​Η SsangYong λανσάρει στην ελληνική αγορά το νέο της πολυτελές crossover, XLV. Το νέο XLV προσφέρεται στην Ελλάδα με κινητήρα turbo-diesel 1,6 λίτρου, προδιαγραφών Euro 6. Επίσης διατίθεται και ο κινητήρας βενζίνης 1,6 (μόνο ως FWD - 6Μ/Τ). O κινητήρας βενζίνης e-XGi160 έχει ισχύ 128 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 160 Nm αποδίδεται στις 4.600 σ.α.λ. Το σύγχρονο αυτό μοτέρ έχει σχεδιαστεί για αποτελεσματική χρήση σε αστικό περιβάλλον και στον ανοιχτό δρόμο, ενώ έχει πολύ χαμηλό δείκτη NVH (θόρυβος, δονήσεις, τραχύτητα). Ο κινητήρας πετρελαίου e-XDi160 Euro 6 έχει ισχύ 115 ίππων στις 3.400-4.000 σ.α.λ. η μέγιστη ροπή του ορίζεται στα 300 Nm στις 1.500-2.500 σ.α.λ., ενώ με τη βοήθεια του υπερσυμπιεστή E-VGT 5ης γενιάς προσφέρει μια μεταξένια, ομαλή και δυναμική οδηγική εμπειρία. Ο κινητήρας 1,6 diesel έχει εκπομπές ρύπων CO2 της τάξης των 117 γρ./χλμ. (στην έκδοση 2WD, με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα ISG).

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις του νέου XLV με χειροκίνητο κιβώτιο, εξοπλίζονται με σύστημα ISG (Idle Stop & Go). Ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας Aisin, με τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Sport, Winter) και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Το DNA της SsangYong είναι εμποτισμένο με τετρακίνητη εμπειρία άνω των 60 χρόνων, οπότε και το XLV είναι διαθέσιμο με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης (Active AWD με Lock Mode).
ssanyong  3.JPG
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, φροντίζει για την κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα το είδος του οδοστρώματος και των συνθηκών οδήγησης, προκειμένου να προσφέρει τη μέγιστη επίδοση. Μέχρι τα 40 χλμ./ώρα το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να κλειδώσει τη ροπή ανάμεσα στους άξονες, για ακόμα μεγαλύτερες εκτός δρόμου ικανότητες. Έχοντας ως βάση την πλατφόρμα του Tivoli, με 2,6 μέτρα μεταξονίου, το νέο XLV έχει επιμηκυμένο αμάξωμα από την 3η κολόνα (C-pillar) και πίσω, μια αύξηση της τάξης των 238 χλστ. Έτσι ο χώρος αποσκευών του εκτοξεύεται στα 720 λίτρα (ο μεγαλύτερος στην κ��τηγορία), ενώ η καμπίνα των επιβατών εξακολουθεί και προσφέρει άνετο χώρο φιλοξενίας για 5 ψηλούς ενήλικες,
ssanyong 2.JPG
Ένα νέο σύστημα infotainment με οθόνη υψηλής ευκρίνειας 7 ιντσών, με θύρες AUX, USB & HDMI που επιτρέπει την αναπαραγωγή ήχου από εξωτερικές πηγές, σύστημα Buetooth, δυνατότητα σύνδεσης με iPod και iPhone, αλλά και σύστημα πλοήγησης της Tom-Tom και κάμερα οπισθοπορείας είναι όλα διαθέσιμα. Ο πίνακας οργάνων (SuperVision) μπορεί να προσαρμοστεί στις διαθέσεις του οδηγού αλλάζοντας μέχρι και 6 χρώματα φόντου (κόκκινο, μπλε, κίτρινο, γαλάζιο, άσπρο και μαύρο), ενώ υπάρχει και διακριτικός εσωτερικός κρυφός φωτισμός, που δημιουργεί μια φιλόξενη ατμόσφαιρα κατά τη βραδινή οδήγηση

Η ασφάλεια των επιβατών αποτέλεσε την απόλυτη προτεραιότητα του νέου XLV, το οποίο και εξοπλίζεται στάνταρ με 7 αερόσακους, που περιλαμβάνουν μετωπικούς, πλευρικούς και κεφαλής, αλλά και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού. Επίσης εξοπλίζεται και με ένα πολυδιάστατο Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESP) που συνοδεύεται από τα Συστήματα ARP (Active Rollover Protection – Ενεργή Προστασία από την Ανατροπή), Brake Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Φρεναρίσματος), Hill Start Assist (Σύστ��μα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα), ESS (Emergency Stop Signal – Φώτα Φρεναρίσματος με λειτουργία Κινδύνου), Σύστημα Ελέγχου Πίεσης των Ελαστικών (TPMS), καθώς και ηχητική και οπτική ενημέρωση χρήσης για όλες τις 5 ζώνες ασφαλείας στο εσωτερικό. Παράλληλα, τα φώτα ημέρας LED είναι στάντ��ρ εξοπλισμός, ενώ τα φώτα υψηλής απόδοσης (xenon) είναι επίσης διαθέσιμα. Το νέο XLV συνοδεύεται από την «5ετή πλήρη κάλυψη SsangYong» που σημαίνει ότι καλύπτεται από 5ετή πλήρη εργοστασιακή εγγύηση, 5ετές δωρεάν service και 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια. Η τιμή για την βασική έκδοση της βενζίνης με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς είναι 19220 ευρώ με απόσυρση για την αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη είναι 25380 ευρώ ενώ η τετρακίνητη είναι στα 25380 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας