«Ποιο Mini είναι αυτό;» Μια ερώτηση που ακούσαμε πολλές φορές να μας απευθύνουν περαστικοί οι οποίοι εκτός των άλλων μας ζήτησαν να τους το δείξουμε στην μέση του …δρόμου. Η αλήθεια είναι ότι το Mini με την κωδική ονομασία Clubman είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο σαφώς πιο ώριμο από το προηγούμενο μοντέλο με προσωπικότητα και μεγαλύτερα προσόντα.

Η φιλοσοφία της κατασκευής που βασίζεται στην UKL πλατφόρμα του Group BMW και έχει πόρτες για όλους και για όλα. Με δυναμικό μπροστινό μέρος που παρ��πέμπει κατευθείαν στο κανονικό Mini, το Clubman διαθέτει επιμηκυμένο αμάξωμα με 4 πλαϊνές πόρτες και κάθετο πίσω τμήμα με διαιρούμενες πόρτες και μεγάλα παράλληλα φωτιστικά σώματα που τραβάνε τα βλέμματα με την πρώτη ματιά. Ο τρόπος που ανοίγουν είναι ιδιαίτερα εύκολος και οδηγεί σε ένα χώρο αποσκευών 360 λίτρων ο οποίος με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φθάνει τα1250 λίτρα.

Πριν περάσουμε στο εσωτερικό να επισημάνουμε ότι υπάρχουν νέες μεταλλικές αποχρώσεις Melting Silver και Pure Burgundy με διαφορετικούς χρωματισμούς στην οροφή και καλύμματα σε λευκό , μαύρο και ασημί στους εξωτερικούς καθρέφτες. Περνώντας στο εσωτερικό εντυπωσιαστήκαμε με την νεανική σχεδίαση και την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής.
MINI CLUBMAN 2.jpg
Το φαρδύ ταμπλό διαθέτει πλαίσιο στο πάνω μέρος και όπως με την συνταγή του μεγάλου στρογγυλού οργάνου στο κέντρο του ταμπλό. Εδώ στα hi tech στοιχεία ανήκει η έγχρωμη οθόνη όπου προβάλλονται τα στοιχεία του navigation και όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και τηλεφώνου του αυτοκινήτου αλλά και ο δακτύλιος που αλλάζει ο χρωματισμός ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης.

Οι γνωστοί διακόπτες αεροπορικού τύπου κάνουν και εδώ την εμφάνιση τους για τον χειρισμό των συστημάτων δίνοντας μια ξεχωριστή νότα .Μπροστά από τον οδηγό υπάρχουν δυο ένθετα όργανα στροφόμετρο και ταχύμετρο ενώ πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό εντάσσεται το head up display όπου προβάλλονται όπως και στο αεροσκάφος ψηφιακές διαφανείς ενδείξεις από την ταχύτητα και την πλοήγηση ανάλογα τις επιλογές που κάνεις από τον κεντρικό πίνακα ελέγχου (οθόνη) Τη νύχτα υπάρχει διάχυτος ένας ευχάριστος χρωματισμός στο φιλόξενο εσωτερικό που διαθέτει πολύ καλούς χώρους για 5 άτομα. Σε αυτό βοηθούν και οι μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος με αύξηση του μήκους κατά 27 εκατοστά του πλάτους κατά 9 εκατοστά και του μεταξονίου κατά 10 εκατοστά. Την ίδια στιγμή εντοπίσαμε και αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους για τα μικροαντικείμενα .
MINI CLUBMAN  3.jpg
Με το πάτημα του διακόπτη αεροπορικού τύπου με την κόκκινη ένδειξη start μπαίνει σε λειτουργία ο ν��ος εξαιρετικός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης του ομίλου BMW . Μεγάλος συμπαραστάτης στον τρόπο λειτουργίας και απόδοσης αυτού του νέου μοτέρ είναι το σύστημα αλλαγής χαρτογράφησης του μέσω περιστρεφόμενου δακτυλίου που ενεργοποιεί τις επιλογές MID, SPORT και GREEN. Από ότι καταλαβαίνετε είναι ένα σύστημα παρόμοιο της BMW και επηρεάζει ανάλογα την απόκριση του γκαζιού , του συστήματος διεύθυνσης και της ταχύτητας αλλαγής ταχυτήτων. Εδώ μιλάμε για το αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις που διακρίνεται ούτως ή άλλως για την αμεσότητα και την ακρίβεια του στις αλλαγές.

Ξεκινώντας και από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεται πόσο…maxi είναι το νέο Mini Clubman. O τρικύλινδρος 1,5 βενζινοκινητήρας( εκπομπές CO2 118 g/km ) με τεχνολογία TwinPower Turbo( υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός, πλήρως μεταβλητός έλεγχος βαλβίδων, μεταβλητός έλεγχος εκκεντροφόρων) αποδίδει 136 ίππους στις 4400 σ.α.λ. Η δύναμη αυτή βγαίνει αθόρυβα στον δρόμο σε σημείο που να νομίζεις ότι στην «καρδιά» του Clubman υπάρχει τετρακύλινδρο μοτέρ. Ελαστικός με ροπή στρέψης 22 κιλά σε μια χρήσιμη κλίμακα από το ρελαντί των 1250 σ.α.λ. κινείσαι με άνεση έχοντας πάντα δύναμη σε κάθε πάτημα γκαζιού ειδικά στην επιλογή Sport όπου όλα γίνονται πιο άμεσα με την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου να θυμίζει καρτ. Οι επιδόσεις ικανοποιούν και με το παραπάνω με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Όμως αυτό που εκτιμάς ιδιαίτερα είναι η χαμηλή κατανάλωση που μπορεί να κατέ��ει στα 5 με 6 λίτρα με αμυντική οδήγηση ενώ με το γκάζι στο πάτωμα δεν ξεπερνά τα 8 λίτρα (στάνταρ start &stop).

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά ξεχωρίζει το πλούσιο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης (να είναι καλά η …BMW) αλλά και ο τρόπος που «πατάει» το Clubman στον δρόμο. H διάταξη των «σφιχτών» σε ρύθμιση αναρτήσεων είναι γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά και πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζουν μειωμένες κλίσεις στις στροφές ,ευελιξία αλλά και μεγάλη σταθερότητα στης υψηλές ταχύτητες.
MINI CLUBMAN 4.jpg
Την ζωή του οδηγού κάνουν πιο εύκολη τα συστήματα ευστάθειας όπως είναι το DynamicStabilityControl (DSC) στάνταρ με Dynamic Traction Control (DTC) το Electronic Differential Lock Control (EDLC), με Performance Control που διορθώνουν τις υπερβολές του .Τα φρένα είναι άμεσα και αποτελεσματικά . Η ολιγοήμερη συμβίωση με το Clubman αποδείχθηκε ομαλή και επιθυμητή από αρκετούς που θέλησαν να το γνωρίζουν έστω και από την θέση του συνοδηγού. Με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και ξεχωριστά συστήματα υποστήριξης οδηγού με head-up-display, parking assist, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας και driving assistant active cruise control και σύστημα άμεσης επικοινωνίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μπορείτε να το αποκτήσετε διαθέτοντας από 23470 ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του οφέλους απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμας