Για τις γιορτινές ημέρες των Χριστουγέννων η «σιδηρά» κυρία της Ελληνικής αντιπροσωπείας Αμαλία Γιαννακοπούλου μας διέθεσε το νέο Opel Mokka καλύπτοντας με τον καλύτερο τρόπο τις μεταφορικές ανάγκες μας αλλά και τις μετακινήσεις μας σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές. Το Opel Μοkka ένα πολύ καλό όχημα ελεύθερου χρόνου αναβ��θμίστηκε ακόμη περισσότερο μετά την προσθήκη του ολοκαίνουργιου υπερτροφοδοτούμενου diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων .

Η …γεύση στην οδήγηση άλλαξε έγινε πιο ραφιναρισμένη και «ξυπνάει» τις αισθήσεις οδηγού και επιβατών. Από τα πρώτα χιλιόμετρα ο ολοκαίνουργιος αλουμινένιος, τετρακύλινδρος diesel έδειξε τις δυνατότητες του. Μικρότερος κυβισμός από πριν, καλύτερη απόδοση αλλά και βελτίωση σε θόρυβο και τρόπο λειτουργίας. Η απόδοση του «ψιθυριστού» κινητήρα είναι 136 ίπποι στις 3.500- 4.000 σ.α.λ. (6 περισσότερους από τον προηγούμενο diesel των 1,7 λίτρων )με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Ο νέος 1.6 CDTI διαθέτει υπερσυμπιεστή VTG με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης .

Στην πράξη με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις αποδείχθηκε καλύτερος σε όλα τα νούμερα. Η τιμή της ροπής στρέψης είναι στα 320 Nm(+20 Nm) στις 2.000 με 2250 σ.α.λ. Αποτέλεσμα είναι το καλύτερο τράβηγμα σε όλες τις αλλαγές των 6 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με τον χρόνο επιτάχυνσης από τα 0-100 χλμ./ώρα να καλύπτονται σε 10,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα στα 187 χλμ./ώρα. . H ασυνήθιστη χειροκίνητη επιλογή των σχέσεων από έναν διακόπτη στο πάνω μέρος του μοχλού ,τελικά μας άρεσε.

Ο μεταξένιος τρόπος που αποδίδει ο κινητήρας την δύναμη του αλλά και η ησυχία που προσφέρει στην διάρκεια της διαδρομής στον ανοιχτό δρόμο σε κάνει να ξεχνιέσαι και νομίζεις ότι το Mokka διαθέτει βενζινοκινητήρα. Τα καλύτερα νέα έρχονται από τον τομέα της κατανάλωσης. Με βαρύ το δεξί πόδι καταφέραμε είναι να ανεβάσουμε την κατανάλωση στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. όταν αποφασ��σαμε να κινηθούμε ταξιτζίδικα προσέχοντας να διατηρούμε χαμηλές τις στροφές του κινητήρα χωρίς απότομα kick down η μέση κατανάλωση καυσίμου έπεσε στα 6,5λίτρα /100 χλμ. Την ίδια στιγμή σε σχέση με τον προηγούμενο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,7 λίτρων οι εκπομπές CO2 έπεσαν στα 109 από 120 γρμ./χλμ. σύμφωνα με το Euro6.
opel-mokka-1.6-cdti- 3.jpg
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το Mokka παρά το αυξημένο ύψος έχει μειωμένες κλίσεις στις στροφές . Η αυξημένη όμως απόσταση από το έδαφος βοηθά παρά την έλλειψη τετρακίνησης σε βοηθά να κινηθείς με άνεση σε κακοτράχαλους χωματόδρομους με μεγάλες λακκούβες καλύπτοντας την όποια διάθεση για περιπέτεια έστω και σε σχετικά περιορισμένο βαθμό σε σχέση με την τετρακίνητη έκδοση. Από την άλλη πλευρά το Mokka «καταπίνει» τις μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας άνεση και ασφάλεια. Τα φρένα δυνατά με προοδευτική απόδοση μας άφησαν απόλυτα ικανοποιημένους ακόμη και σε συνεχή φρεναρίσματα σε ιδιαίτερα κατηφορικά και απότομα στροφιλίκια. Ο έλεγχος της σχεδίασης του διακόσμου και της ποιότητας κατασκευής έγινε με την σύμφωνη γνώμη κι των γυναικών της παρέας οι οποίες μίλησαν για ένα trendy , όμορφο και ταυτόχρονα δυναμικό όχημα που προσφέρει άνετους χώρους για την οικογένεια ή μια πενταμελή παρέα με όλες τις αποσκευές της.
opel-mokka-1.6-cdti- 2.jpg
Στην έκδοση με τις δερμάτινες επενδύσεις με τα «φιλέτα» μετάλλου στο ίδιας απόχρωσης ταμπλό η ικανοποίηση μετατράπηκε σε ενθουσιασμό . Οι αποσκευές έχουν στην διάθεση τους πλήρη εκμεταλλεύσιμο χώρο 356 λίτρων που φτάνει με την αναδίπλωση των καθισμάτων στα 1372 λίτρα. Η πρακτικότητά τονίζεται και από το ράφι με χωρίσματα που εντοπίσαμε ανάμεσα σε δάπεδο και ρεζέρβα, αλλά και από ένα δεύτερο μικρότερο στο αριστερό τοίχωμα του χώρου αποσκευών. Στο εσωτερικό δεν έχεις κανένα παράπονο από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής ενώ η σχεδιαστική ταυτότητα των υπολοίπων μοντέλων της Opel κάνει και εδώ εμφανή την παρουσία της με την hi-tech ��γχρωμη οθόνη πληροφοριών να δεσπόζει στο πάνω μέρος του ποιοτικού ταμπλό. Οι επιβάτες έχουν κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες ψυχαγωγίας , ενημέρωσης και ασφάλειας που προσφέρει το Mokka με ESP, 6 αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες , ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, cruise control,, κλιματισμός ,προβολείς ομίχλη και ζάντες αλουμινίου.

Για να αποκτήσεις την βασική έκδοση που έχει πλούσιο εξοπλισμό χρειάζεσαι 25600 ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το όφελος απόσυρσης ενώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων χρειάζεσαι 23600 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας