Η ανάγκη για όλο και μικρότερους κινητήρες με υψηλές επιδόσεις έχουν οδηγήσει τις εταιρείες να πριμοδοτούν με τούρμπο τα μικρού κυβισμού μηχανικά σύνολα. Η Ford φορτσάρει σε αυτή την κατηγορία με ένα εξαιρετικό μηχανικό τρικύλινδρο σύνολο το οποίο από μόλις 1000 κ.εκ. αποδίδει 125 άλογα. Όταν έχεις ένα τέτοιο ατού στα χέρια σου ξεκινάς από αυτό και μετά πάς στα υπόλοιπα τα οποία είναι και αυτά αξιόλογα. Καθόμαστε στην θέση του οδηγού πατάμε το μπουτόν εκκίνησης και ξεκινάμε.

Από τα πρώτα μέτρα και πατώντας το γκάζι αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε αν όντως τα κυβικά του μοτέρ είναι τόσο λίγα. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας EcoBoost διαθέτει άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων έχει 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και αποδίδει όπως είπαμε 125 άλογα στις 6000 σ.α.λ. Η αλήθεια είναι ότι λίγες φορές εντυπωσιαζόμαστε από μικρά μοτέρ γιατί σε αυτή την περίπτωση δεν είχαμε …κρεμάσματα στην απόδοση ειδικά στις χαμηλές στροφές αλλά ούτε μας ενόχλησε το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των τρικύλινδρων κινητήρων.
ford 1.jpg
Σε αυτή την περίπτωση είχαμε δύναμη από χαμηλά σχεδόν από το ρελαντί με την μέγιστη ροπή των 17,3Nm (20,5 Nm με λειτουργία overboost για 30 δευτερόλεπτα ) να εμφανίζεται από 1.400-4.500 σ.α.λ. Τα καλά νέα συνεχίστηκαν με το συνεχές πάτημα του γκαζιού και την προοδευτική επιτάχυνση μέχρι τα «κόκκινα» του στροφόμετρου. Με μεταξένια αθόρυβη παρακαλώ λειτουργία που παραπέμπει σε τετρακύλινδρο προηγμένο μοτέρ πιάσαμε με άνεση την τελική ταχύτητα των 190+ χλμ./ώρα ενώ στις επιταχύνσεις με την βοήθεια του καλά κλιμακούμενου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις τα 0-100 χλμ./ώρα ήρθαν σε 11 δευτερόλεπτα.

Οι μηχανικοί της Ford έχουν κάθε λόγο να περηφανεύονται για το δημιούργημα τους το οποίο αποτελεί όπλο στην φαρέτρα των μοντέλων τους τόσο από πλευράς απόδοσης όσο και οικονομίας καθώς ακόμη και με βαρύ πόδι είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού ότι η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 με 8 λίτρα ακόμη και όταν το παρακάναμε. Την ίδια ��τιγμή οι εκπομπές ρύπων είναι στα 108 γρμ.CO2.
ford 4.jpg
Την ίδια στιγμή με το ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο υποπλαίσιο της μπροστινής ανάρτησης σε συνδυασμό με τις νέες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει κατά φέρει να ισορροπήσει ιδανικά τα πράγματα μεταξύ άνεσης και ασφάλειας. Το Focus έχει μια αέρινη αίσθηση στο «πάτημα» του με μικρές κλίσεις στις στροφές . Αυτό που μας άρεσε πολύ είναι ο τρόπος που οι αναρτήσεις του Focus «φιλτράρουν» τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος αλλά και τρις εγκάρσιες ανωμαλίες προσφέροντας ξεκούραστο ταξίδι στους επιβάτες ακόμη και μετά από πολλές ώρες. Από την θέση του οδηγού εκτιμάς την πληροφόρηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης το οποίο έχει γίνει καλύτερο με τη νέα χαρτογράφηση στην λειτουργία Electric Power Assist Steering .

Τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας διορθώνουν άμεσα τις όποιες υπερβολές σου με τρόπο που σε βοηθούν να κινείσαι σε αγωνιστικούς ρυθμούς ακόμη στις κλειστές καμπές του δρόμου. Στα ίδια υψηλά επίπεδα ασφάλειας είναι και τα φρένα. Το σύστημα Active Braking, που λειτουργεί όταν ταξιδεύετε σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα (για παράδειγμα σε έναν αυτοκινητόδρομο) χρησιμοποιεί ραντάρ για τη σάρωση του δρόμου μπροστά σας και, σε περίπτωση ανίχνευσης σύγκρουσης, θα σας προειδοποιήσει. Εάν δεν αντιδράσετε, το σύστημα έχει προπληρώνει το σύστημα των φρένων εκ των προτέρων και, στη συνέχεια, ξεκινά το φρενάρισμα για να σας βοηθήσει να επιβραδύνετε. Σε ταχύτητες κάτω των 50 χλμ./ώρα υπάρχει και άλλη μία τεχνολογία για να σας βοηθήσει να αποφύγετε την σύγκρουση: το Active City Stop. Όταν αυτές οι δύο τεχνολογίες συνδυάζονται, προσφέρουν την ασφάλεια της υποβοήθησης πέδησης, σε όλο το εύρος ταχυτήτων.
ford 2.jpg
Με θετικές εντυπώσεις από την οδική συμπεριφορά σταματάμε και αρχίζουμε να περιεργαζόμαστε το εσωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι αναβαθμισμένη με αφρώδη πλαστικά στο ταμπλό που διαθέτει σύγχρονη σχεδίαση. Στο κέντρο του δεσπόζει μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών του νέου συστήματος infotainment SYNC2, η οποία είναι αφής και ουσιαστικά ακυρώνει πολλά πλήκτρα που υπήρχαν στο παρελθόν και «ψιλομπέρδευαν « τον οδηγό.
focus εσωτερικο οργανα.jpg
Το σύστημα Ford SYNC 2 με φωνητικό έλεγχο στα αγγλικά και οθόνη αφής επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν το σύστημα πλοήγησης, την ψυχαγωγία, να ρυθμίζουν το σύστημα κλιματισμού, να κάνουν και να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις σε ανοικτή συνομιλία και να επιλεγούν αριθμούς από τη λίστα των επαφών του συνδεμένου κινητού τηλέφωνου με απλές φωνητικές εντολές. Το σύστημα Active Park Assist έχει βελτιωθεί για να κάνει πιο άνετη την παράλληλη και την κάθετη στάθμευση. χωρίς να χρησιμοποιήσετε τα χέρια σας. Η τεχνολογία μπορεί να ανιχνεύσει ένα χώρο και, στη συνέχεια, να ελέγχει το τιμόνι κατά την οπισθοπορεία σας σε αυτόν.

Επιπλέον, το Park Out Assist είναι σχεδιασμένο για να σας βοηθά να βγαίνετε από στενούς χώρους στάθμευσης. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι ,υπάρχουν πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα σας και τον «τεμπέλη» να έχει βαθύ διπλό χώρο που χωράει ακόμη και μπουκάλια. Οι αποσκευές «βολεύονται» σε χώρο 316 λίτρα που αυξάνεται στα 363 με το κιτ επισκευής ελαστικών αντί για ρεζέρβα. Και καταλήγουμε στο εξωτερικό του Focus. Η «μούρη» με την μεγάλη νέα μάσκα ,τη νέα κυψελωτή γρίλια με το περίγραμμα χρωμίου και τα στενά επιθετικά σώματα και το μυώδες καπό θυμίζουν το νέο Mondeo.

Γενικά η νέα σχεδίαση ακολουθεί την φιλοσοφία της μάρκας η οποία ονομάζεται «One Ford» που θέλει τα μοντέλα της να είναι επιβλητικά ακόμη και από απόσταση. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος σε λεπτομέρειες στην σχεδίαση της πίσω πόρτας και στα φωτιστικά σώματα. Τελικά το Ford Focus είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει τόσο για την τεχνολογία του στα μηχανολογικά μέρη με έναν πολυβραβευμένο κινητήρα όσο για την σχεδίαση του, την ποιότητα του και τον πλούσιο εξοπλισμό του. Για να αποκτήσετε όλα αυτά, για την βασική έκδοση χρειάζεται να διαθέσετε 16260 ευρώ χωρίς το όφελος απόσυρσης .

Βαγγέλης Γκούμας