Σε ένα κόσμο όπου τα νέα προϊόντα δοκιμάζονται όλο και περισσότερο με τη βοήθεια high-tech συσκευών, η Ford έχει καταλήξει ότι για ορισμένα τεστ, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το ανθρώπινο αυτί για τη διασφάλιση των βέλτιστων επιδόσεων του Focus RS.

Η έκδοση 350 ίππων του 2.3L EcoBoost που τοποθετείται στο νέ�� Focus RS έχει εξελιχθεί ώστε να επιταχύνει το καυτό hatchback από 0 στα 100 km/h σε 4,7 δευτ. και μέχρι την τελική ταχύτητα των 266 km/h.

Άριστα εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι στην παραγωγή διεξάγουν μία ειδική ακουστική δοκιμή που επιβεβαιώνει την τέλεια λειτουργία του κινητήρα πριν τοποθετηθεί σε ένα Focus RS. Η ειδικευμένη ομάδα της Ford δοκιμάζει ‘ακουστικά’ 2.000 κινητήρες την ημέρα στο εργοστάσιο της Βαλένθια

Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο παραγωγής της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας διδάσκονται πώς να αναγνωρίζουν προβλήματα χρησιμοποιώντας ειδικά προετοιμασμένους ‘ελαττωματικούς’ κινητήρες που αναδεικνύουν τον ήχο που πρέπει να εντοπίσουν. Μετά από αρκετούς μήνες εκπαίδευσης και εξάσκησης, τα μέλη της ομάδας είναι σε θέση να διεξάγουν τα εντατικά μονόλεπτα τεστ σε έναν από τους 18 ηχομονωμένους θαλάμους στο τέλος της γραμμής παραγωγής.

Εάν οι μηχανικοί ακούσουν τρίξιμο ή σφύριγμα, ήχους που συνοδεύουν συνήθως προβλήματα όπως μία μπλοκαρισμένη δίοδος λιπαντικού ή φθορά σε οδόντωση γραναζιού, ο κινητήρας μεταφέρεται για να γίνουν περαιτέρω έλεγχοι, και το πρόβλημα αντιμετωπίζεται. Σαν αποτέλεσμα, η ποιότητα της διαδικασίας παραγωγής μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς.
Άλλα μοντέλα στα οποία εφαρμόζονται αυτοί οι σχολαστικοί ακουστικοί έλεγχοι κινητήρα στη Βαλένθια είναι τα Ford Focus ST, S-MAX και Mondeo.

Βαγγέλης Γκούμας