Όταν έχεις μπροστά σου ένα αυτοκίνητο που υπακούει στα… νεύματα , μπορεί να λειτουργήσει μέσω ενός τηλεχειριστηρίου,διαθέτει κορυφαία τεχνολογία σε όλους τους τομείς ,υπερπολυτέλεια, τεράστιο εκτόπισμα και την ίδια ώρα δίνει κύρος στον ιδιοκτήτη του τότε το μόνο που έχεις να επις αν το αποκτήσεις είναι «ότι έκανα κορυφαία επιλογή». Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έρχεται από το μέλλον τη νέα BMW 730d. Είχαμε την χαρά να αισθανθούμε VIP έστω για λίγες ημέρες οδηγώντας αυτό το μεγαλοπρεπές μοντέλο καθώς στο πέρασμα του όλα τα κεφάλι γυρνούσαν προς το μέρος του για να δουν ποιος ήταν στο εσωτερικό της . Η νέα 7αρα BMW επιβάλλεται με την «κορμοστασιά» της από όποια πλευρά και αν την κοιτάξεις με διαστάσεις 4.098 x 1.902 x 1.478 mm.
NEA BMW 730 D 2 ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ.jpg
Διαθέτει εντυπωσιακό μπροστινό τμήμα, με επιθετικά φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED που δένουν αρμονικά με την μεγάλη κάθετη μάσκα "νεφρών" η οποία ενισχύει τον δυναμικό και ορμητικό χαρακτήρα της BMW Σειράς 7 .Η πρώτη εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας φωτισμού εντοπίζεται στο BMW Laserlight αναγνωρίσιμο από τις μπλε οριζό��τιες διακοσμητικές επιφάνειες, που κάνει τη νύχτα ημέρα χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα ερχόμενους οδηγούς. Στο πίσω μέρος η οριζόντια χρωμιωμένη μπάρα ενώ και οι χρωμιωμένες απολήξεις των εξατμίσεων σε «υποψιάζουν» για τις μηχανολογικές αρετές του αυτοκινήτου. Όλη αυτή εντυπωσιακή κορμοστασιά «πατάει» σε σασί που διαθέτει τεχνολογία των μοντέλων ανθρακονημάτων Carbon Core που συναντάμε στα μοντέλα i. Συγκεκριμένα 14 τμήματα του σασί κατασκευάζονται από το πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακόνημα, CFRP. Αυτό βοηθά στην μείωση του βάρους έως και 130 κιλά.
BMW_7- KEY.jpg
Για να περάσουμε στο εσωτερικό της BMW χρησιμοποιείς ένα κλειδί που θυμίζει smartphone με την έγχρωμη οθόνη και με απίστευτες λειτουργίες. Μέσω αυτού δεν ξεκλειδώνεις απλά το αυτοκίνητο αλλά έχεις την δυνατότητα από απόσταση να ελέγξεις από απόσταση 800 μέτρων παρακαλώ, την γενική κατάσταση του αυτοκινήτου, να ενεργοποιήσεις τον κλιματισμό μέχρι και να παρκάρεις το αυτοκίνητο. Τεχνολογία από το μέλλον. Είναι η πρώτη φορά που πήραμε αυτοκίνητο να οδηγήσουμε και για αρχή επιλέξαμε να καθίσουμε στο πίσω δεξιό κάθισμα. Άλλωστε η πλειοψηφία των αγοραστών τέτοιων πολυτελών αυτοκινήτων διαθέτουν οδηγό ο οποίος είναι και πιο τυχερός καθώς απολαμβάνει την οδηγική απόλαυση της 7άρας.
