gadgets που αρέσουν κυρίως στις νέες ηλικίες με τη συνδεσιμότητα , τις θύρες θήρες USB και AUX, Bluetooth κ.α. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα καλύπτουν τις ανάγκες των επιβατών οι οποίοι έχουν στην διάθεση τους χώρους από αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και αυτό οφείλεται στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,700 μ . το οποίο είναι ιδιαίτερα μακρύ σε σχέση με το συνολικό μήκος των 4,4 μέτρων του αμαξώματος.
nissan-pulsar- πισω καθισματα.jpg
Όταν κάθεσαι πίσω χωρίς υπερβολή η απόσταση από τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων είναι τέτοια που μπορείς να βολευτείς ακόμη και με …σταυροπόδι με το κεφάλι σου να απέχει αρκετά από την οροφή. Αν τώρα νομίζετε ότι υπάρχει κανένα τρυκ ευρυχωρία σε βάρος του πορτμπαγκάζ κάνετε λάθος καθώς τα διαθέσιμα λίτρα είναι 385 τιμή πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Όμως το δυνατό όπλο βρίσκεται στην «καρδιά» του Pulsar και δεν ��ίναι άλλο από το νέο κινητήρα 1,2 turbo i4, 16v, 2 ΕΕΚ, με άμεσο ψεκασμό (DIG-T) της Nissan με απόδοση 115 ίππους στις 4800 σ.α.λ. και την ροπή των 190 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 2000 σ.α.λ. Ο κινητήρας που έρχεται στη «ζωή» με το πάτημα ενός κουμπιού στην βάση της κονσόλας , από τα πρώτα χιλιόμετρα δεί��νει τις δυνατότητες του.

Με εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και με την συνεργασία του πολύ καλού σε αίσθηση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων παρά τις 6 μακριές σχέσεις προσφέρει δυνατό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και δίνει ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει με ευκολία τα 190 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή η μακριά κλιμάκωση των σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων προσφέρει οικονομία καυσίμου . Με βαρύ το δεξί μας πόδι και η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Με ...ταξιτζίδικη οδήγηση μπορείς να πετύχεις ακόμη και μέση κατανάλωση 5 λίτρα ανά 100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων είναι στα 117 γρμ./χλμ.CO2.
nissan-pulsar-3.jpg
Δεύτερος παράγοντας που πρέπει να δεις είναι η οδική συμπεριφορά και πιο ειδικά η άνεση που πρέπει να προσφέρει εάν αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας. Εδώ τα πράγματα είναι πιο απλά από τον ανταγωνισμό καθώς στο πίσω άξονα ακολουθείται η λογική του ημιάκαμπτου άξονα και όχι η πιο σύγχρονη των πολλαπλών συνδέσμων . Όμως αντίθετα από ότι περιμέναμε οι Ιάπωνες μηχανικοί έκαναν τα ...μαγικά τους .

Η ρύθμιση της ανάρτησης «μαλακώνει» εντυπωσιακά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας παράλληλα υψηλή ποιότητα κύλισης . Επικουρικά η προσεγμένη ηχομόνωση δημιουργεί ένα ήσυχο περιβάλλον στο εσωτερικό. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και τα ηλεκτρονικά συστήματα ε��ναι έτοιμα να συνεισφέρουν στην ασφάλεια σε περίπτωση που το παρακάνεις. Ο συνδυασμός όλων αυτών καλύπτει το ζητούμενο που δεν είναι τίποτα άλλο από την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και πολύωρων ταξιδιών χωρίς να το αντιλαμβάνονται ,από πλευράς κούρασης , οι επιβάτες.

Σε τελική ανάλυση το Pulsar επανέφερε τη Nissan μετά από χρόνια με αξιώσεις στην συγκεκριμένη κατηγορία. Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί ένα τίμιο όχημα , με όμορφη σχεδίαση, που όπως είπαμε « δεν σπάει, δεν χαλάει», με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με σύγχρονο κινητήρα , ιδανικού για την Ελλάδα κυβισμού, και τιμή στα 15850 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας