To τετρακίνητο ASX της Mitsubishi είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα απογοητεύσει κανένα. Ίσα –ίσα όταν το οδηγήσει όχι για πολύ ,αλλά για λίγες ημέρες θα εκτιμήσει τα προσόντα του. Ανάμεσα σε αυτά είναι η παροιμιώδης αξιοπιστία της μάρκας στο πέρασμα των χρόνων αλλά και η οικονομία που προσφέρει στον ιδιοκτήτη του. Οι Ιάπωνες σχεδιαστές με το τελευταίο Face lifting εντός και εκτός του έκαναν ακόμη πιο όμορφο και πιο ποιοτικό. Η προσθήκη στην καρδιά του ολοκαίνουργιου υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων το έκανε σαφώς καλύτερο και ακόμη πιο οικονομικό.
mitsubishi 2.jpg
Οι πιο ορατές αλλαγές εντοπίζονται στους μπροστινούς και πίσω ανασχεδιασμένους βαμμένους στο αμάξωμα προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led .Τα νέα χρωμιωμένα ένθετα στις πόρτες δίνουν και μια νότα πολυτέλειας ενώ εσωτερικά το ένθετο απομίμησης carbon και οι νέες υφασμάτινες επενδύσεις αλλά και το μαύρο γυαλιστερό piano black στις εκδόσεις Invite και Intense Panorama έχουν αλλάξει οπτικά πάλι προς το καλύτερο την ποιότητα κατασκευής. Τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν με τις μαλακές επενδύσεις να εντοπίζονται σε συγκεκριμένα σημεία.Στα hi tech στοιχεία είναι και η μεγάλη οθόνη για το ηχοσύσ��ημα και την κάμερα της οπισθοπορείας.

Όμως όλα αυτές οι λεπτομέρειες έχουν μικρή σημασία ειδικά όταν το μεγάλο ατού του Mitsubishi ASX είναι το νέο του μοτέρ αλλά και το σύστημα τετρακίνησης. Ο νέος diesel υπερτροφοδοτούμενος Common rail, άμεσου ψεκασμού πετρελαιοκινητήρας 1.6 Di-D, προδιαγραφών Euro 6 χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ο οποίος κάνει φορολογικά τουλάχιστον το αυτοκίνητο πιο ανταγωνιστικό και μπαίνει πλέον μέσα στις προτιμήσεις των οδηγών που ναι μεν το ήθελαν όμως η προηγούμενη χωρητικότητα των 1,8 λίτρων τους απομάκρυνε.
Mitsubishi-ASX-1.6-D-iD- 3.jpg
Πριν δούμε τι κάνει , πρέπει να αναδείξουμε την ύπαρξη μια πρωτοποριακής τεχνολογία που χαμηλώνει κατά 100 βαθμούς Κελσίου τη θερμοκρασία αναγέννησης στο DPF του καταλύτη , δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες λειτουργίας του όλου συστήματος . Πατώντας τον διακόπτη εκκίνησης ο 8βάλβιδος κινητήρας προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi με την PSA, αποδίδει 114 άλογα στις 3600 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης να φτάνει με την λειτουργία overboost τα 285 Nm στις 1750 σ.α.λ. με το πάτημα του γκαζιού βλέπεις ότι έχεις δύναμη από χαμηλά με τις στροφές να ανεβαίνουν γραμμικά όπως και η δύναμη που εμφανίζεται .

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις έχει ιδανική κλιμάκωση έτσι ώστε να μην «κρεμάει» πουθενά. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 198 χλμ./ώρα. Επιπλέον η κωδική ονομασία ClearTec προσφέρει μειωμένους ρύπους CO2 στα 119 γρμ./χλμ. χάρη στο σύστημα “Automatic Stop & Go”, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Μάλιστα εξαιρετική είναι και η οικονομία καυσίμου η οποία ακόμη και με βαρύ πόδι με δυσκολία ξεπερνά τα 6 με 6,5 λίτρα /100 χλμ. Στον δρόμο η οδική συμπεριφορά έγινε ακόμη πιο ασφαλής με τα πατήματα να δείχνουν καλύτερα και αυτό χάρη στην βελτίωση της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων και το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας. Το άκαμπτο πλαίσιο κάνει έντονη την παρουσία του βγαίνοντας σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Εδώ βλέπεις ότι το σύστημα τετρακίνησης εκτελεί την δουλειά του με τον καλύτερο τρόπο και μάλιστα η επιλογή της μέσω του περιστροφικού διακόπτη με τις τρείς επιλογές κάνει ακόμη πιο εύκολη την δουλειά του οδηγού . Υπάρχει η επιλογή 2WD της αποκλειστικής κίνησης στους μπροστινούς τροχούς . Η δεύτερη είναι η 4WD AUTO όπου η ροπή μεταφέρεται στους τέσσερεις τροχούς από 2-50% . Για τις πολύ δύσκολες καταστάσεις καταφεύγεις κλείδωμα της κατανομής ροπής 50-50% και στους τέσσερεις τροχούς μέσω της επιλογής 4WD LOCK.

Με την βοήθεια του ξεπεράσαμε αρκετές λασπώδεις διαδρομές. Επιπλέον για τους «πρωτάρηδες « σημαντική βοήθεια προσφέρει και η ύπαρξη συστήματος υποβοήθησης σε ανηφόρα. Σε γενικές γραμμές το compact crossover της Mitsubishi απορροφά με εντυπωσιακό τρόπο τις ανωμαλίες του δρόμου είτε είναι άσφαλτος είτε χωμάτινος κακοτράχαλος ενώ τα όρια του περιορίζονται στις εκτός δρόμου διαδρομές από την μικρή απόσταση από το έδαφο�� .

Την καλή εικόνα συμπληρώνουν και τα δυνατά φρένα. Το Mitsubishi ASX είναι μια επιλογή που δεν θα μετανιώσει όποιος την κάνει . «Δεν σπάει, δεν χαλάει» έχει πολύ καλούς χώρους, έχει εύχρηστο και αποτελεσματικό ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης, πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας με 7 αερόσακους Active Stability Control, Traction Control και Hill Start Assist Control.και άνεσης με αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με 6 ηχεία θύρα USB κ.ά.και κοστίζει 24860 ευρώ. Υπάρχει και η πιο ακριβή η Intense Panorama με επιπλεόν εξοπλισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί, Bluetooth με φωνητικές , χειριστήρια στο τιμόνι και όπως καταλαβαίνεται και πανοραμική γυάλινη οροφή . Αυτή ή έκδοση κοστίζει 26860 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας