Συνήθως στον τίτλο δεν βάζεις ερωτηματικό όμως σε αυτή την περίπτωση κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την έξοδο της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση . Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι υπάρχουν πολλά εργοστάσια που μόνο το 2015 παρήγαγαν στην Αγγλία 1.682.000 μονάδες .

Mιλάμε για μια παραγωγή ��ου κατέχει την τρίτη θέση στην Ευρωπη μετά την Γερμανία και την Γαλλία. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η BMW,η Nissan, η Honda, η Toyota, MINI, Vauxhall ,Aston Martin, Bentley, McLaren Jaguar, Lotus, Rolls Royce, TVR, Caterham διατηρούν μονάδες στην χώρα όπου απασχολούνται περίπου 800.000 Βρετανοί.
england factory.jpg
Αυτές οι εταιρείες έκαναν σχέδια για το μέλλον και είχαν προγραμματίσει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ που θα απέφεραν και άλλες θέσεις εργασίας. Πιθανόν αυτά τα σχέδια να μην εκτελεσθούν ποτέ. Την ίδια στιγμή ο κλάδος του αυτοκινήτου συμβάλει κατά 15.000.000.000 αγγλικές λίρες στην οικονομία της χώρας. Από την στιγμή όμως που θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και η Μεγάλη Βρετανία θα αποχωρήσει ολοκληρωτικά από την Ευρωπαϊκή ένωση θα πρέπει να μπουν δασμοί στα αυτοκίνητα που θα εξάγονται από την χώρα και θα εισάγονται στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες. Αυτοκίνητα που αποτελούν το 57% της συνολικής παραγωγής.
nissan factory.JPG
Αυτό σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εκεί θα ακριβύνουν ή θα πρέπει να γίνουν ειδικές συμφωνίες και περικοπές ίσως και σε μισθούς για να διατηρηθούν σε λογικά επίπεδα οι τιμές. Αν ακριβύνουν δεν θα εξάγονται. Ακόμη ας μην ξεχνάμε ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ιαπωνία κυρίως, είχαν επιλέξει την Μεγάλη Βρετανία για την κατασκευή των εργοστασίων τους γιατί ή τελευταία ήταν μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης , άρα γλύτωναν τους δασμούς που θα έμπαιναν αν έφερναν από την χώρα τους στην Ευρώπη τα αυτοκίνητα τους, ενώ θα υπήρχαν και ακριβότερα μεταφορικά.

Για αυτό το θέμα η ένωση κατασκευαστών και αντιπροσώπων της Μ. Βρετανίας (SMMT)ανακοίνωσε:
«Ο βρετανικός λαός επέλεξε ένα νέο μέλλον έξω από την Ευρώπη. Η κυβέρνηση πρέπει τώρα να διατηρήσει την οικονομικ�� σταθερότητα και να επιτύχει μια συμφωνία με την ΕΕ που να διασφαλίζει τα αυτοκινητικά συμφέροντα της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.Αυτά περιλαμβάνουν την εξασφάλιση πρόσβασης χωρίς δασμούς στην ευρωπαϊκή και τις υπόλοιπες παγκόσμιες αγορές, τη διασφάλιση ότι θα μπορούμε να αξιοποιούμε ανθρώπους με ταλέντο από τις χώρες της ΕΕ και τον υπόλοιπο κόσμο, ούτως ώστε το Ηνωμένο Βασίλειο να γίνει το πιο ανταγωνιστικό μέρος στην Ευρώπη για αυτοκινητικές επενδύσεις».

Επιπλέον κανείς δεν ξέρει πως θα αντιδράσουν οι … πικαρισμένοι Γερμανοί που θα βρουν ευκαιρία να πάρουν τα εργοστάσια τους από την Αγγλία και να τα μεταφέρουν αν όχι στην χώρα τους σε κάποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα και εδώ υπάρχει και μια ευκαιρία για την Ελλάδα που έκλεισε όλες τις μονάδες συναρμολόγησης αυτοκινήτων του παρελθόντος . Το μέλλον θα δείξει τι ακριβώς θα συμβεί αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν το Brexit γιατί κάποιος δεν τους εξήγησε καλά τι σημαίνει για αυτούς.

Bαγγέλης Γκούμας