Οι πωλήσεις 24 εκατομμυρίων και πλέον Opel Kadett και Opel Astra. Στοιχίζοντας το ένα πίσω από το άλλο, θα ξεπερνούσαν τη μαγική ένδειξη των 100.000 χλμ. και θα δημιουργούσαν μία σειρά αυτοκινήτων που θα μπορούσαν να κυκλώσουν τον ισημερινό δυόμιση φορές. Τώρα, Το νέο Astra Sports Tourer βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική ελαφρού βάρους, χρησιμοποιεί αποκλειστικά κινητήρες τελευταίας γενιάς και προσφέρει χαρακτηριστικά από ανώτερες κατηγορίες. Με τέτοια προσόντα, εύκολα κατέκτησε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού “Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2016” το Μάρτιο.
opel kadet car 1963.JPG
1963-1965: Opel Kadett A
Το Opel Kadett Caravan έφερε την επανάσταση στην κατηγορία των συμπαγών το 1963. Ένας μεγάλος χώρος φόρτωσης και ευρυχωρία για έξι άτομα χάρη σε μία 3η σειρά καθισμάτων και επιπλέον ένας νέος ζωηρός κινητήρας με μικρά έξοδα συντήρησης αποτέλεσαν συνταγή επιτυχίας για το Kadett A. Η Opel κατασκεύασε σχεδόν 650.000 αυτού του μοντέλο μέχρι το 1965. Με το σύγχρονο, υγρόψυκ��ο εμπρός τοποθετημένο κινητήρα, το Kadett είχε ένα ακόμα σημαντικό σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 993 cc3 απέδιδε 40 hp.
opel kadet caravan 1965.JPG
1965-1973: Opel Kadett B Caravan
Το B ακολουθεί το A, και το 1965 μία νέα σειρά αντικατέστησε το πρώτο μοντέλο. Η νέα έκδοση είχε μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα, επομένως ήταν πολύ μεγαλύτερη από την προκάτοχό της. Το caravan με επιφάνεια φόρτωσης μήκους 1.57-m διατίθεται από την έναρξη των πωλήσεων. Η βασική μονάδα 1.078 cc3 παρήγαγε 45 hp. Επίσης υπήρχε ένας κινητήρας 1.1 S υψηλότερης συμπίεσης με 55 hp.Το Kadett έγινε άμεση επιτυχία, ενώ η παραγωγή του ξεπέρασε τα 2,6 εκατομμύρια μονάδες από το Σεπτέμβριο του 1965 μέχρι τον Ιούλιο του 1973.
opel kadet 1973-75.JPG
1973-1979: Opel Kadett C
Η οικογένεια Kadett C είχε πολλά πρόσωπα: ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, ένα σικ station wagon με πρακτική πίσω πόρτα, ή ένα ανταγωνιστικό σπορ coupé (GT/E) σε αγωνιστική απόχρωση. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1,7 εκατομμύρια το διάστημα 1973 - 1979. Το πισωκίνητο Kadett C έκανε ντεμπούτο τον Αύγουστο του 1973 με καθαρή αισθητική αμαξώματος και εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια.
1979-1984.JPG
1979-1984: Opel Kadett D Caravan
Η τέταρτη γενιά του μεταπολεμικού Kadett εγκαινίασε μία νέα εποχή στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων. Στο 1979 IAA, το πρώτο FWD μοντέλο της Opel έκανε το ντεμπούτο του ως το σύγχρονο Kadett D. Η χωροταξία του ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Το νέο μοντέλου μήκους 4,20 όχι μόνον ήταν ελαφρώς μακρύτερο από τον προκάτοχό του αλλά προσέφερε και αισθητά περισσότερο χώρο . Το Kadett εφοδιαζόταν με το νέο κινητήρα 1.3 OHC που απέδιδε 60 ή 75 hp. Εκτός από το ευρύχωρο station wagon με χωρητικότητα έως 1.425 L, η Opel προσέφερε μόνον εκδόσεις fastback. Για οικογένειες υπήρχε ένα πολυτελές Caravan “Voyage Berlina”. Άλλες τεχνικές μετατροπές ήταν ένα πιο σκληρό και χαμηλότερο πλαίσιο, νέοι αποσβεστήρες συστήματος διεύθυνσης και εσωτερικά αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά. Συνολικά 2,1 εκατομμύρια Kadett D κατασκευάστηκαν από το 1979 έως το 1984.

1984-1991: Opel Kadett E Caravan.Το δεύτερο FWD Kadett, με παραγωγή από το 1984 ως το 1991, αναδείχτηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1984” και ήταν ο απόλυτος νικητής.Mε συνολικές πωλήσεις 3.779.289 σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, ήταν bestseller της Opel μέχρι τότε και πραγματικός παγκόσμιος πρωταθλητής αεροδυναμικής. Με συντελεστή αεροδυναμικής 0,39, το Kadett D ήταν ήδη το καλύτερο στην κατηγορία του. Μετά από 1.200 ώρες ρυθμίσεων στην αεροδυναμική σήραγγα, η πεντάθυρη έκδοση πέτυχε Cd 0,32. Οι αγοραστές συμπάθησαν τη νέα ‘φόρμα’ μέσα σε λίγους μήνες, προετοιμάζοντας το δρόμο για μία νέα ιστορία επιτυχίας που χάρισε στο Kadett E 625.000 νέες ταξινομήσεις σε όλη την Ευρώπη .

Αναγέννηση: το Kadett γίνεται Astra
Περίπου 4,13 εκατομμύρια Astra F κατασκευάστηκαν μεταξύ 1991 και 1997, κάνοντάς το bestseller όλων των εποχών για τη Opel. Ο διάδοχος του Kadett ��ήρε το όνομά του από Βρετανικό μοντέλο της οικογένειας (η τέταρτη γενιά του Kadett κυκλοφορούσε στη Βρετανία σαν Vauxhall Astra από το 1980). Όλα τα Astra προσέφεραν ενεργό σύστημα ζωνών ασφαλείας με προεντατήρες στις ζώνες ��ων εμπρός καθισμάτων, ζώνες με ρυθμιζόμενο ύψος και πλαίσια αντιβύθισης καθώς και πλαϊνή προστασία με διπλές ατσάλινες δοκούς προστασίας όλων των θυρών. Για πρώτη φορά, όλοι οι κινητήρες είχαν καταλυτικούς μετατροπείς.
1998-2004.JPG
1998-2004: Πλήρως γαλβανισμένο Opel Astra G Caravan
Την άνοιξη του 1998, το Astra προσφέρονταν εξ αρχής σε μορφή τρίθυρου και πεντάθυρου hatchback και station wagon. Προηγμένη, ανεξάρτητη σχεδίαση, δυναμική τεχνολογία πλαισίου και κινητήρα και σχεδόν διπλάσια αντοχή στην κάμψη και στη στρέψη έναντι του προκατόχου του ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά της εντελώς νέας, δεύτερης γενιάς του Opel Astra. Το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα έπαιξε ζωτικό ρόλο στην υψηλή αξία μεταπώλησής του. Η ενεργητική ασφάλεια αναβαθμίστηκε χάρη στην αύξηση της απόδοσης φωτισμού κατά 30% με τους διαφανείς προβολείς αλογόνου H7 και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο Dynamic Safety (DSA). Το ταχύτερο συμπαγές station wagon όλων των εποχών – το Astra OPC Caravan – κυκλοφόρησε στο δρόμο το 2002. Το ‘σεμνό’ οικογενειακό wagon προκάλεσε αίσθηση επιταχύνοντας στην Autobahn με 240 km/h.
opel astra2004.JPG
2004-2010: Opel Astra H Caravan
Με δώδεκα κινητ��ρες από 90 - 240 hp (OPC) και επτά εκδόσεις αμαξώματος, η γκάμα μοντέλων του Astra H που πούλησε πάνω από 2,7 εκατομμύρια οχήματα ήταν εξαιρετική. Τα τεχνολογικά ατού του Astra περιλάμβαναν προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου IDSPlus με ηλεκτρονικό, συνεχή έλεγχο απόσβεσης - Continuous Damping Control (CDC), μέχρι πρότινος στοιχείο της πολυτελούς κατηγορίας και αποκλειστικών σπορ οχημάτων, καθώς και σύστημα προβολέων Adaptive Forward Lighting (AFL) με δυναμικό φωτισμό στροφών. Το Astra προσέφερε επίσης υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Ο οργανισμός προστασίας καταναλωτών Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) απένειμε στο Astra πέντε αστέρια για την προστασία των ενηλίκων επιβατών. Με μεταξόνιο μήκους 2,70 m, το Caravan προσέφερε στους επιβάτες άφθονους χώρους.

