Από την πρώτη στιγμή που είδαμε από κοντά το νέο Fiat 500 X και το περιεργαστήκαμε είπαμε ότι η Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε ένα πραγματικό άλμα στην συγκεκριμένη κατηγορία. Τόσο η σχεδίαση όσο και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής αλλά και οι διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα με την οικονομική κατάσταση που διαθέτει κάθε υποψήφιος αγοραστής, άνοιξαν το δρόμο για να κάνει αυτό το crossover μια λαμπρή πορεία στον τομέα των πωλήσεων. Η έκδοση που οδηγήσαμε με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,4 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 9 σχέσεων καλύπτει ακόμη και τους πιο …ανήσυχους οδηγούς.

Το Fiat 500X θυμίζει σε αρκετά σημεία τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας 500. Διαθέτει απαλές γραμμές όμορφα φωτιστικά σώματα με τα πίσω να θυμίζουν πολύ αυτά του Μini. Το νέο Ιταλικό τετρακίνητο έχει μήκος 4,27 μέτρα, πλάτος 18 μέτρα και ύψος 1,62 μέτρα. Στην τετρακίνητη έκδοση την Cross τονίζεται ο εκτός δρόμου χαρακτήρας με τους διαφορετικούς σε σχεδίαση προφυλακτήρες με τις ενσωματωμένες προστατευτικές ποδιές, τα πλαστικά ένθετα στα μαρσπιέ ,τις ράγες στην οροφή, τις ζάντες αλουμινίου και τα φιμέ πίσω τζάμια.
fiat-500x-14-multiair-170-4x4-cross-plus-f TAMPPLO.jpg
Περνώντας στο εσωτερικό ικανοποιείσαι με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με τον συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών και την πολύ καλή συναρμολόγηση . Ο σχεδιασμός είναι νεανικός με τις «μεταλλικές» επενδύσεις στο κέντρο του ταμπλό να δίνουν ένα διαφορετικό τόνο. Τα τρία στρογγυλά όργανα είναι εξίσου όμορφα με ηλεκτρονικές ενδείξεις στο κεντρικό .
FIAT 500 X ΟΘΟΝΗ.jpg
Στα hi light είναι και η έγχρωμη οθόνη αφής 5" ή 6.5" στο κέντρο του ταμπλό όπου εμφανίζονται πλήθος πληροφοριών από το σύστημα συνδεσιμότητας Uconnect αλλά και το σύστημα πλοήγησης TomTom 2.5D navigation. Μέσω αυτού του συστήματος όλα τα smartphones συνδέονται μέσω USB ,Aux-in και Bluetooth audio streaming. Στα συν είναι και η δυνατότητα χειρισμού αρκετών συστημάτων από τα χειριστήρια που βρίσκονται πάνω στο δερμάτινο τιμόνι. Οι επιβάτες έχουν ακόμη στην διάθεση τους άνετους χώρους και 350 λίτρα για τις αποσκευές τους.

Όμως αυτό που θα ευχαριστήσει τον οδηγό είναι η «καρδιά» του Fiat 500 X .Μιλάμε για το γνωστό και από την Alfa Romeo Giulietta υπερτροφοδοτούμενο «ψυχωμένο» μοτέρ με τον κυβισμό των 1,4 λίτρων. Μόνο που εδώ συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει 9 σχέσεις παρακαλώ τις οποίες αλλάζεις και με σειριακό τρόπο. Επιπλέον υπάρχει και το σύστημα επιλογής προγράμματος οδήγησης Mood Selector το οποίο φιλοξενείται στο κάτω μέρος της κονσόλας με το ραφιναρισμένο φινίρισμα σαγρέ αλουμινίου. Το Mood Selector διαθέτει τρείς διαφορετικές επιλογές που επιδρούν ανάλογα στην διαχείριση της δύναμης του κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο σύστημα μετάδοσης.

Η πρώτη επιλογή είναι η Auto που λειτουργεί με γνώμονα την οικονομία καυσίμου , τις εκπομπές CO2 προσφέροντας και μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες. Η δεύτερη επιλογή Sport που ενδιαφέρεται μόνο για τις επιδόσεις . Η τρίτη επιλογή είναι η "Traction" η οποία ουσιαστικά επιταχύνει τη μετάδοση της ροπής στον πίσω άξονα. Από ηλεκτρονικά βοηθήματα τα πάμε μια χαρά το ίδιο και από την απόδοση του κινητήρα. Ο τουρμπάτος 1400άρης MultiAir 1κινητήρας αποδίδει 170 άλογα στις 5.500 σ.α.λ., την ώρα που η ροπή αγγίζει τα 250 Nm διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ. Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων σε βοηθά να κινηθείς σβέλτα με ένα αμάξωμα που αγγίζει τα 1500 κιλά βάρους το οποίο διαθέτει όπως είπαμε και τετρακίνηση. Το μοτέρ είναι «πολιτισμένο» σε λειτουργία και ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε αυτή την περίπτωση ανεβαίνει στα 9 λίτρα ανά 100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 157 γρμ./χλμ.
Fiat_500X_Cross.l 2.jpg
Την ίδια στιγμή στις εκτός δρόμου διαδρομές η αυτόματη τετρακίνηση όπως αντιληφθήκαμε μεταφέρει διαρκώς το ποσοστό της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων ανάλογα με την μορφολογία του εδάφους ενώ η αυξημένη απόσταση από αυτό κατά 179 χιλιοστ�� σε βοηθά να ξεπερνάς με ευκολία τις κακοτοπιές. Το τετρακίνητο Fiat 500X όπως και τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας του δεν είναι «πολεμικό» όχημα αλλά θα σε βγάλει «ασπροπρόσωπο» ακόμη και σε δύσκολες λασπώδεις διαδρομές.

Μας άρεσε όμως και στον ανοιχτό δρόμο ειδικά με την επιλογή Sport όπου είδαμε και στην πράξη ότι όλα γίνονται πιο άμεσα. Γκάζι ,φρένα και αναρτήσεις προσφέροντας μειωμένες κλίσεις στις στροφές και ασφαλή πατήματα ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες. Επιπλέον υπάρχει και το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας που διορθώνει τις όποιες υπερβολές μας κατά την διάρκεια μιας …επιθετικής οδήγησης. Σε τελική ανάλυση το Fiat 500X με αυτό τον ιδανικό σε κυβισμό για την Ελλάδα κινητήρα των 1,4 λίτρων με τα 170 δυνατά άλογα και την τετρακίνηση και τον πλούσιο εξοπλισμό ικανοποιεί τους …περιπετειώδεις οδηγούς και για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 25640 ευρώ τιμή με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας