Προκειμένου το Astra να πληροί όλες τις απαιτητικές προδιαγραφές εκπομπών θορύβων δοκιμάζουν το συμπαγές μοντέλο προσεκτικά στο εργαστήριο ακουστικής της Opel στο Rüsselsheim. Οι τοίχοι και η οροφή του εργαστηρίου είναι πλ��ρως ηχομονωμένοι χάρη στα ηχοαπορροφητικά υλικά. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, το Astra οδηγείται πάνω σε κυλιόμενους διαδρόμους οι οποίοι παράγουν αντίσταση αντίστοιχη με αυτή που δημιουργείται από τον αέρα και την τριβή κύλισης.

Ο δυναμικός ήχος του οχήματος σε συνδυασμό με την εξαιρετικά ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία ήταν από τις βασικές προτεραιότητες στη λίστα προδιαγραφών του νέου Astra. Αυτό διασφαλίζεται πρωτίστως από τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και diesel τελευταίας γενιάς του Astra που καθιστούν ακουστικά αισθητή την σπορ παρουσία του.
ακουστικα 2.jpg
Eπιπλέον, το Astra πρέπει να πληροί ορισμένες συγκεκριμένες απαιτήσεις. Εκτός από τον κατάλληλο ήχο του κινητήρα ή το θόρυβο κύλισης, αξιολογείται επίσης ο ήχος που κάνει το κλείσιμο μιας πόρτας ή το κλικ του φλας. Οι δοκιμές περιλαμβάνουν συμπεριφορά στο ρελαντί, λειτουργία Start/Stop και οδήγηση υπό μερικό ή πλήρες φορτίο κινητήρα, για παράδειγμα. Τα πολύ ευαίσθητα μικρόφωνα καταγράφουν όλους τους ήχους, οι οποίοι αναλύονται αργότερα.

Μία τυπική διαδικασία πάνω σε τύμπανο δοκιμής είναι τέρμα γκάζι με 3η σχέση – μία απαιτητική δοκιμή που ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, μία τετρακύλινδρη μονάδα Opel από την ίδια οικογένεια κινητήρων με το καινοτόμο, χιλιάρη, τρικύλιδρο κινητήρα, περνά με επιτυχία παραμένοντας πάντα εντός της προκαθορισμένης καμπύλης ανοχής για θόρυβο στην καμπίνα.
ακουστικα 3.jpg
Πλαστικά ομοιώματα ανθρώπινου κεφαλιού και της περιοχής των ώμων που φέρουν ακριβή αντίγραφα όλων των σχετικών εξωτερικών στοιχείων του ανθρώπινου αφτιού τοποθετούνται στα καθίσματα. Επίσης υπάρχει δυνατότητα στερεοφωνικής ηχογράφησης και αναπαραγωγής, καθώς και διαφοροποίησης μεταξύ πάνω και κάτω κατεύθυνσης του θορύβου, κάνοντας την ακοή του ανδρείκελου δοκιμών σχεδόν τρισδιάστατη.

Για να επιτευχθεί ο επιθυμητός ήχος του οχήματος, γίνονται μετρήσεις ανάλυσης και σύνθεσης ακουστικών αυλών από δύο αυτιά που επίσης επιτρέπουν το διαχωρισμό αεροδυναμικών από τους δομικούς θορύβους.
Εάν τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά τότε το Astra έχει ξεπεράσει το επόμενο εμπόδιο στο δρόμο για την παραγωγή.

Βαγγέλης Γκούμας