2010 – 2015: Opel Astra J Sports Tourer
Το δυναμικό station wagon λανσάρεται ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του πεντάθυρου μοντέλου της οικογένειας και για πρώτη φορά φέρει το όνομα Sports Tourer. Το Opel Astra J διατηρεί και το ευφυές σύστημα Flex-Fold, τον ωφέλιμο χώρο αποσκευών μέχρι 1550 L, και υποστηρίζει τους οδηγούς με μία σειρά τεχνολογιών που είχαν ήδη συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία του μεσαίου Opel Insignia. Η εμπρός κάμερα αναγνωρίζει οδικά σήματα και ενημερώνει το οδηγό για όρια ταχύτητας ή απαγορευτικά προσπέρασης. Επίσης, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν κινδυνεύουν να βγουν εκτός της λωρίδας τους. Με το σύστημα προβολέων AFL+, το Astra μπορεί να βλέπει μετά τις στροφές και, αν χρειαστεί, χαμηλώνει αυτόματα το φωτισμό ή αλλάζει σε μεγάλη σκάλα. Με νέο πλαίσιο, αναβαθμισμένο με την προσαρμοζόμενη τεχνολογία FlexRide, το Astra Sports Tourer μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τα δυναμικά του ταλέντα.
neo opel.JPG
Από το 2016: Opel Astra K Sports Tourer
Μέχρι 190 kg ελαφρύτερο, σημαντικά πιο ευρύχωρο εσωτερικά παρά τις σχεδόν ίδιες διαστάσεις, και πιο αποδοτικό χάρη στην αποκλειστική χρήση κινητήρων νέας γενιάς – το νέο Opel Astra Sports Tourer αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο άλμα εξέλιξης και έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο του 2015. Το station wagon διατίθεται στα καταστήματα των Διανομέων της Opel σε όλη την Ευρώπη από την Απρίλιο του 2016. Πάνω από μισό αιώνα αφότου λανσαρίστηκε σε Kadett, ένας χιλιάρης κινητήρας επιστρέφει κάτω από το καπό ενός συμπαγούς μοντέλου της Opel. Ωστόσο, τώρα είναι μία τρικύλινδρη μονάδα με σχεδόν διπλάσια δύναμη που αποδίδει 105 hp χάρη σε τεχνολογίες Direct Injection και Turbo. Αυτός ο κινητήρας κάνει επίσης το νέο Astra το καθαρότερο και οικονομικότερο βενζινοκίνητο συμπαγές μοντέλο της αγοράς (κατανάλωση μικτού κύκλου 4,5-4,3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 103-100 g/km).Το νέο Sports Tourer ξεχωρίζει και με την βραβευμένη τεχνολογία φωτισμού του.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρει το προσαρμοζόμενο σύστημα full LED matrix technology IntelliLux LED® στην κατηγορία των συμπαγών – που μέχρι πρότινος αποτελούσε προνόμιο των πολυτελών και premium μοντέλων από υψηλότερες κατηγορίες. Συστήματα υποστήριξης οδηγού νέας γενιάς περιλαμβάνουν Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant), Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης (Collision Imminent Braking). Επιπλέον, το νέο Astra K προσφέρει μία αίσθηση ευεξίας στους επιβάτες με νέα, εργονομικά εμπρός καθίσματα, πιστοποιημένα από τον οργανισμό AGR. Τα νέα εμπρός καθίσματα μπορούν να αναβαθμιστούν με μία λειτουργία εξαερισμού και μασάζ. Πειστικά επιχειρήματα που βοήθησαν την τελευταία γενιά Astra να κερδίσει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2016 το Μάρτιο.

Βαγγέλης Γκούμας