H SEAT έκλεισε το 2015 σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Οι πωλήσεις του προηγούμενου έτους έσπασαν το φράγμα των 400.000 αυτ/των για πρώτη φορά από το 2007 (400.037 αυτ/τα, +2,4% σε σχέση με το 2014). Το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 25% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2012 (321.000 αυτ/τα). Οι πωλήσεις της χρονιάς που μόλις ολοκληρώθηκε αποτελούν για την SEAT το καλύτερο αποτέλεσμα των τελευταίων οκτώ ετών.
seat 2.JPG
Η αύξηση των πωλήσεων, καθώς και η επιτυχία του Audi Q3, οδήγησε στην αύξηση της παραγωγής στο εργοστάσιο στο Martorell κατά 7,8% (σύνολο παραχθέντων αυτ/των: 477.077), κατακτώντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 2001. Στο εργοστάσιο στο Martorell κατασκευάζονται τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Ισπανία και η υπερσύγχρονη μονάδα καταγράφει ανάπτυξη για έκτη συνεχό��ενη χρονιά. Μεταξύ των ετών 2009 και 2015, ο όγκος παραγωγής αυξήθηκε κατά 60%.

Ο Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo τόνισε πως «το highlight της νέας χρονιάς θα είναι το λανσάρισμα του πρώτου SUV στην ιστορία της εταιρείας. Το SUV πρόκειται να γίνει ο τρίτος σημαντικός πυλώνας της μάρκας, μαζί με το Leon και το Ibiza, και θα μας δώσει τη δυνατότητα της αντιπροσώπευσης στη ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία τα τελευταία χρόνια».

Αναφορικά με τα μοντέλα, οι πωλήσεις του Leon αυξήθηκαν κατά 4,4% (σύνολο 160.900 αυτ/τα) και έτσι αυτό βρέθηκε και πάλι στη κορυφή των πωλήσεων της μάρκας. Το Alhambra σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (17,2%) και πέτυχε το δεύτερο καλύτερο αποτέλεσμα πωλήσεων στην ιστορία του (27.000 αυτ/τα). Το Ibiza σημείωσε επίσης άνοδο πωλήσεων, με αύξηση κατά 2,4% που αντιστ��ιχεί συνολικά σε 153.600 αυτοκίνητα.

Κατά την πρώτη συνάντηση “Encuentros SEAT” για το 2016, ο Joaquín Serra, SEAT Quality director, επισήμανε τις ευκαιρίες για την μάρκα προκειμένου να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της μέσω της άριστης ποιότητας. «Σχεδιασμός, ποιότητα και αποδοτικότητα αποτελούν βασικά στοιχεία. Το τμήμα ποιότητος εμπλέκεται σε ολόκληρο το φάσμα παραγωγής ενός αυτοκινήτου, από τη σχεδίαση μέχρι το προμηθευτή εξαρτημάτων και την in-house παραγωγή και έπειτα σε όλη τη διαδρομή του after-sales service. Η πρόκληση για την ομάδα ποιότητας είναι να καταστεί η SEAT ως μία διακεκριμένη μάρκα με βιομηχανική υπεροχή».

Βαγγέλης Γκούμας