Όταν θέλεις να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο που να σου προσφέρει αγωνιστικές επιδόσεις συνήθως στρέφεσαι σε βενζινοκίνητο. Στην περίπτωση του Mini Cooper η επιλογή άκουγε στον κωδικό «S» με τα 192 άλογα. Όμως τώρα υπάρχει και μια άλλη επιλογή η οποία προσφέρει εκτός από επιδόσεις και οικ��νομία καυσίμου.

Μιλάμε για την νέα έκδοση του Mini με το νέο κωδικό «SD» η οποία έχει στη καρδιά της υπερτροφοδοτούμενο diesel κινητήρα 2,0 λίτρων που σε «απογειώνει» με 170 άλογα δίνοντας του ταυτόχρονα οικονομία καυσίμου ακόμη και όταν οδηγείς με το δεξί πεντάλ «καρφωμένο» στο πάτωμα. Μάλιστα η έκδοση αυτή διατίθεται με 5 πόρτες που αν μη τι άλλο ανοίγει τους ορίζοντες του και στους οικογενειάρχες με αγωνιστικές ανησυχίες.

Με διαστάσεις ενός σουπερμίνι με μήκος 4,05 μέτρα ,πλάτος 1,72 μ. και ύψος 1,42 και με την προσθήκη των πίσω θυρών για πρώτη φορά δίνει εύκολη πρόσβαση σε όλους τους επιβάτες που έχουν στην διάθεση τους ικανοποιητικούς χώρους (καλύτερους από το τρίθυρο)και πορτμπαγκάζ 278 λίτρων για τις αποσκευές τους.
Mini- 4.jpg
Στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη ματιά την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής που μας έχει συνηθίσει η «μαμά» ΒMW στα μοντέλα της με τον ξεχωριστό διάκοσμο και τους νίκελ διακόπτες αεροπορικού τύπου να προσδίδουν μια ξεχωριστή νότα πολυτέλειας . Κρατώντας την ίδια διάταξη οργάνων με ην μεγάλη κεντρική οθόνη στην μέση του ταμπλό το Mini εντυπωσιάζει με τα hi-tech στοιχεία του. Οι αεροπορικές επιλογές πέρα από τους διακόπτες συνεχίζονται με το Head-Up-Display όπου προβάλλονται οι βασικές πληροφορίες στο τζάμι μπροστά από τον οδηγό ενώ συστήματα προειδοποίησης ατυχήματος ,αναγνώρισης πεζών, αυτόματου φρεναρίσματος με το εξελιγμένο cruise control που προειδοποιεί στην μείωση της απόστασης από το μπροστινό αυτοκίνητο δίνουν μεγάλα περιθώρια ασφαλείας στον αφηρημένο οδηγό. Μάλιστα στις αστικές συνθήκες μετακίνησης το παρκάρισμα γίνεται παιχνιδάκι με την έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας.
MINI 2.jpg

Όμως σημασία έχει τι κάνει στον δρόμο η έκδοση SD. Στην καρδιά του όπως είπαμε έχει τοποθετηθεί ένα σύγχρονο μοτέρ 1.995 κ.έκ, i4, 16v, με 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσου ψεκασμού με υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας. Με 170 ίππους στις 4000 σ.α.λ. που κάνουν την εμφάνιση τους στις και με τις τρείς επιλογές προγράμματος διαχείρισης κινητήρα GREEN MID και την SPORT μέσω του περιστροφικού δακτυλίου, εκμεταλλεύεσαι την δύναμη τους ανάλογα με το κέφι σου, τις επιδόσεις που θέλεις να πετύχεις είτε στην ταχύτητα είτε στην οικονομία καυσίμου. Βέβαια το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με πετρελαιοκινητήρα σε προδιαθέτει για την μεγάλη οικονομία καυσίμου σε όποια επιλογή και να κάνεις σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα.

Με το πάτημα του γκαζιού αντιλαμβάνεσαι την εξαιρετική ροπή των 36,7 κιλών που σε σπρώχνει με δύναμη από το ρελαντί 1.750-2.500 σ.α.λ. και σε όλες τις αλλαγές ταχυτήτων στο γρήγορο αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic με τις 6 σχέσεις. Στην επιλογή Sport όπου όλα γίνονται πιο άμεσα και …κόκκινα ,μιλάμε για γκάζι και σύστημα διεύθυνσης που ούτως ή άλλως έχει εξαιρετική πληροφόρηση και βαρύτητα(Electronic Power Steering), τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,5 δευτερόλεπτα χρόνος που αντιστοιχεί σε βενζινοκινητήρα αντίστοιχου κυβισμού.Mάλιστα η οδήγηση με τα “αυτάκια» πίσω από το τιμόνι είανι πολύ διασκεδαστική και μπορείς να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα .Είναι αυτό που λέγαμε ότι το Mini Cooper SD παίζει μόνο του σε αυτή την κατηγορία. Όσο για την τελική βλέπεις στο κοντέρ με ευκολία τα 223 χλμ./ώρα.
mini cooper 4.jpg
Την ίδια στιγμή το εξαιρετικό στήσιμο του Mini με τις σφιχτές αναρτήσεις Σε συνδυασμό μάλιστα με το άκαμπτο αμάξωμα και το επιμηκυμένο μεταξόνιο (2.567 mm) και τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας προσφέρουν συμπεριφορά «go cart»με ελάχιστες κλίσεις ακόμη και στις κλειστές καμπές του δρόμου . Το τιμόνι είναι άμεσο, τα φρένα δυνατά και άμεσα ακόμη και σε οριακές καταστάσεις ��ίνοντας στους επιβάτες το αίσθημα της ασφάλειας που θα το αισθάνονταν σε μεγαλύτερο και βαρύτερο αυτοκίνητο.(βάρος 1320 κιλά.) Η κατανάλωση είναι χαμηλή και κατεβαίνει κάτω από τα 7 λίτρα οδηγώντας συγκρατημένα και στην επιλογή Green όπου όλα λειτουργούν με γνώμονα την χαμηλά κατανάλωση.(Εκπομπές CO2 στα 107-109 γρμ./χλμ.).

Σε τελική ανάλυση το Mini Cooper SD καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες ενός γρήγορου οδηγού με αξιοζήλευτες επιδόσεις και με οικονομία καυσίμου που χαμηλώνει και το κόστος χρήσης σε αντιστάθμισμα με τον κυβισμό που κυνηγάει η εφορία. Η τιμή για την βασική έκδοση με πλουσιότατο εξοπλισμό είναι στα 25821 ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του οφέλους απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμας