Η …επικίνδυνη αποστολή τελικά έγινε πιο εύκολη από ότι νομίζαμε. Οι υπεύθυνοι της Ελληνικής αντιπροσωπείας στο πρόγραμμα που μας ��δωσαν στην αποστολή μας στη Μάνη , στο Μυστρά μας προειδοποίησαν για μια εκτός δρόμου διαδρομή με απότομα ανηφορικά και κατηφορικά μονοπάτια, περάσματα μέσα από νερά , σκληρές πέτρες. Το …όπλο μας να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά ήταν το ολοκαίνουργιο VW Tiguan χωρίς όμως τετρακίνηση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,4 λίτρων. Τα καταφέραμε και πόσο εύκολα ή δύσκολα ;Δείτε στη συνέχεια.
πισω tiguan.JPG
Ας ξεκινήσουμε από το νέο όχημα ελευθέρου χρόνου της VW το οποίο «πατάει» στην γνωστή πλατφόρμα MQB που θέτει νέα δεδομένα στους τομείς της σχεδίασης, της άνεσης και της χρηστικότητας. Η δυναμική διάθεση αποτυπώνεται σχεδιαστικά σε λεπτομέρειες όπως το οριζόντια τοποθετημένο στοιχείο που δημιουργείται από τη μάσκα του ψυγείου και τα φώτα και την υψηλότερη, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, μεσαία γραμμή που έχει ως αποτέλεσμα μια πιο «ισχυρή» παρουσία. Η αεροδυναμική στο νέο Tiguan έχει επίσης βελτιστοποιηθεί. Διαθέτει συντελεστή Cd που περιορίζεται στο 0,32 και κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι κατά 13% καλύτερος από το συντελεστή προκατόχου του, που έφτανε το 0,37.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το βάρος του νέου Tiguan έχει μειωθεί έως και κατά 53 kg Κάθε στοιχείο του είναι προσανατολισμένο στο να κάνει την οδήγηση και κάθε διαδρομή πιο ευχάριστη με τα προαιρετικά ergoActive καθίσματα με πιστοποίηση AGR, μέχρι το χαμηλότερο κατώφλι του χώρου αποσκευών για διευκόλυνση της φόρτωσης. Εδώ συνα��τάμε και το σύστημα της… «κλωτσιάς» σύμφωνα με το οποίο ο οδηγός μπορεί να ανοίξει το πορτμπαγκάζ αυτόματα με το πέρασμα του ποδιού του κάτω από αυτό. Οι αναλογίες του βασικού μοντέλου με κίνηση στους εμπρός τροχούς δημιουργούν μία ισχυρή εικόνα στο δρόμο, με μείωση του ύψους κατά 57 mm, στα 1.646 mm και με αύξηση στο πλάτος κατά 30 mm, στα 1.839 mm. Με μήκος 4.486 mm είναι επίσης κατά 60 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο, έχοντας κερδίσει 77 mm, έχει αυξηθεί στα 2,681 mm. Όταν το κάθισμα μετακινηθεί τέρμα εμπρός, το πορτμπαγκάζ προσφέρει 515 λίτρα για φόρτωση (με την ρεζέρβα), ενώ στην τέρμα πίσω θέση προσφέρει 420 λίτρα, κάτι που αντιστοιχεί σε όφελος 50 λίτρων σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι το νέο Tiguan μπορεί εύκολα να χωρέσει όλο τον εξοπλισμό γι�� οποιαδήποτε ταξίδι στην εξοχή. Όταν η πλάτη του πίσω καθίσματος πέσει, τα 1.555 λίτρα του χώρου φόρτωσης αρκούν για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων κάθε είδους. Στην ευχάριστη ατμόσφαιρα του φυσικού φωτισμού, η εκλεπτυσμένη συνολική εντύπωση ολοκληρώνεται με την πανοραμική οροφή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας διαστάσεων (870 mm x 1.364 mm η οποία διατίθεται προαιρετικά.
tampl;o tiguan.JPG
Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό είναι εξαιρετική με μαλακά πλαστικά άριστα συναρμολογημένα μεταξύ τους και πολλά στοιχεία πολυτέλειας ακόμη και στια «απλές εκδόσεις όπως είναι τα φινιρισμένα φιλέτα αλουμινίου σε ταμπλό και πόρτες. Οι επιβάτες κάθονται άνετα στο εσωτερικό και έχουν στην διάθεση τους πολλές εργονομικές ευκολίες όπως είναι τα τραπεζάκια και με τις ενσωματωμένες θήκες για τα αναψυκτικά τους. Στα hi tech στοιχεία συμπεριλαμβάνονται το head up display με την προβολή στοιχείων στο μπροστινό παρμπρίζ για να μην αποσπάται η προσοχή σας ότυαν οδηγείτε αλλά και η τελευταία γενιά συστημάτων infotainment. Το βασικό ηχοσύστημα Composition Colour με οθόνη αφής 5 ιντσών, που είναι στάνταρτ στην πρώτη έκδοση Active. Συνεχίζει με το Composition Media με οθόνη αφής 8 ιντσών, το οποίο είναι στάνταρτ στην έκδοση Advance. Η κορυφαία έκδοση Exclusive διαθέτει σύστημα πλοήγησης Discover Media το οποίο προσφέρει εξαιρετική αναγνωσιμότητα χάρη στην μεγάλη οθόνη 8 ιντσών, ενώ συνοδεύεται –στάνταρ - από τις Online υπηρεσίες Guide & Inform.
μανη συστημα ψυχαγωγιας.jpg
Για να τις ενεργοποιήσει ο χρήστης, το μόνο που χρειάζεται είναι να εγγραφεί στην Διαδικτυακή Πύλη Πελατών Car-Net, και να διαθέτει πρόσβαση στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας ή μια κάρτα Data SIM ή το Wi-Fi Hot Spot του smartphone. Όλες οι υπηρεσίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν δωρεάν για τα πρώτα 3 χρόνια. Το προαιρετικό Media Control προσφέρει σύνδεση με τις διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές στο νέο Tiguan. Παράδειγμα των πολλών διαφορετικών δυνατοτήτων του συστήματος, είναι η χρήση του από τον συνοδηγό ή ακόμα και από έναν επιβάτη στο πίσω κάθισμα, προκειμένου να εισάγει με άνεση μία διαδρομή μέσω ενός tablet στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου ή για να ανανεώσει μια playlist. Με τη βοήθεια του App Connect, που είναι στάνταρ πλην της βασικής έκδοσης, σχεδόν κάθε smartphone μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως στο νέο Tiguan μέσω του Apple CarPlay, του Android Auto ή του MirrorLink.

