Οι οικογενειάρχες αν δεν έχουν επιλέξει αυτοκίνητο έχουν κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένοι καθώς έχουν μια ακόμ�� συμφέρουσα επιλογή να δουν πριν κάνουν την αγορά τους. Μιλάμε για το νέο πολυχρηστικό Ford C-MAX με το νέο ολοκαίνουργιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,5 λίτρων που διακρίνεται για τις επιδόσεις και την οικονομία του.

Ποια είναι όμως τα προσόντα του για να το προτιμήσει ένας οικογενειάρχης κ��ι μάλιστα με μικρά παιδιά; Ας ξεκινήσουμε από την αντοχή που έχει στο εσωτερικό του. Η Ford φρόντισε να υποβάλλει σε εξαντλητικές δοκιμές όλα τα υλικά της καμπίνας , ξεκινώντας από τις επενδύσεις των καθισμάτων τις οποίες έξυσαν με μικρά μεταλλικά αντικείμενα όπως είναι τα κουμπιά ή τις έτριψαν αρκετές χιλιάδες ώρες με σκληρά υφάσματα σε μια προσπάθεια να δουν την αντοχή τους . Στην συνέχεια για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των μικρών παιδιών λέρωσαν τα καθίσματα με αναψυκτικά, καφέδες ,γάλατα ακόμη και με ασετόν πάρα πολλές φορές ,επιλέγοντας το υλικό που ήταν πιο ανθεκτικό αυτή την ταλαιπωρία. Ακόμη άφησαν για 156 ημέρες το αυτοκίνητο εκτεθειμένο στον ήλιο και για 12 εβδομάδες σε ειδικούς θαλάμους με μεγάλη υγρασία. Μιλάμε για δοκιμές από -40 έως και 55 βαθμούς Κελσίου. Μετά από όλες αυτές τις δοκιμές οι «βασανιστές» του αυτοκινήτου αποφάσισαν ότι είναι έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του τουλάχιστον για 10 χρόνια χωρίς εμφανείς φθορές.