730 ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ.jpg
Στις πίσω θέσεις ή για να ακριβολογούμε στις αεριζόμενες και θερμαινόμενες πολυθρόνες που ρυθμίζονται όπως θέλεις οι επιβάτες ζουν την εμπειρία ενός πολύωρου αλλά ιδιαίτερα ξεκούραστου ταξιδιού. Eπιπλέον υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις που κάνουν μασάζ στους επιβάτες. Στην διάθεση τους υπάρχει το αφαιρούμενο tablet Touch Command που δίνει την δυνατότητα ελέγχου των λειτουργιών άνεσης και ψυχαγωγίας. Μάλιστα στον εξοπλισμό "Executive Lounge", περιλαμβάνεται τραπεζάκι ενσωματωμένο στο κεντρικό υποβραχιόνιο, επενδυμένο με εξαιρετικό μαύρο δέρμα Nappa. Αλλά και οι μπροστινοί επιβάτες δεν θα έχουν παράπονο γιατί και εδώ μιλάμε για θέσεις -πολυθρόνες με ηλεκτρικές ρυθμίσεις . Και φυσικά υπάρχει λειτουργία μασάζ για όλους. Ανετότατοι χώροι λοιπόν για τους επιβάτες που έχουν διαθέσιμα και 515 λίτρα για τις αποσκευές τους.
bmw_730d_interior.jpg
Την ίδια στιγμή η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με τις πανάκριβες δερμάτινες επενδύσεις ακόμη και στο ταμπλό τις ξύλινες επενδύσεις και τις αλουμινένιες λεπτομέρειες απλά δίνουν δείγματα για το πώς πρέπει να κατασκευάζεται ένα υπερπολυτελές αυτοκίνητο. Ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων της BMW Σειράς 7 είναι στραμμένος προς τον οδηγό και αποτελεί το πεδίο εφαρμογής τεχνολογικών καινοτομιών καθώς προβάλλουν διαφοροποιημένα γραφικά, ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης.Μάλιστα η εμφάνιση των ηλεκτρονικών ενδείξεων στο παρμπριζ όπως συμβαίνει και με τα πολεμικά αεροσκάφη αποτελεί στοιχείο τεχνολογίας που βοηθά΄τον οδηγό να κρατά το βλέμα του συνεχώς στον δρόμο αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την ασφάλεια.
bmw-7-series-3-0tdbmw 000.jpgΟ οδηγός όπως και ο συνοδηγός είναι ιδιαίτερα τυχεροί γιατί έχουν στην διάθεση τους το πρωτοποριακό σύστημα Gesture Control, που επιτρέπει την εκτέλεση βασικών εντολών με την κίνηση των χεριών. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός αισθητήρα πίσω από τον κεντρικό εσωτερικό καθρέφτη ο οποίος αναγνωρίζει πέντε συγκεκριμένες του χεριού για το χειρισμό τ iDrive Touch του ηχοσυστήματος αλλά και τηλεφώνου. bmw_730d_interior 3.jpg
Το πολυχειριστήριο αφής iDrive Touch εδώ βρίσκεται στην πιο εξελιγμένη μορφή και σε συνδυασμό με την έγχρωμη οθόνη αφής LCD 10,25" μετά από μικρό χρόνο εξοικείωσης, κάνει παιχνιδάκι τον χειρισμό των συστημάτων μεταξύ των οποίων και του Professional συστήματος πλοήγησης. Ακόμη και ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται από δύο μικρότερα touch pad ενώ διαθέσιμο είναι και το σύστημα φωνητικού ελέγχου.μ Για όσους θέλουν να ακούσουν μουσική ποιότητας surround του Μεγάρου Μουσικής αρκεί να χρησιμοποιήσουν το ηχοσυστήμα Bowers & Wilkins Diamond των 1400 Watt.Από ότι καταλαβαίνετε είναι η πρώτη φορά που ένας άνθρωπος έχει αμφίδρομη επικοινωνία με ένα αυτοκίνητο με την αφή, την ομιλία και με ένα απλό νεύμα. Αυτά για την άνεση γιατί για την ασφάλεια υπάρχει ένα ολόκληρος κατάλογος τεχνολογιών που απλά «αντικαθιστούν» τον οδηγό σε πολλές περιπτώσεις.Το πακέτο Driving Assistant σου δίνει την δυνατότητα υποστήριξης παραμονής στην λωρίδα κατεύθυνσης με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση, δυνατότητα στο αυτοκίνητο να ακολουθεί αυτόματα από ασφαλή απόσταση τα προπορευόμενα οχήματα , προειδοποίηση σε αλλαγή λωρίδας και άλλα. Μάλιστα υπάρχει μέχρι και σύστημα πρόληψης ακόμη και σε οπίσθια σύγκρουση. Μάλιστα ο οδηγός έχει την δυνατότητα να τα παρακολουθεί όλα αυτά με δύο συστήματα το Surround View και το Panorama Side View .