Ο κίνδυνος απόσπασης της προσοχής του οδηγού από το δρόμο μειώνεται με τη χρήση της θύρας USB στην κεντρική κονσόλα, που προβάλλει την οθόνη του smartphone στην οθόνη του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί ακόμα να χρησιμοποιήσει και την εφαρμογή MirrorLink “Cam Connect” προκειμένου να βλέπει στην οθόνη του ηχοσυστήματος ή του συστήματος πλοήγησης εικόνες από μία GoPro κάμερα τοποθετημένη σε ένα τρέιλερ που ρυμουλκείτε από το Tiguan.Η άνεση με τις Online και Media λειτουργίες ολοκληρώνεται με τη βάση ασύρματης φόρτισης για smartphone, βασισμένη στο διεθνές πρότυπο Qi, η οποία τοποθετείται από τη Volkswagen για πρώτη φορά, όπως και η νέα υπηρεσία Car-Net Security & Service. Αυτή η υπηρεσία επιτρέπει στους οδηγούς να απολαμβάνουν την μέγιστη ασφάλεια και να έχουν πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητό τους. Οι διαθέσιμες λειτουργίες ποικίλουν: ξεκινούν από την προειδοποίηση ταχύτητας και online ενημέρωση αντικλεπτικής προστασίας και φτάνουν μέχρι τις τηλεμετρικές κλήσεις για οδική βοήθεια και δήλωσης ατυχήματος.
sasman  tiguan.JPG
Στην «καρδιά» του νέου Tiguan έχουν τοποθετηθεί στο λανσάρισμα ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI με 125 PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI με 150 PS συνδυασμένος με 4MOTION και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ή με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 190 PS συνδυασμένος με 4MOTION και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων. Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 150 PS συνδυασμένος με 4MOTION και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) ή με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Η Volkswagen αργότερα θα επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων της με κίνηση σε όλους τους τροχούς με δύο ακόμα κινητήρες (2.0 BiTDI 240 PS και 2.0 TSI 180 PS), ενώ την εμφάνισή του θα κάνει και ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI 115 PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Χάρη στο νέο σύστημα 4MOTION Active Control, το Tiguan εγγυάται εξαιρετικές δυνατότητες στον τομέα της επιτάχυνσης και οδηγική ευχαρίστηση για κάθε περίσταση και σε οποιοδήποτε τύπο εδάφους και οδοστρώμα��ος.
vw μυστρας  1.JPG
Οι εξατομικευμένες δυνατότητες ρυθμίσεων και η άνεση κατά την οδήγηση κατακτούν νέα επίπεδα, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων (Dynamic Chassis Control - DCC) και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα μεταβλητού λόγου (Progressive Steering), το οποίο είναι διαθέσιμο στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Exclusive. Οι 4MOTION τετρακίνητες εκδόσεις του νέου Tiguan ξεχωρίζουν στα ευρωπαϊκά εκτός δρόμου οχήματα χάρη στα 200 mm της απόστασης από το έδαφος. Η εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης τρέιλερ φτάνει μέχρι τα 2500 kg, κάτι που είναι μοναδικό για την compact κατηγορία, ενώ το προαιρετικό offroad ρύγχος με γων��α προσέγγισης 25 μοιρών αποτελεί ένα νέο πρότυπο. Η ασφάλεια βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα με 7 αερόσακους συστήματα όπως ΑΒS. ESP, Front Assist , City Emergency Braking, Pedestrian monitoring, Lane Assist, Pre-Crash και άλλα .