Η νέα γενιά της Mercedes C-Class είναι ένα οικογενειακό sedan με σχεδίαση που έχει αλλάξει την συντηρητική νοοτροπία του παρελθόντος ενώ με τον νέο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων με 136 άλογα σου δίνει την δυνατότητα να αποκτήσεις πιο εύκολα ένα πολυτελές «αστεράτο» μοντέλο.
blue tec 3.jpg
Χωρίς κραυγαλέα χαρακτηριστικά αλλά με ισορροπημένες γραμμές με μεγάλες εισαγωγές αέρα του προφυλακτήρα, την μεγάλη μάσκα και τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα ,το νέο μοντέλο θυμίζει αρκετά την S-Class, «πατάει» σε μια καινούργια πλατφόρμα προφέροντας μειωμένο βάρος, μεγαλύτερη ακαμψία (το πλαίσιο αποτελείται σχεδόν κατά το ήμισυ από κράματα αλουμινίου) και κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή για την κατηγορία . Ο συντελεστής οπισθέλκουσας στην έκδοση BlueTEC φτάνει το 0,24 μια εντυπωσιακή πραγματικά τιμή.

Επιπλέον η αύξηση του μήκους κατά 9,5 πόντους του πλάτους κατά 4 πόντους και του μεταξονίου κατά 8 πόντους έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να έχουν στην διάθεση τους ανετότερους χώρους σε σχέση με το παρελθόν ενώ το πορτμπαγκάζ έχει «τσιμπήσει» πέντε ακόμη λίτρα φτάνοντας τα 480 λίτρα .Αυτό που μας άρεσε περισσότερο ήταν τα πίσω καθίσματα όπου όσοι τα προτιμήσουν βλέπουν ότι έχουν εξαιρετικό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους, γεγονός που εξυπηρετεί στην χρησιμοποίηση του αυτοκινήτου για μεταφορές VIP προσώπων που δεν θα αισθανθούν καθόλου μειονεκτικά σε σχέση με αυτούς που προτιμούν μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο τελευταίο συνηγορεί και η εξαιρετική απτή ποιότητα κατασκευής η οποία είναι ένα από τα στάνταρ της Mercedes ακόμη και στο πιο μικρό μοντέλο της με πινελιές πολυτέλειας όπως οι μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις στην κονσόλα.O πιο ευνοημένος όμως είναι ο οδηγός ο οποίος μπορεί να χαρεί τις αρετές του best seller της Γερμανικής φίρμας.
test-mercedes-C-200-BlueTec- interior.jpg
Η εργονομία είναι σαφώς καλύτερη από το παρελθόν ενώ τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας του κάνουν ακόμη πιο εύκολη την ζωή. οι νέοι διακόπτες στο τιμόνι είναι πιο εύχρηστοι, όπως κι εκείνοι για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Ανάμεσα στα hi tech στοιχεία είναι η «αιωρούμενη» μεγάλη οθόνη touchpad, και το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο στην βάση της κονσόλας για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων COMAND.
test-mercedes-C-20 0-BlueTec-interior 3.jpg
Ο έλεγχος όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου γίνεται εύκολα μετά ��πό ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης. Δίνεται και η δυνατότητα των φωνητικών εντολών με το ίδιο σύστημα να σας διαβάζει μηνύματα και τα email σας εάν υπάρχει σύνδεση με το κινητό σας. Όμως τα καλά γίνονται καλύτερα με τον οικονομικότατο diesel κινητηρα των 1,6 λίτρων προϊόν κοινής συνεργασίας με την Reanult. Στην περίπτωση της C-class έχουν γίνει αλλαγές οι οποίες βοηθούν ακόμη περισσότερο στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων έτσι ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro6. Από τα πρώτ�� χιλιόμετρα εντυπωσιάζεσαι από την αθόρυβη λειτουργία του αλλά και από την δύναμη που έχει στις χαμηλές στροφές με την ροπή στρέψης να είναι στα 32,6 κιλά στις 2.000 σ.α.λ.. Τα 136 άλογα κάνουν την εμφάνιση τους στις 3.800 σ.α.λ. και δίνουν ικανοποιητικότατες επιδόσεις στο μεγάλο αλλά « διαιτητικό» αμάξωμα με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων7G-TRONIC PLUS της Mercedes που διαθέτει Start/Stop να κάνει ακόμη πιο εύκολη την διαχείριση της δύναμης τους. Με έξυπνη κλιμάκωση στις σχέσεις τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 218 χλμ./ώρα.

Η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου είναι ένα από τα ατού του κινητήρα καθώς κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα . Οι εκπομπές CO2 είναι στα 99 γρμ./χλμ. Την ίδια στιγμή εκτιμάς τα προσόντα του αυτοκινήτου στον δρόμο με τη νέα ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και την πίσω διάταξη των πέντε. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας δύσκολα κάνουν την εμφάνιση τους καθώς το αυτοκίνητο είναι εύκολα ελεγχόμενο ακόμη και σε οριακές καταστάσεις με τα δυνατά φρένα να το ακινητοποιούν ακόμη και μετά από σκληρή συνεχόμενη χρήση.
test-mercedes-C-200-BlueTec- interior 2.jpg
Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής του τρόπου οδήγησης με την επιλογή Eco για μεγαλύτερη οικονομία και άνεση που συνεχίζεται και στη επιλογή Comfort.Αντίθετα στις επιλογές Sport και Sport+ η άνεση μειώνεται όπως μειώνονται και οι κλίσεις στις στροφές με το ήδη πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης να γίνεται ακόμη πιο άμεσο. Και για τους αφηρημένους υπάρχει η τελευταία λέξη της τεχνολογίας με το προηγμένο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης από την ταχύτητα των 7 χλμ έως και 200 χλμ./ώρα. Σε τελική ανάλυση η Mercedes C200 BlueTEC αντίθετα με τον κωδικό που φέρει στο πίσω μέρος έχει έναν δυνατό κινητήρα μόλις 1,6 λίτρων που μειώνει το κόστος χρήσης. Το αστέρι σήμα κατατεθέν της ποιότητας σου προσφέρει όπως είπαμε κύρος, ποιότητα, πολυτέλεια και αντοχή στον χρόνο. Για όλα αυτά χρειάζεσαι για την βασική έκδοση 39470 ευρώ,τιμή στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το όφελος απόσυρσης.

Bαγγέλης Γκούμας