Η επόμενη γενιά Civic hatchback κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της σε μορφή πρωτοτύπου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016. Η σχεδίαση του πρωτοτύπου προαναγγέλλει μία σημαντική αλλαγή από τις προηγούμενες εκδόσεις της βασικού Ευρωπαϊκού μοντέλου της Honda εστιάζοντας στην τολμηρή σχεδίαση και στην ικανοποιητική δυναμική συμπεριφορά.
CIVIC 1.JPG
Το νέο Civic Hatchback θα διατίθενται με γκάμα τριών κινητήρων: βενζινοκινητήρες 1.0-L & 1.5-L VTEC TURBO, και ανανεωμένος 1.6 i-DTEC diesel. Το Civic θα είναι το πρώτο Ευρωπαϊκό μοντέλο που θα περιλαμβάνει τους δύο νέους βενζινοκινητήρες και το πρώτο παγκοσμίως που διατίθεται με χιλιάρη.Βασισμένοι σε μία εντελώς νέα δομή και αξιοποιώντας τα νέα συστήματα turbo, οι βενζινοκινητήρες χρησιμοποιούν μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων για μείωση των τριβών και πετυχαίνουν κορυφαία ισχύ και περιβαλλοντικές επιδόσεις.

Ένας υπερσυμπιεστής με χαμηλή ροπή αδράνειας και υψηλή απόκριση, σε συνδυασμό με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού επιδιώκει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ υψηλής ισχύος και ροπής, υπερτερώντας των συμβατικών ατμοσφαιρικών κινητήρων. Μία ανανεωμένη έκδοση του δημοφιλούς και αποδοτικού 1.6 i-DTEC diesel της Honda – μοναδική στα Ευρωπαϊκά μοντέλα – θα προσφέρεται μαζί με τους δύο νέους βενζινοκινητήρες. Ο turbo-diesel common rail υιοθετεί εκτενείς τεχνολογίες που μειώνουν την τριβή, βελτιώνουν τις επιδόσεις και αυξάνουν την οικονομία καυσίμου. Το σύστημα απαρτίζουν ένας μικρός, υψηλής απόδοσης υπερσυμπιεστής, σύστημα EGR (ανακύκλωσης καυσαερίων) χαμηλής πίεσης και κυλινδροκεφαλή υψηλής ροής και έντονου στροβιλισμού. Ένας νέος άκαμπτος αλλά ελαφρύς στρόφαλος και ένα χυτό, αλουμινένιο μπλοκ ανοικτού τύπου, ανθεκτικό στις υψηλές πιέσεις μειώνουν το βάρος και διασφαλίζουν υψηλά επίπεδα αντοχής.
CIVIC 2.JPG
Το νέο Civic hatchback θα είναι 30 mm φαρδύτερο, 20 mm χαμηλότερο και 130 mm μακρύτερο από την τρέχουσα γενιά. Νέοι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι τροχοί και ελαστικά χαρίζουν μία αίσθηση αυτοπεποίθησης, ενώ το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι και οι αεροδυναμικές επιφάνειες της καμπίνας επιτείνουν τη δυναμική αίσθηση του εξωτερικού.

Η Ευρωπαϊκή μονάδα της Honda, (HUM), θα γίνει παγκόσμιος κόμβος παραγωγής για τη 10η γενιά Civic hatchback. Η Honda έχει επιβεβαιώσει επένδυση 270 εκατομμυρίων Ευρώ σε νέες τεχνολογίες και μεθόδους παραγωγής εν όψει της προετοιμασίας για το νέο μοντέλο, το οποίο θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο, ακόμα και στις ΗΠΑ. Η επένδυση αποτελεί τμήμα ενός μακροπρόθεσμου οράματος για το Ευρωπαϊκό εργοστάσιο στις παγκόσμιες δραστηριότητες της Honda.

Βαγγέλης Γκούμας