Το Fiat 500 από την πρώτη ημέρα που έκανε την εμφάνιση του πριν από 8 χρόνια έγινε αμέσως αγαπητό πουλώντας πάνω από ενάμισι εκατομμύριο μονάδες. Τόσο η εμφάνιση του που παρέπεμπε άμεσα στο πρώτο 500αράκι του ’57 το οποίο κατέβασε τη νεολαία από τις βέσπες, όσο και η ποιότητα κατασκευής που δεν άφηνε κανένα παράπονο στον ιδιοκτήτη του ήταν τα βασικά χαρακτηριστ��κά που το έβαλαν στην καρδιά των οδηγών. Οι Ιταλοί όμως δεν αρκέστηκαν σε αυτά . Το ανανέωσαν αισθητικά κάνοντας το ακόμη πιο ποθητό ,το πριμοδότησαν με σύγχρονα συστήματα άνεσης ασφάλειας και ψυχαγωγίας και το έκαναν πιο ψυχωμένο με αναβαθμισμένα μηχανικά σύνολα.

Στην χέρια μας βρέθηκε ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα, το ολοκαίνουργιο Fiat 500 με τον προηγμένο δικύλινδρο ,παρακαλώ, κινητήρα των 0,9 λίτρων που αποδίδει 105 άλογα. Το όμορφο 500αράκι απέκτησε εξωτερικά πλέον πιο μοντέρνα εικόνα με τη νέα μάσκα και τα νέα πιο στρογγυλεμένα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led αλλά και τους νέους προβολείς στο κάτω μέρος. στα φωτιστικά, τα οποία φιλοξενούν στο κέντρο τους ένα νέο πλαστικό Στο πίσω μέρος υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα τα οποία φιλοξενούν στο κέντρο τους πλαστικό στο χρώμα του αμαξώματος ενώ δεν λείπουν και οι χρωμιωμένες λωρίδες που δίνουν ένα τόνο πολυτέλειας σε όλα το αυτοκίνητο. Στις εξωτερικές αλλαγές συμπεριλαμβάνονται και οι νέας σχεδίασης αλουμινένιες ζάντες.
2016_fiat_500 2.jpg
Οι μεγάλες αλλαγές όμως εντοπίζονται στο εσωτερικό. Εδώ την προσοχή τραβάει η νέα έγχρωμη αφής 5 ιντσών στην μέση του πάνω μέρους του ταμπλό από όπου ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας που περιλαμβάνει το navigation Tom Tom.το ηχοσύστημα , το τηλέφωνο και τα applications. Με το σύστημα infotainment Uconnect η συνδεσιμότητα είναι πιο βελτιωμένη χάρη στο bluetooth, στις θύρες AUX-in, USB και στο σ��στημα Uconnect με σύνδεση του Android ή iOS κινητού σου. Νέο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι με τα χειριστήρια για το σύστημα infotainment.
fiat-500- tom tom.jpg
Στα hi tech στοιχεία συμπεριλαμβάνεται και ο τεράστιος γνώριμος πίνακας οργάνων μπροστά από τον οδηγό ό οποίος είναι ψηφιακός και πολύ χρηστικός. Σε αυτόν προβάλλονται όλες οι λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του υπολογιστή του αυτοκινήτου.. Μας άρεσαν ακόμη και οι νέοι πιο ποιοτικοί και όμορφοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα .Οι χώροι για τους επιβάτες ,για τις αποσκευές με τα 185 λίτρα χωρητικότητας και για τα μικροαντικείμενα δεν έχουν αλλάξει με την μόνη διαφορά ότι το ντουλαπάκι του συ��οδηγού είναι κλειστό στο στάνταρ εξοπλισμό. Με δύο λόγια το νέο 500 είναι σαφώς καλύτερο σε όλα από το προηγούμενο μοντέλο και πιο πλούσιο με νέους χρωματικούς συνδυασμούς και νέες επενδύσεις στο ποιοτικό εσωτερικό.
2016_fiat_500_ 3.jpg
Ξεκινώντας από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνεις για ποιο λόγο οι Ιταλοί είναι περήφανοι για τον πολυβραβευμένο κινητήρα των 0,9 λίτρων Euro6. Επαναστατικός με δύο μόνο κυλίνδρους σύστημα start/stop και το γνωστό ηλεκτρουδραυλικό σύστημα βαλβίδων MultiAir που μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 στα 99 γρ/χλμ. Από τα πρώτα μέτρα εκτιμάς αμέσως τις δυνατότητες του. Αποδίδει 105 ψυχωμένα άλογα στις 5500 σ.α.λ. που κινούν γρήγορα το 500αράκι ενώ με το πάτημα του διακόπτη Sport και την συμπαράσταση του πολύ καλού σε αίσθηση και κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις ,πετυχαίνεις ικανοποιητικότατες επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 10 δευτερόλεπτα και με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 188 χιλιόμετρα.

Την ίδια στιγμή η τιμή της ροπής των 145 Nm είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. δίνοντας σου από αυτές τις στροφές αρκετά αποθέματα δύναμης. Όσο για την μέση κατανάλωση με ελαφρύ πόδι κυμάνθηκε γύρω στα 5 με 6 λίτρα ενώ με βαρύ και ασήκωτο το πόδι ανεβαίνει πάνω από τα 7 λίτρα. Αφήσαμε για το τέλος τον θόρυβο του κινητήρα ο οποίος είναι τραχύς αλλά δικαιολογείται απόλυτα αν σκεφτείς ότι όλα τα παραπάνω πετυχαίνονται από ένα μικρό κινητήρα με μόλις δύο κυλίνδρους . Με γεροδεμένο πλαίσιο και αναρτήσεις που έχουν μπροστά Γόνατα ΜακΦέρσον με αντιστρεπτική δοκό και πίσω ημιάκαμπτο άξονα με αντιστρεπτική δοκό το 500 εμπνέει εμπιστοσύνη στον δρόμο με μειωμένες κλίσεις στις στροφές και ιδιαίτερα σταθερό στον ανοιχτό δρόμο ανεπηρέαστο από τους πλευρικούς ανέμους. Οι εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται καλύτερα ενώ το διπλά υποβοηθούμενο στα παρκαρίσματα τιμόνι έχει καλή αίσθηση. Τα φρένα αποδείχτηκαν αποτελεσματικά ακόμη και μετά από σκληρή χρήση σε κατηφορικές διαδρομές. Η τιμή για αυτό το ποθητό μοντέλο στην βασική του αλλά πλούσια έκδοση είναι στα 16200 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας