Η χώρα μας προσφέρεται για τα ανοιχτά αυτοκίνητα καθώς έχει ηλιοφάνεια τις περισσότερες ημέρες του χρόνου. Η οδήγηση ενός ανοιχτού αυτοκινήτου με θέα τον γαλανό ουρανό είναι αρκετή να σου φτιάξει την διάθεση όσο άσχημη και αν είναι προς το καλύτερο. Όταν μάλιστα αυτό το cabrio φέρει το σήμα της BMW πέρα από την ψυχολογία ανεβαίνει και το κύρος σου ενώ τα βλέμματα πεζών και οδηγών στρέφονται πάνω σου στο κάθε πέρασμα σου.

Αν και χειμώνας είχαμε την τύχη να είχαμε καλοκαιρινές θερμοκρασίες τις ημέρες που ο διευθυντής επικοινωνίας της Ελληνικής αντιπροσωπείας Κωνσταντίνος Διαμαντής μας διέθεσε την πανέμορφη BMW 428i Cabrio με τα 245 άλογα . Οι εντυπώσεις όπως θα δείτε κάτω περιγράφονται μόνο με μια φράση. «Εξιτάρει τις αισθήσεις.»

Η εμφάνιση της και μόνο σε προκαλεί με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα και την μούρη με την γνωστή μάσκα της Βαυαρικής εταιρείας να δείχνει έτοιμη να σου… ορμήσει. Οι καμπύλες και οι έντονες γραμμές διατρέχουν όλο το σώμα της νεαρής Βαυαρής η οποία πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση κρύβει και άλλα προσόντα. Περνώντας στο αρχοντικό εσωτερικό εντοπίζεις με την πρώτη ματιά την αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής με την πολυτέλεια να είναι εμφανέστατη παντού με τις δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα τα οποία διαθέτουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις.
BMW 428 3.JPG
Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη όπου προβάλλονται όλες oι λειτουργιές των συστημάτων του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων και του navigation και της κάμερας οπισθοπορείας ενώ μας άρεσε και η προβολή της θερμοκρασίας και της πρόβλεψης του καιρού για τις δυο επόμενες ημέρες . Ο ήλιος π[ου έδειχνε χωρίς σύννεφα και οι θερμοκρασίες κοντά στους 18 βαθμούς Κελσίου μας χαροποίησε γνωρίζοντας ότι θα μπορούσαμε να ταξιδέψουμε με την οροφή κατεβασμένη.
BMW 428 2.JPG
Ούτως ή άλλως οι μικροεξαγωγές στα καθίσματα που βγάζουν ζεστό αέρα γύρω από τον αυχένα επιτρέπουν την «ανοιχτή» οδήγηση ακόμη και με πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες. Ακόμη υπάρχει διαθέσιμο και σύστημα το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την θερμοκρασία ανάλογα με την θέση της οροφής και την ταχύτητα Το πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων για την άνεση καλύπτει και τους πιο απαιτητικούς . Με μήκος που φτάνει σχεδόν τα 4.7 μέτρα οι χώροι είναι άνετοι για τους 4 επιβάτες ενώ υπάρχουν στο πορτμπαγκάζ διαθέσιμα 230 λίτρα με ανοιχτή οροφή, ενώ με κλειστή οροφή τα λίτρα ανεβαίνει στα 370 λίτρα.
BMW 428I 4.JPG
Όμως η διασκέδαση αρχίζει με το πάτημα του διακόπτη εκκίνησης. Η μεταλλική οροφή ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού μέσα σε 20 δευτερόλεπτα. Η BMW 428i Cabrio ξεσκεπάζεται και σου φτιάχνει αμέσως την ψυχολογία σου. Με το πάτημα του γκαζιού η μπέμπα αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές της. Στην «καρδιά» της χτυπάει ο τουρμπάτος τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού με κυβισμό 1997 κ.εκ. παρά την ένδειξη 428i που αναγράφεται στο πίσω μέρος.

Τα 245 άλογα κάνουν ην εμφάνιση τους από τις 5000 σ.α.λ. και με το βαθύ πάτημα του πεντάλ γκαζιού και την επιλογή Sport στο πρόγραμμα αλλαγής οδήγησης οι επιδόσεις είναι αγωνιστικές. Με ευχάριστο ήχο και με την βοήθεια του αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων το οποίο είναι στην κορυφή της κατηγορίας η μπέμπα απογειώνεται με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται μέσα σε 6,4 δευτερόλεπτα. Το δεξί πόδι στο πάτωμα οι σχέσεις αλλάζουν ιδανικά και πριν το καταλάβεις έρχεται η τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά. Η ροπή των 35,7 κιλών από το..ρελαντί των 1250 σ.α.λ. δίνουν εξαιρετική ελαστικότητα και δύναμη σε όλη την κλίμακα στροφών χωρίς κρεμάσματα ή κενά ισχύος. Η κατανάλωση σε αυτή την περίπτωση αγγίζει τα 10 λίτρα όμως αν επιλέξεις την επιλογή Comfort ή την Εco Pro έχεις οικονομία καυσίμου που μπορεί να πέσει και στα 5,5 λίτρα αν οδηγήσεις αμυντικά ή… φοβισμένα.( Εκπομπές ρύπων CO2 με… χορηγό το σύστημα start &stop )
BMW 428I 5.JPG
Σε σχετικά γρήγορους ρυθμούς με την οροφή ανοιχτή ο αέρας δεν ενοχλεί κανένα από τους επιβάτες οι οποίοι μετά από σε λίγη ώρα διαδρομής έχουν ξεχάσει προβλήματα, έννοιες και …ΕΝΦΙΑ Την ίδια στιγμή η οδική συμπεριφορά έχει ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά, με άμεσο και πλούσιο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης . Το εξαιρετικό πλαίσιο και το όλο στήσιμο με την σωρεία ηλεκτρονικών συστημάτων προσφέρουν γερά «πατήματα» ακόμη και στις πιο κλειστές καμπές του δρόμου . Η πίσω κίνηση σου προσφέρει απλόχερα παιχνίδια με την «ουρά» όταν απενεργοποιήσεις το σύστημα πρόσφυσης.(Sport +).Την ίδια στιγμή τα δυνατά φρένα τιθασεύουν άμεσα τα 245 άλογα του μοτέρ.

Η άνεση και η ποιότητα κύλισης βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας και τιμής. Η τιμή των 51250 ευρώ της βασικής έκδοσης αφορά μια κούκλα που σε ταξιδεύει σε άλλο κόσμο προσφέροντας σου ταυτόχρονα άνεση, ασφάλεια ,κύρος και τον θαυμασμό των υπολοίπων οδηγών και περαστικών.

Βαγγέλης Γκούμας