Με πλούσιο βιογραφικό, ανανεωμένο αισθητικά και με εύστροφο κινητήρα το Swift αποτελεί μια τίμια πρόταση στην κατηγορία των σούπερμινι. Οι Ιάπωνες κράτησαν όλα τα χρόνια την πετυχημένη συνταγή με το μικρό τους αυτοκίνητο να προσεγγίζει κατά κάποιο τρόπο σχεδιαστικά το Mini . Με όμορφα φωτιστικά μεγάλα φωτιστικά σώματα και σιλουέτα με χαμηλού προφίλ σχεδιαστικές γραμμές το Ιαπωνικό Mini ενισχύθηκε με υψηλής αντοχής χάλυβα στο πλαίσιο με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη ακαμψία με το βάρος να κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα που δεν υπερβαίνει τα 1000 κιλά.
_Suzuki_Swift_ΘΕΣΕΙΣ.jpg
Η τελευταία αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων(3.850x1.695x1.510). προσφέρει βελτιωμένους χώρους για τους επιβάτες , κυρίως στους πίσω οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη άνεση για να βολέψουν τα πόδια τους. Βέβαια τα 211 λίτρα αποθήκευσης στο πορτμπαγκάζ απλά ικανοποιούν καθώς τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα υπερτερούν σε αυτόν τον τομέα, Στο εσωτερικό συναντάς ένα σύγχρονο σχεδιαστικά ταμπλό το οποίο είναι κατασκευασμένο από σκουρόχρωμα σκληρά αλλά ανθεκτικά πλαστικά. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή , έχεις καλή περ��φερειακή ορατότητα η οποία γίνεται ακόμη καλύτερη χάρη στους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.
SUZUKI SWIFT ΤΑΜΠΛΟ.jpg
Αυτό που ικανοποιεί περισσότερο είναι το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα , ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες ,κεντρικό κλείδωμα, κλιματισμό, πλήρες σύστημα επικοινωνίας “Touch N'Go'' με υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο, video, audio, GPS, navigation, organiser ηχοσύστημα MP3 με θύρα USB ,ESP με Traction Control, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Brake Assist) Push start, Keyless Entry, Cruise Control και άλλα.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα αρχίζεις να εκτιμάς τα προσόντα του νέου Swift. Aρχικά αν και δεν υπάρχει στην «καρδιά» του αυτοκινήτου τουρμπάκι για να «ωθεί» το μικρό αυτοκίνητο όπως συμβαίνει σε μοντέλα του ανταγωνισμού βλέπεις ότι το νέο μηχανικό σύνολο των 1,242 κ.εκ. τεχνολογίας VVT διακρίνεται για την γραμμική του απόδοση ενώ διαθέτει ζωντάνια και ελαστικότητα. με την ροπή των 110 Nm στις 4800 σ.α.λ. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει σφιχτή αίσθηση με την κλιμάκωση των σχέσεων να βοηθά τα 94 ατμοσφαιρικά άλογα να προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις . Τα 0-100 χλμ. ώρα να έρχονται σε 12,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 6 λίτρα χωρίς όμως να κάνουμε «τσιγγουνιές» στο πάτημα του γκαζιού. (116γρμ.εκπομπές CO2). Όμως πιο πολύ μας άρεσε ο τρόπος που είναι στημένος το αυτοκίνητο.

Οι Ιάπωνες μηχανι��οί δούλεψαν με υπομονή άλλαξαν τις ρυθμίσεις και την γεωμετρία στην ανάρτηση με τα γόνατα και κατάφεραν να δώσουν στο Swift συμπεριφορά αλά… κάρτ. Με το σαφές και σωστό σε αίσθηση τιμόνι με τον μικρό κύκλο στροφής μόλις 9,2 μέτρα αισθάνεσαι ότι έχεις τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου κινούμενος σε πολύ γρήγορους ρυθμούς με περιορισμένες κλίσεις ακόμη και στις κλειστές καμπές του δρόμου. Στα ίδια καλά επίπεδα και η ποιότητα κύλισης η οποία παραπέμπει σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα. Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά κόμη και όταν το παρακάναμε στο… πάτημα σε κατηφορικές και γεμάτες στροφές διαδρομές .
SUZUKI SWIFT ΠΙΣΩ.jpg
Σε τελική ανάλυση στην 7ήμερη συμβίωση με το Swif αισθανθήκαμε πολύ οικεία μαζί του καθώς αποδείχθηκε ευχάριστο στην οδήγηση , ευέλικτο μέσα στα στενά της πόλης. Θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ αλλά από την άλλη πλευρά αποζημιωθήκαμε από τους υπόλοιπους χώρους για τους επιβάτες και τις θήκες για τα μικροαντικείμενα. Ακόμη ας μην ξεχνάμε τον πλούσιο εξοπλισμό , την αξιοπιστία της κατασκευής και τα 10000 ευρώ για την 3θυρη (10680 ευρώ για την 5θυρη έκδοση )που χρειάζεται για να αποκτήσετε αυτό το νεανικό μοντέλο με τον βασικό εξοπλισμό.

Βαγγέλης Γκούμας