Την ίδια στιγμή εξετάζοντας την αρχιτεκτονική του εσωτερικού βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με ένα ποιοτικό ταμπλό με αφρώδη σκούρα πλαστικά που διαθέτει μοντέρνες γραμμές . Τα όργανα έχουν όμορφη αριθμοσειρά και ανάμεσα τους ξεχωρίζει η οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου με πλήθος υποσυστημάτων των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου.
2016-Ford-C-Max- 2.jpg
Στα hi tech στοιχεία συμπεριλαμβάνεται η μεγάλη οθόνη των 8 ιντσών στο κεντρικό μέρος της κονσόλας σ��ην οποία προβάλλονται πλήθος πληροφοριών μεταξύ των οποίων οι ενδείξεις του με τον χειρισμό του navigation του συστήματος υποβοήθησης παρκαρίσματος και πολλών άλλων ενδείξεων που χρ3ειάζεται μια μικρή εκπαίδευση για τον πλήρη χειρισμό. Η νέα πλατφόρμα συνδεσιμότητας SYNC 2 με φωνητικές εντολές και θύρες USB και AUX έχει προσφέρει στα μέγιστα για την χρησιμοποίηση λιγότερων κουμπιών για τον χειρισμό όλων των συστημάτων. Και μιλάμε για πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και άνεσης όπως είναι μεταξύ άλλων το αυτόματο παρκάρισμα τόσο κάθετα όσο και παράλληλα με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα το Park-Out Assist , το CrossTrafficAlert, το Active City Stop που ενεργοποιείται και φρενάρει μόνο του με ταχύτητα έως τα 50 χλμ./ώρα όταν …χαζεύετε την ώρα της οδήγησης και το Adaptive Cruise Control. Όλα αυτά συνυπάρχουν χάρη σε μια σειρά αισθητήρων που βρίσκονται περιμετρικά του αυτοκινήτου.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι την στιγμή που υπάρχουν πάνω από 20 αποθηκευτικοί χώροι για τα μικροαντικείμενα σας. Η κονσόλα έχει συρόμενο «τεμπέλη» που κρύβει ένα βαθύ αποθηκευτικό χώρο, ενώ αν προτιμήσετε την έκδοση Titanium έχετε στην διάθεση σας τραπεζάκια ενσωματωμένα στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων. Για αυτούς υπάρχουν τρία ξεχωριστά καθίσματα με βάσεις Isofix .Το πορτμπαγκάζ έχει διαθέσιμα 432 λίτρα για τις αποσκευές. (Διαστάσεις 4.379 x 1.828 x 1.610 mm) Όμως πέρα από όλα αυτά ένας οικογενειάρχης θα το επιλέξει και για την οικονομία αλλά και την ασφάλεια που του προσφέρει στις μετακινήσεις του,.
fordc-max 3.jpg
Τα καλά νέα έρχονται από την «καρδιά « του Ford C-MAX όπου τώρα υπάρχει ένας δυνατός και πιο οικονομικός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,5 λίτρων ο οποίος αντικατέστησε τον προηγούμενο 1600αρη που είχε αρχίσει εδώ και καιρό να υπολείπεται του ανταγωνισμού σε αρκετά σημεία. Με 5 άλογα περισσότερα ο νέος 4κύλινδρος, εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, με ψεκασμό common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας κινητήρας 1.5 TDCi αποδίδει 120 άλογα στις 3600 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης να παραμένει στα ίδια επίπεδα με αυτή του προηγούμενου μοτέρ. Τα 27,5 κιλά από τις 1750 σ.α.λ. μέχρι τις 2500 σ.α.λ. δίνουν ελαστικότητα από χαμηλά αν και σε αυτή την περίπτωση μέχρι τις 1700 σ.α.λ. σε ανηφορικό δρόμο δεν μπορείς ��α αλλάξεις από 1η σε 2η ταχύτητα χωρίς να αισθανθείς την έλλειψη δύναμης . Όμως δεν έχεις κανένα παράπονο από τον πολιτισμένο τρόπο που ανεβάζει στροφές και στην ησυχία του …βενζινοκινητήρα που προσφέρει . Τα 0-100 χλμ./ώρα με την συμπαράσταση του πολύ καλού σε κλιμάκωση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις έρχονται σε 11,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει με άνεση τα 184 χλμ./ώρα τιμές ικανοποιητικότατες ειδικά όταν μιλάμε για αυτοκίνητο που ζυγίζει άδειο 1.470 κιλά. Η μέση κατανάλωση χωρίς να καταφύγουμε σε …αγριάδες κυμάνθηκε στα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ με βαρύ το πόδι δεν ξεπέρασε τα 6,8 λίτρα. Με τις εκπομπές CO2: 105 γρμ./χλμ. τιμές στις οποίες συνεισφέρει το στάνταρ start&stop.

Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω δέχθηκε επεμβάσεις σε αμορτισέρ και σινεμπλόκ προσφέροντας έτσι υψηλή ποιότητα κύλισης, με πολύ καλή απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος με μικρές κλίσεις στις στροφές . Το ηλεκτρικό τιμόνι είναι άμεσο και με καλή πληροφόρηση. Τα φρένα αποδείχθηκαν ανθεκτικά και αποτελεσματικά κόμη και μετά από συνεχόμενη χρήση σε κατηφορικές διαδρομές. Αφήσαμε για το τέλος τις επεμβάσεις που έγιναν στο αμάξωμα του νέου Ford C-MAX , οι οποίες υιοθετούν τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας με την κωδική ονομασία One Ford. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι πιο καθαρές και λείες πλησιάζοντας τώρα στο νέο Mondeo με την μεγάλη μάσκα ψυγείου να τράβα τα βλέμματα. Οι πινελιές ανανέωσης εντοπίζονται στα επανασχεδιασμένα φώτα τεχνολογίας bi-xenon, που είναι αυτορρυθμιζόμενα και εκτελούν 7 διαφορετικές κινήσεις ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα H βασική έκδοση Business για το ανανεωμένο Ford C-MAX 1,5 TDCi των 120 ίππων έχει αι κοστίζει 24143ευρώ χωρίς απόσυρση και με πλούσιο εξοπλισμό.

Βαγγέλης Γκούμας