bmw_730d_night interior.jpg
Ουσιαστικά μιλάμε για μια κάμερα που γυρίζει κατά 360 μοίρες και σου δίνει ευκρινέστατη έγχρωμη εικόνα για το τι γίνεται στα σημεία που δεν βλέπεις. Η οδήγηση λοιπόν είναι ασφαλέστατα με όλα αυτά αλλά γίνεται και απολαυστική πατώντας το γκάζι και διευθύνοντας το αυτοκίνητο με το εξαιρετικό σε πληροφόρηση τιμόνι.

Ο 6κύλινδρος ντίζελ κινητήρας των 3.0 λίτρων, 24v, άμεσου ψεκασμού common rail με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo με πιεζοηλεκτρικά μπεκ που δουλεύουν στα 200 bar δίνει απόδοση 265 ίππων στις 4.000 σ.αλ. και θηριώδη ροπή 63,2 κιλών από το ρελαντί των 2.000 ως τις 2.500 σ.α.λ. Στην πράξη αυτό το μοτέρ με την συμπαράσταση του εξαιρετικού αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων Steptronic (με τον λεβιέ- κόσμημα) που αλλάζει βελούδινα τις 8 σχέσεις ,η 730d ικανοποιεί και τους οδηγούς με τις πιο άγριες αγωνιστικές διαθέσεις.

Επιλέγοντας το σπορ πρόγραμμα οδήγησης τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται μόλις σε 6,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει χωρίς να το καταλάβεις τα 250 χλμ./ώρα .Μάλιστα στον ανοιχτό δρόμο αλλά ακόμη και σε κακοτράχαλα τμήματα η ποιότητα κύλισης είναι μοναδική και εκατοντάδες χιλιόμετρα «καταπίνονται» χωρίς να το καταλάβεις τόσο από πλευράς κούρασης όσο και από πλευράς χρόνου. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε τα εκπληκτικά συστήματα άνεσης που αναφέραμε πιο πάνω. Η τεχνολογία του μέλλοντος έχει εφαρμοστεί και στις αναρτήσεις που σε βοηθούν να χειρίζεσαι το …άρμα με τον καλύτερο τρόπο. Η αερανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων μπροστά και πίσω με τις ηλεκτρομηχανικά ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς λειτουργεί κάτω από 2 βασικά προγράμματα οδήγησης.

Όταν επιλέξαμε τη ρύθμιση Adaptive με την βοήθεια καμερών και GPS προβλέπει την κατάσταση του δρόμου, τις ανωμαλίες και ρυθμίζει μέσα σε δέκατα του δευτερολέπτου την σκληρότητα των αναρτήσεων, την απόκριση η στο πεντάλ γκαζιού αλλά και την βαρύτητα στο σύστημα διεύθυνσης. Με λίγα λόγια η μεγαλοπρεπής BMW730 d αποτελεί σημείο αναφοράς σε μία κατηγορία όπου ο υποψήφιος αγοραστής τα θέλει όλα. Όσο για την τιμή πριν την πούμε να θυμίσουμε την τεχνολογική υπεροχή της σε άνεση, ασφάλεια και πολυτέλεια αλλά και τις αγωνιστικές της δυνατότητες και μάλιστα από diesel κινητήρα που έχει χαμηλή κατανάλωση (στην επιλογή EcoPro μέση εργοστασιακή τιμή 4,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 119 γρμ./χλμ.) . Για να αποκτήσεις αυτή την μεγαλοπρεπή λιμουζίνα υψηλών προσώπων που μέχρι και άρωμα προσφέρει στους επιβάτες χρειάζεσαι να διαθέσεις από 128700 ευρώ.
Βαγγέλης Γκούμας