Μας συγχωρείται αν ξεχάσαμε κάτι αλλά είναι τόσο μεγάλος ο εξοπλισμός βασικός και προαιρετικός που θέλεις ένα… βιβλίο για να τον περιγράψεις. Α καλά το θυμηθήκαμε υπάρχει και ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων με το υπερσύχρονο σύστημα πλοήγησης πoυ γνωρίσαμε στο νέο Audi A4 και στο νέο Passat.
σαριμπαλ. 1.JPG
Στο ταξίδι προς τον πανέμορφο Μυστρά η Ελληνική αντιπροσωπεία μας διέθεσε την έκδοση των 1,4 λίτρων με τα 150 άλογα. Πίσω από το τιμόνι τρεις οδηγοί στη σειρά ο ένας μετά τον άλλο. Ο υπογράφων, ο Πάρις Ποντίκας σκηνοθέτης και δημοσιογράφος και ο Βασίλης Σαρημπαλίδης ,δημοσιογράφος ειδικού τύπου. Από τα 600 και πλέον χιλιόμετρα γρήγορης διαδρομής στη νέα Εθνική οδό, σε στροφιλίκια των γνωστών επαρχιακών δρόμων αλλά και σε σκληρούς χωματόδρομους , αποδείχθηκε ότι αυτό το μοτέρ με την συμπαράσταση του αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων DSG με τις 6 σχέσεις , την σπορ επιλογή «φυσάει « με όλη την σημασία της λέξης. Η τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα έρχεται άνετα με τοTiguan να «πατάει» τυόσο καλά ώστε να πηγαίνουμε με 180 χλμ και να νομίζουμε ότι δεν έχουμε ξεπεράσει τα …120 χλμ./ώρα. Με εξαιρετική ποιότητα κύλισης αλλαγές ταχυτήτων χωρίς κρεμάσματα το Tiguan «καταπίνει» τα χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει ο��ηγό και επιβάτες .Ο Πάρις Ποντίκας ο πιο γρήγορος από όλους μας ,όταν ...επιτέλους κάθησε στην θέση του συνοδηγού, συνέδεσε το κινητό του με το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης του αυτοκινήτου και μας ψυχαγώγησε με τραγούδια της δεκαετίας του 80 και …παιδικά τραγουδάκια που είχε γράψει για τον Δημητράκη τον γιό του. Όμως ήρθε η ώρα να σας περιγράψουμε τι έγινε στην εκτός δρόμου επιλογή .
kalh sarhmpali.JPG
Κίνηση σε άγριους χωματόδρομο με κοφτερές πέτρες και εγκάρσιες ανωμαλίες .« Τι έγινε παιδιά; Θα περάσουμε ή θα μείνουμε ;» Λογική ερώτηση καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν διέθετε τετρακίνηση. Η απάντηση ήρθε άμεσα. Τo Tiguan αγέρωχο ήρθε να ε��ιβεβαιώσει τις απόψεις των στελεχών της αντιπροσωπείας ότι η απόσταση από το έδαφος ,το δυνατό μοτέρ και η σωστή κλιμάκωση των σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου , η ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και το άκαμπτο πλαίσιο σε βοηθά να ξεφεύγεις από τέτοιες καταστάσεις. Η διαδρομή ήταν πάνω από μισή ώρα ,το νέο μοντέλο πέρασε με απιτυχία από όλα τα εμπόδια , κρατήθηκε σταθερί στις απότομές στροφές με τον γκρεμό να μας …σκιάζει και μας πήγε στον προορισμό μας . Ξενώνας ,φαγητό και επιστροφή πάλι πίσω στην Αθήνα. Για όσους ενδιαφέρεστε να το αποκτήσετε το νέο Tiguan προσφέρεται σε 3 επίπεδα εξοπλισμού, ACTIVE, ADVANCE & EXCLUSIVE.

Ήδη, από την έκδοση ACTIVE, ο βασικός εξοπλισμός του μοντέλου είναι πλήρης ενώ διαθέτει μεταξύ άλλων:

• Προβολείς ομίχλης εμπρός
• Πίσω φώτα LED
• Ζάντες Αλουμινίου 17"
• 7 αερόσακοι / Multi-collision Brake / Pre-Crash / Ενεργό καπό
• Front Assist με City Emergency Braking & Pedestrian protection
• Lane Assist
• Ηλεκτρικό χειρόφρενο με Auto Hold
• Composition Color με οθόνη αφής 5'' και σύνδεση Bluetooth

Η έκδοση ADVANCE εμπλουτίζεται ακόμη περισσότερο με χαρακτηριστικά άνεσης & λειτουργικότητας. Μεταξύ άλλων διαθέτει:

• Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι
• Fatigue Detection / Cruise Control / Light Assist / Park Pilot
• Air Care Climatronic 3-ζωνών
• Coming Home - Leaving Home / Αισθητήρα φωτός και βροχής
• Αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη
• Composition Color με οθόνη αφής 5'' 8''
• Car-Net App Connect

Η κορυφαία έκδοση EXCLUSIVE προσφέρει επιπλέον μοναδικές καινοτόμες τεχνολογίες, όπως:

• Προβολείς LED με φώτα ημέρας LED
• Πίσω φώτα LED με 3D εφέ
• ACC - Adaptive Cruise Control
• Active Info Display (Οθόνη TFT 12,3")
• Progressive Steering Wheel (από εβδ. Παραγωγής 22/2016)
• Discover Media 8'' με Car-Net Guide & Inform

Το νέο Tiguan προσφέρεται σε μία ευρεία γκάμα συνδυασμών εκδόσεων & κινητήρων καλύπτοντας τις αγοραστικές ανάγκες των υποψήφιων πελατών και με τιμή εκκίνησης 24.950€.Αξίζει να αναφερθεί ότι η χρέωση του κιβωτίου DSG κυμαίνεται από 1.300€ - 1.550€ (ανάλογα των κυβισμό) όπως και της τετρακίνησης 4Motion από 800€ - 1.000€.

Βαγγέλης Γκούμας