Εκλέχθηκε από τους ειδικούς ως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014» και όχι άδικα καθώς το Peugeot 308 διαθέτει όλα τα προσόντα που απαιτούνται για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία C και με σκληρούς αντιπάλους απέναντι του. Με Γαλλική φινέτσα και οικονομικούς κινητήρες το μικρομεσαίο μοντέλο σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή Οι Γάλλοι σχεδιαστές απέφυγαν τις …ακρότητες στην σχεδίαση τουλάχιστον εξωτερικά και πριμοδότησαν το 308 με αθλητική κορμοστασιά που πατάει σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα την EMP2 (Efficient Modular Platform 2) .

Οι …διαιτολόγοι το ελάφρυναν κατά 140 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο χρησιμοποιώντας υπερυψηλής αντοχής χάλυβα σε ποσοστό 76%, σε συνδυασμό με αλουμίνιο και άλλα συνθετικά υλικά. Η αθλητική κορμοστασιά του αμαξώματος τονίζεται από τα κομψά φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω τεχνολογίας led αλλά και από τα διακοσμητικά χρώμια σε πολλά σημεία. Οι Γάλλοι κατάφεραν να επιτύχουν αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,28) με ένα αμάξωμα που ουσιαστικά έχει μαζεμένες διαστάσεις με το μήκος να είναι στα 4.253 mm, το πλάτος στα 1.804 mm και το ύψος στα 1.472 mm.
PEUGEOT 308 2.jpg
Περνώντας στο εσωτερικό ,βραβευμένο σαν το "Most Beautiful Interior Design" (Ωραιότερος Σχεδιασμός Εσωτερικού) για το 2013 στο 29th International Automobile Festival, και μόνο από το άνοιγμα και κλείσιμο της πόρτας αντιλαμβάνεσαι ότι έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής. Η τελευταία είναι απτή και ορατή στο ταμπλό που διαθέτει αφρώδη πλαστικά και λιτή σχεδίαση. Και όταν λέμε λιτή το εννοούμε καθώς ουσιαστικά δεν υπάρχουν διακόπτες πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Οι Γάλλοι ακλουθώντας την συνταγή i-Cockpit φρόντισαν να τους ενσωματώσουν στην μεγάλη ψηφιακή έγχρωμη οθόνη αφής 9,7 ιντσών ,που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία και τις λειτουργίες του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων της πλοήγησης ,της σύνδεσης με internet , multimedia και κλιματισμού .
PPEUGEOT.jpg
Βέβαια όλα αυτά για να τα «δουλέψεις» με …κλειστά μάτια χρειάζεται ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης. Στα ξεχωριστά και εκκεντρικά σημεία τους εσωτερικού τοποθετούμε το κομψό δερμάτινο αλλά με μικρή στεφάνη τιμόνι που διαθέτει και χειριστήρια αλλά και τον πίνακα οργάνων ο οποίος βρίσκεται ξεχωριστά και ψηλά στο ταμπλό σε μια θέση που σε βοηθά να μην αποσπάσεις το βλέμμα σου από τον δρόμο την ώρα που οδηγείς.. Οι Γάλλοι μάλιστα έβαλαν στο στροφόμετρο τις ενδείξεις και την κίνηση της βελόνας αντίθετα από το ταχύμετρο ,κίνηση που είδαμε τουλάχιστον εμείς για πρώτη φορά σε τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο. Το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό, ,υπάρχει «τεμπέλης» με αποθηκευτικό χώρο αλλά μόνο μια ποτηροθήκη που θέλει …έρευνα για να την ….βγάλεις στην επιφάνεια. Οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι ενώ για την κατηγορία ο χώρος των 420 λίτρων στο πορτμπαγκάζ είναι στην κορυφή της κατηγορίας.

Το νέο Peugeot 308 διαθέτει νέα τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της BlueHDi, το όνομα που δόθηκε στους κινητήρες ντίζελ Euro 6. Χάρη στον αποκλειστικό συνδυασμό των συστημάτων SCR i Selective Catalytic Reduction και FAP i φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου , η BlueHDi τεχνολογία μειώνει δραστικά (περισσότερο από 90%) τις εκπομπές NOx, και CO 2 και ουσιαστικά εξαλείφει τα σωματίδια σε ποσοστό 99,9%) .Το 308 της δοκιμής μας είχε στην «καρδιά» τον 1.6 e-HDi turbodiesel που αποδίδει120 ίππους στις 3.500 σ.α.λ και ροπή στρέψης 30,6 kgm σε ρυθμούς …ρελαντί δηλαδή μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη με την βοήθεια του πολύ καλού σε κλιμάκωση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις έχεις δυνατό τράβηγμα από πολύ χαμηλά και εντυπωσιακή ησυχία ακόμη και όταν ανεβάζεις στα κόκκινα τις στροφές του κινητήρα ξεχνώντας ότι το μοτέρ σου είναι πετρελαιοκίνητο. Γενικά ο τρόπος λειτουργίας του μοτέρ σε ικανοποιεί τόσο από πλευράς δύναμης όσο και από πλευράς επιδόσεων καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα με την τελική να αγγίζει τα 196 χλμ./ ώρα. Το κυριότερο σε αυτή την δύσκολη οικονομική κατάσταση είναι η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. (σύστημα start & stop)Με το πόδι στο πάτωμα και με μια σχέση λιγότερη στο σασμάν η τιμή της μέσης κατανάλωσης δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα, οδηγώντας γρήγορα αλλά χωρίς ξεσπάσματα . Με «ελαφρύ « το δεξί πόδι και με προσοχή πετυχαίνεις κατανάλωση αυτό που μας άρεσε εκτός από το μοτέρ είναι και ο ιδανικός συνδυασμός άνεσης και ασφάλειας που προσφέρουν οι αναρτήσεις του Peugeot 308.
PEUGEOT 308 3.jpg
Oι αλουμινένιες επανασχεδιασμένες αναρτήσεις McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχουν ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην έχει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, προσφέροντας γερά πατήματα και απορρόφηση των ανωμαλιών στον δρόμο. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας παίζει επικουρικό ρόλο και κάνει την εμφάνιση του στα όρια Την ίδια στιγμή το τιμόνι με την μικρή διάμετρο προσφέρει ταχύτητα στους ελιγμούς ,αμεσότητα και πολύ καλή πληροφόρηση για την θέση των μπροστινών τροχών. Το τιμόνι με την ηλεκτρική κρεμαγιέρα έχει το μέγεθος και την αίσθηση από το 208. Είναι αρκετά άμεσο γύρω από το κέντρο ισορροπίας του και καλή πληροφόρηση από τους μπροστινούς τροχούς. Με δυο λόγια ισχύει αυτό για το οποίο φημίζονται τα γαλλικά αυτοκίνητα δηλαδή για τις αναρτήσεις τους που προσφέρουν άνεση για πολύωρα ταξίδια. Η αλήθεια είναι ότι ο συνδυασμός των μαλακών καθισμάτων με την πολύ καλή πλευρική στήριξη με την ρύθμιση των αναρτήσεων μας άφησαν ξεκούραστους ακόμη και μετά συνεχή πολύωρα ταξίδια. Τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά και άμεσα ακόμη και σε συνεχή χρήση.

H συμβίωση με το πετρελαιοκίνητο Peugeot 308 1.6 ΒlueHDi ήταν ευχάριστη και οικονομ��κή. Για την απόκτηση της πρώτης έκδοσης Active χρειάζεστε 23700 ευρώ -1320 ευρώ απόσυρση -1700 ευρώ μετρητοίς. Για την πιο πλούσια Allure χρειάζεστε 1800 ευρώ περισσότερα. Για να το αποκτήσετε πιο εύκολα η Ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το μοναδικό πρόγραμμα με 4 χρόνια άτοκα και μόλις 308 ευρώ το μήνα. Επιπλέον έχετε 4 χρόνια εγγύηση,4 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 4 χρόνια δωρεάν service. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.peugeot.gr

Βαγγέλης Γκούμας