Η BMW αντίθετα με τους ανταγωνιστές της είχε τολμήσει και είχε κάνει μια …αιρετική κίνηση για το 2009. Έβγαλε ένα μικρό crossover που αναστάτωσε την αγορά καθώς έφερε το βαρύ όνομα της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με τιμή προσιτή ακόμη και για premium κατηγορία. Η X1 μέσα σε 6 χρόνια πούλησε σε τέτοιο σημείο(730.000 μονάδες) που η εταιρεία αύξησε την παραγωγή για να αντιμετωπίσει την μεγάλη ζήτηση.

Τώρα με τη νέα X1 έκανε μια ε(ξ)αιρετική κίνηση καθώς το νέο μοντέλο πλέον είναι καθαρά Sports Activity Vehicle (SAV)με σχεδιαστικές γραμμές που παραπέμπουν στις μεγαλύτερες Χ3 και Χ5. Με επιβλητικό μπροστινό μέρος που διαθέτει τετραγωνισμένα διπλά φανάρια , μεγάλη μάσκα και νευρώδες καπό η νέα «μπέμπα» εντυπωσιάζει ακόμη και τον οδηγό του μπροστινού αυτοκινήτου που την κοιτάζει μέσα από τον μεσαίο καθρέφτη του. Η νέα X1 δείχνει «νευρώδης» και από τα πλάγια ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα περιμετρικά δίνουν ακόμη πιο σπορ εμφάνιση σε ένα αυτοκίνητο που πατάει πάνω στην πλατφόρμα UKL της2 Active Tourer .

Η νέα X1 είναι και ελαφρύτερη χάρη στον χάλυβα υψηλής αντοχής και στο αλουμίνιο που έχουν χρησιμοποιηθεί σε πλαίσιο και αμάξωμα. Το βάρος της ξεκινά από τα 1.480 κιλά με τον αεροδυναμικό συντελεστή της να ανέρχεται τα 0,30 Cd.Σε σχέση μάλιστα με το προηγούμ��νο μοντέλο είναι πιο μικρή σε μήκος κατά 38 χιλιοστά αλλά είναι πιο πλατιά κατά 21 χιλιοστά και όπως είπαμε πλέον πιο ψηλή κατά 53 χιλιοστά. Επιπλέον έχει φαρδύτερα μεταξόνια κατά 61 χιλιοστά μπροστά και 32 χιλιοστά πίσω. Όλες αυτές οι αλλαγές κάνουν τους εσωτερικούς χώρους πιο άνετους για τους επιβάτες με τους πίσω να είναι πιο κερδισμένοι καθώς υπάρχουν από 37 παραπανήσια χιλιοστά για τα γόνατα τους που μπορούν να ανέβουν στα 66 αύξηση αρκεί να σύρεις ανάλογα το πίσω κάθισμα σε μια διαδρομή 130 χιλιοστών. Οι επιβάτες τώρα έχουν στην διάθεση τους 505 λίτρα για τις αποσκευές τους.
BMW-X1εσωτερικο.jpg
Περνώντας στο εσωτερικό με την πρώτη ματιά εντοπίζ��ις και με την αφή την υψηλή ποιότητα κατασκευής . Οι γραμμές στο ταμπλό που σε παραπέμπουν αμέσως σε αυτό της 2 Active Tourer είναι λιτές και όλη η σχεδίαση είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό.. Ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος και ευανάγνωστος, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και μέσα σε αυτόν συμπεριλαμβάνεται ως στάνταρ και το γνωστό σύστημα Driving Experience Control με τρεις επιλογές προγραμμάτων οδήγησης τις τα, Eco-Pro, Comfort και Sport . Στα hi light είναι και η μεγάλη έγχρωμη οθόνη όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες των συστημάτων μεταξύ των οποίων και της πλοήγησης . Η εργονομία είναι σε υψηλά επίπεδα με τους διακόπτες να βρίσκονται στην σωστή θέση και τις μεγάλες θήκες να καλύπτουν τις ανάγκες για τα μικροαντικείμενα.

Ξεκινώντας η νέα BMW X1 τρέχει στον δρόμο καλύπτοντας τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 223 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις αυτές επιτυγχάνονται με την δυνατή υπερτροφοδοτούμενη «καρδιά» των 2.0 λίτρων. Μιλάμε για κινητήρα που διαθέτει τη νεότερη τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου, πλήρως μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων, διπλό VANOS και την προηγμένη τεχνολογία υπερτροφοδότησης. Αποτελούν ορόσημο στη στρατηγική εξέλιξης του συστήματος εξοικονόμησης καυσίμου BMW EfficientDynamics .

Oι τεχνολογίες του BMW EfficientDynamics, όπως το σύστημα διαχείρισης ενέργειας, που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, με λειτουργία Auto Start/Stop και ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 192 άλογα στις 5000 σ.α.λ. και ροπή 280Nm στο ρελαντί των 1250 σ.α.λ. Στην πράξη με την συμπαράσταση του νέου αυτόματου σειριακού κιβωτίου Steptronic με 8 σχέσεις οι αλλαγές γίνονται εξαιρετικά γρήγορα, χωρίς κενά . Έτσι από την θέση του οδηγού εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα χωρίς να κάνεις πολλά πράγματα ή συμμετέχοντας πιο ενεργά με την σειριακή επιλογή αλλάζοντας ταχύτητες και με τα «αυτάκια» πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Να θυμίσουμε εδώ και την δυνατότητα αλλαγής τρόπου οδήγησης με τις τρείς επιλογές.

Μάλιστα στην «γαλάζια» επιλογή ECO PRΟ μπορείς να πετύχεις την μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 6,5 λίτρων ανά 100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων να αγγίζουν τα 146 γρμ.CO2 . Η σπορ οδική συμπεριφορά είναι το ατού του νέου μοντέλου. Από την θέση του οδηγού εκτιμάς την αμεσότητα και την αίσθηση που αποκομίζεις από το σύστημα διεύθυνσης Οι κλίσεις παρά το αυξημένο ύψος είναι μικρές ,η πρόσφυση είναι μεγάλη ακόμη και σε κλειστές στροφές και με σχετικά μεγάλη ταχύτητα Η δυνατότητα αλλαγής ρύθμισης της ανάρτησης από τα προαναφερόμενα προγράμματα οδήγησης σε βοηθά να κινηθείς είτε με προσανατολισμό στην άνεση είτε με προσανατολισμό στην πιο «σκληρή» σπορ οδήγηση. Σε κάποια στιγμή εγκαταλείψαμε την άσφαλτο και κινηθήκαμε σε χωμάτινες και αρκετά απότομες διαδρομές με λασπώδη κομμάτια. Εδώ την κατάσταση πήρε στα «χέρια» του το έξυπνο εντελώς καινούργιο, σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive το οποίο βασίζεται σε έναν κεντρικό, ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη, με μειωμένες κατά 30% τις εσωτερικές απώλειες.
New-X1-BMW-2016-xdrive2 πισω.jpg
Προσαρμόζεται με γρήγορους ρυθμούς ακόμα και στις πιο δύσκολες επιφάνειες οδοστρώματος, προσφέροντας την απαραίτητη πρόσφυση ενώ ο δυναμικός έλεγχος ευστάθειας (DSC)λειτουργεί επικουρικά στην ευστάθεια του αυτοκινήτου. . Ελεγχόμενο μέσω των αισθητήρων του συστήματος DSC, το xDrive κατανέμει ευέλικτα την κινητήρια ισχύ μεταξύ των αξόνων προκειμένου να αποτραπεί η υπερστροφή ή η υποστροφή. Χωρίς να είναι η Χ1»πολεμικό»όχημα ικανοποιεί απόλυτα ακόμη και όταν περνάς από λασπώδεις διαδρομές ενώ στα κακοτράχαλα σημεία εκτιμάς και το πολύ καλό «δέσιμο» του οχήματος. Να πούμε πως το σύστημα τετρακίνησης είναι εντελώς καινούργιο, βασισμένο σε έναν κεντρικό, ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη, με μειωμένες κατά 30% εσωτερικές απώλειες. Εκτός δρόμου η X1 είναι τόσο ικανή, όσο ο μέσος οδηγός της.
BMW-X1πορτ μπαγκαζ.jpg
Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος δεν είναι αμελητέα, φτάνει τα 18,3 cm, και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης (18ο , 21ο και 17ο) της επιτρέπουν να ξεπερνά τα περισσότερα εμπόδια. Η ούτως ή άλλως σφιχτή ανάρτηση όμως δεν θα χαροποιήσει ιδιαίτερα τους επιβάτες, ειδικά τους πίσω. Την ίδια στιγμή η δυνατότητα εξοπλισμού με το Head-Up Display που σου επιτρέπει να διαβάζεις ηλεκτρονικές ενδείξεις στο παρμπρίζ και άλλα συστήματα όπως το cruise control, το Collision Warning και το Pedestrian Warningynamic Damper Control, Driving Assistant Plus, Active Cruise Control, Stop & Go, Lane Departure Warning, Traffic Jam Assistant, και Pedestrian Warning με City Braking λειτουργία. μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο τα περιθώρια ασφαλείας. Η τιμή της νέας BMW X1 XDRIVE 2.0i στην βασική έκδοση είναι στα 36050 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας