Όταν πρωτοεμφανίστηκε το Juke ως πρωτότυπο όλοι όσοι το είδαν είπαν» σιγά μη το βγάλουν στη παραγωγή.» Δκαιολογημένη η άποψη καθώς το Juke έχει ένα πολύ προχωρημένο σχήμα που δεν το συναντάς σε κανένα άλλο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στον δρόμο. Οι Ιάπωνες τόλμησαν το κυκλοφόρησαν και εντυπωσίασαν .καθώς Μάλ��στα αυτό το ζήσαμε και εμείς καθώς όταν το πήραμε για πρώτη φορά για test drive όλοι το κοίταζαν και ρωτούσαν αν. ..κυκλοφορεί. Οι Ιάπωνες μάλιστα ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής που θέλει μικρούς κινητήρες με υπερυτοφοδότηση και παραπανίσια άλογα του τοποθέτησαν το νέο τουρμπάτο μοτέρ των 1,2 λίτρων με τα 115 άλογα.

Το σχεδιαστικό κέντρο της Nissan είχε κάνει σχετικά πρόσφατα και ένα Face Lifting κάνοντας το ακόμη πιο «προχώ» σχεδιαστικά με τα πάνω φωτιστικά σώματα να είναι ακόμη πιο έντονα ενώ η τοποθέτησαν και τη νέα «V» μάσκα μπροστά. Πάντως όσο και να θέλεις να το περιγράψεις δεν θα το κατά;φέρεις με ακρίβεια για αυτό είναι καλύτερα να το δεις από κοντά ή να το επεξεργαστείς σε βίντεο ή σε φωτογραφίες. Οι σχεδιαστές της Nissan Design Europe που δρα στο Λονδίνο είχαν μεγάλη φαντασία πήραν ένα λευκό χαρτί και ζωγράφισαν ένα όχημα από το μέλλον. Υπερυψωμένο , γεμάτο καμπύλες με δυο σειρές φώτων μπροστά. Τα πιο εντυπωσιακά ουσιαστικά βρίσκονται πάνω στο καπό και φαίνονται ακόμη και από την θέση του… οδηγού. Kοιτώντας από το πλάι το μυώδες αμάξωμα ξεχωρίζεις εύκολα τους φουσκωμένους θόλους στα φτερά ενώ με δυσκολία διακρίνεις τις κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Πίσω στα τολμηρά ..καπούλια ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά τα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ.
nissan juke 2.jpg
Και τα πράγματα γίνονται όλο και καλύτερα όταν περνάς στο εσωτερικό . Μπορεί τα σκληρά πλαστικά να σε απογοητεύουν όμως υπάρχει εξαιρετική συναρμογή μεταξύ τους ενώ το …καπέλο με την δερμάτινη επένδυση πάνω από τα κεντρικά όργανα και οι επενδύσεις στο χρώμα του αμαξώματος δίνουν μια άλλη ξεχωριστή και πολύ νεανική όψη. O εξοπλισμός στη ανασχεδιασμένη τελευταία έκδοση είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την τελευταία γενιά συστήματος ψυχαγωγίας και πλοήγησης Nissan Connect αλλά και το πακέτο Nissan Safety Shield για την ασφαλειά σας. Εντυπωσιακές είναι και οι δυο έγχρωμες οθόνες που βρίσκονται πάνω σε ταμπλό και κονσόλα.Στην πάνω οθόνη εμφανίζονται και οι ενδείξεις από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου αλλά και η εικόνα από την έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας .Στην κάτω οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία από τον κλιματισμό ενώ με το πάτημα του κουμπιού για την επιλ��γή του τρόπου οδήγησης όλα αλλάζουν …μαγικά και εμφανίζονται οι έγχρωμες ψηφιακές ενδείξεις Eco Normal και Sport . Από αυτές αλλάζεις κατά το δοκούν την χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού εγκεφάλου που διαχειρίζεται τον κινητήρα. Tτην ίδια στιγμή από αυτή την επιλογή μπορείς και βλέπεις και τις επιμέρους αντίστοιχες ενδείξεις κατανάλωσης καυσίμου και άλλων στοιχείων του υπολογιστή του αυτοκινήτου. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί με την γυάλινη οροφή να δίνει το ��ίσθημα μεγαλύτερης ευρυχωρίας ενώ υπάρχουν διαθέσιμα και 250 λίτρα για τις αποσκευές τους. Όμως πέρα από όλα αυτά μας άρεσε και η απόδοση του νέου κινητήρα αλλά και η ευχρηστία στην οδήγηση.
nissan juke 3.jpg
Στην «καρδιά» του Juke τοποθετήθηκε ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων (1.197 κ. εκατ.), με απόδοση 115 ίππους στις 4.500σαλ και ροπή των 19,4 κιλά / 2.000 σ.α.λ. ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει 1307 κιλά βάρους. Θα τα καταφέρει; Η απάντηση ήρθε από τα πρώτα χιλιόμετρα. Αυτό το μοτέρ με την βοήθεια του πολύ καλούσε κλιμάκωση και ευχρηστία μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις όχι απλά τα καταφέρνει αλλά σου δίνει και την εντύπωση ότι τα κυβικά είναι πολύ περισσότερα. Με τα 0-100 να έρχονται σε 10.8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα, να αγγίζει με ευκολία τα 180 χλμ./ ώρα έχεις κάθε λόγο να είσαι ικανοποιημένος. με τις εκπομπές ρύπων να είναι στα 129γρ./χλμ. CO2. (σύστημα start&stop στάνταρ).

Ο κιν��τήρας έχει ομαλή λειτουργία θυμίζοντας …ραπτομηχανή με δύναμη από χαμηλά από τις 1500 σ.α.λ. με αποτέλεσμα η οδήγηση να είναι πολύ ευχάριστη. Η κατανάλωση ακόμη και με πολύ βαρύ το δεξί πόδι δεν ξεπέρασε τα 7,9 λίτρα ενώ οδηγώντας αμυντικά καταφέραμε να πέσει η τιμή κάτω από τα 6 λίτρα. Μας άρεσε και η οδική συμπεριφορά καθώς παρά το αυξημένο ύψος το Juke δεν γέρνει , έχει σταθερά «πατήματα» με τους 17άρηδες αλουμινένιους τροχούς και είναι ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο. Τα τέσσερα δισκόφρενα δείχνουν ακούραστα ενώ και η απόσταση από το έδαφος των 180 εκατ. προσφέρεται και για τις εκτός δρόμου διαδρομές όπου το Juke τα καταφέρνει και με το παραπάνω παρά την έλλειψη τετρακίνησης. Με μαζεμένες σχετικά διαστάσεις (4.135 Χ 1.765 Χ 1.565χλστ.) το Juke αποδείχθηκε ιδιαίτερα εύχρηστο μέσα στην πόλη και ευκολοδήγητο με το μοχλό ταχυτήτων να είναι κοντά στο δεξί χέρι και το σύστημα διεύθυνσης να έχει την βαρύτητα εκεί που πρέπει. Τοπ νέο Nissan Juke έχει πλέον και το πλεονέκτημα του μικρού κυβισμού με την μεγάλη απόδοση και διατίθεται σε τρεις εκδόσεις την energy, acenta & techna), με τις τιμές να ξεκινούν από τα 17.890 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας