H σειρά 4 της BMW χάραξε μια νέα εποχή στην εταιρεία καθώς επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο τον σπορ χαρακτήρα των αυτοκινήτων της. H νεαρή Βαυαρή με την σιλουέτα της προκαλεί τα βλέμματα των οδηγών άλλων αυτοκινήτων αλλά και των περαστικών που θα ήθελαν έστω και για λίγο να γευτούν τις αρετές της αλλά και να ζήσουν συναρπαστικές στιγμές με τις επιδόσεις που προσφέρει ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 184 ίππων.

Η έκδοση 420 i από την άλλη πλευρά προκαλεί και τους …εφοριακούς οι οποίοι την αντιμετωπίζουν με εχθρική διάθεση λόγω του κυβισμού .H «μπέμπα» με τον κωδικό 4 είναι ένα εντυπωσιακό όπως είπαμε αυτοκίνητο με το μπροστινό μέρος να διαθέτει προτεταμένο «ρύγχος» επιθετικά φωτιστικά σώματα που «δένουν» αρμονικά με την γνωστή μάσκα της φίρμας.

Το «φουσκωμένο» καπό οι πλαϊνές μυώδεις γραμμές και το πίσω πλατύ μέρος συνθέτουν ένα εξαιρετικό σε αίσθηση σύνολο . Τα αεροδυναμικά βοηθήματα κυρίως μπροστά με τα μεγάλα ανοίγματα δεξιά και αριστερά του προφυλακτήρα με την κωδική ονομασία Air Curtains και τα χαρακτηριστικά «βράγχια» στα φτερά (Air Breathers) βοηθούν στην επίτευξη συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,28. Η νέα 4αρα Coupe έχει μήκος 4.640 χιλιοστά ,πλάτος 1.830 χιλιοστά , με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.810 χιλιοστά και τα μετατρόχια να έχουν αυξηθεί κατά 45 χλστ. μπροστά και 81χλστ. πίσω.

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν την άποψη της BMW που λέει ότι η 4άρα δεν είναι απλά μια 3άρα coupe . Κλασσάτη, επιθετική σου προκαλεί έντονα συναισθήματα χωρίς καν να έχεις καθίσει πίσω από το τιμόνι της. Ο ενθουσιασμός όμως έρχεται όταν περάσεις στο εσωτερικό της εκεί όπου όλη η σχεδίαση σου «φωνάζει» ότι είναι φτιαγμένη πρώτα για σένα τον οδηγό και μετά για τους υπόλοιπους επιβάτες. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική και απτή με μαλακά πλαστικά και συναρμογή που δεν επιδέχεται σχολιασμού. Το ταμπλό είναι προσανατολισμένο προς τον οδηγό ο οποίος κάθεται χαμηλά με το μπάκετ κάθισμα να τον αγκαλιάζει με… ζεστασιά. Τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας είναι σε πρώτη θέση με το γνωστό σύστημα infotainment και πληροφόρησης να είναι στην βάση της κονσόλας.

BMW-4-Series-Coupe-3.j.jpg
Ξεχωρίζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη προβολής πληροφοριών στο κέντρο του ταμπλό. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους ικανοποιητικούς χώρους με τους πίσω να έχουν λιγότερο χώρο για τα κεφάλια τους κάτι που δικαιολογείται λόγω της χαμηλής κλίσης της οροφής όπως συμβαίνει στα coupe. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 445 λίτρα και είναι εύκολος στην πρόσβαση ενώ δεν λείπουν και οι χώροι για μικροαντικείμενα στο θάλαμο των επιβατών. Όμως τώρα έρχονται τα καλύτερα .Κάτω από το «φουσκωμένο» καπό στην «καρδιά» της 4αρας της δοκιμής μας υπάρχει δίιτρος κινητήρας, χωρητικότητας 1.997 κ.εκ., με άμεσο ψεκασμό, διπλά VANOS, που φροντίζουν για τον μεταβλητό χρονισμό της βάσης των εκκεντροφόρων, αλλά και μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων Valvetronic.

Όλα αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά αποδίδουν 184 «ολοζώντανους» ίππους στις 5000 – 6250 σ.α.λ. που έχουν να αντιμετωπίσουν τα 1540 κιλά αμαξώματος και ένα ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο με πολλές δυνατότητες που σηκώνει πολλά περισσότερα άλογα. Αυτό το μοτέρ έκτος από τα άλογα του έχει και έναν εξαιρετικό συμπαραστάτη. Μιλάμε για το αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic με την υποδειγματική λειτουργία την ��έλεια κλιμάκωση των 8 σχέσεων και τον λεβιέ «κόσμημα». Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του πακέτου μέτρων BMW EfficientDynamics. και ο χειρισμός του μπορεί να γίνει με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον όλα γίνονται πιο εύκολα, πιο άνετα ,πιο οικονομικά ή πιο αγωνιστικά χάρη στα προγράμματα Eco Pro, Comfort, Sport και Sport+ η επιλογή των οποίων γίνεται μέσω διακόπτη στην βάση της κονσόλας .Με το πάτημα του γκαζιού μέχρι το πάτωμα μαζί με τον ήχο του μεταξένιου γραμμικού κινητήρα ,έρχονται και τα νούμερα των επιδόσεων που εντυπωσιάζουν . Επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα μόλις σε 7,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από τα 235 χλμ./ώρα.

Στην πράξη με το πάτημα του γκαζιού μετά τις 2000 σ.α.λ. εμφανίζεται μια μικρή «έκρηξη» στην απόδοση ενώ εντυπωσιάζεσαι με την υποδειγματική και μεταξένια λειτουργία. Στην διάθεση μας ήταν και τα τρία προγράμματα που από τις κωδικές ονομασίες καταλαβαίνεις τον σκοπό που εξυπηρετούν. Με την επιλογή Eco Pro, Comfort πετυχαίνεις μέση κατανάλωση 5λίτρα/100χλμ. τιμή που ικανοποιεί απόλυτα. Στην επιλογή Sport με «βαθύ» πάτημα γκαζιού μαζί με την κατανάλωση ανεβαίνουν και οι επιδόσεις με τα 0-100 να έρχονται σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Η ροπή των 27 κιλών σε μια κλίμακα στροφών από τις 1250 – 4500 ανά λεπτό προσδίδει ελαστικότητα και γεμίσματα του μοτέρ χωρίς κενά η και απότομα ξεσπάσματα. Βέβαια σε αυτό συνεισφέρει και το αυτόματο κιβώτιο που βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας στα μοντέλα παραγωγής. Η οδική συμπεριφορά είναι σε υψηλά επίπεδα με την 4άρα να ακολουθεί με προσήλωση τις γραμμές που χαράζεις στην διαδρομής όσο απότομες και αν είναι .Μικρές κλίσεις ελεγχόμενη ουρά ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα και στην επιλογή Sport+ όπου υπάρχει μερική απενεργοποίηση για να κάνεις τα …παιχνιδάκια σου.
bmw 420i 2.jpg
Το άκαμπτο , καλοζυγισμένο πλαίσιο σε συνδυασμό με την εξελιγμένη ανάρτηση (αλουμινένια γόνατα και ψαλίδια ) και το άμεσο σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης εξασφαλίζουν άμεση πληροφόρηση γεγονός που σε σπρώχνει να φτάσεις στα όρια του κινητήρα . Ακόμη και αν δεν έχεις την εμπειρία ενός οδηγού αγώνων το πλήθος των ηλεκτρονικών βοηθημάτων εξασφαλίζουν ασφάλεια . Την ίδια στιγμή στον ανοιχτό δρόμο και με την βελόνα του ταχύμετρου σε ταχύτητες πάνω από τα 220 χλμ./ώρα η BMW σειρά 4 «καταπίνει» τα χιλιόμετρα με υψηλή ποιότητα κύλισης. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 9 με 9,5 λίτρα /100 χλμ. τιμή που μπορεί να πέσει αισθητά στην λειτουργία του οικονομικού προγράμματος με το οικονομόμετρο να σε συγκρατεί δίνοντας το «κέρδος» σε χιλιόμετρα αν δεν «ταλαιπωρήσεις» το δεξί πεντάλ όπως κάναμε εμείς.(σ;ύστημα start&stop στάνταρ). Την ίδια …ταλαιπωρία κάναμε και στο πεντάλ των φρένων που αποδείχθηκαν ακούραστα και άμεσα σε οριακές καταστάσεις. Για να την αποκτήσεις την 4αρα coupe «μπέμπα» με πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας χρειάζεσαι 39700 και για την xdrive 42800ευρώ τιμές στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και το όφελος απόσυρσης.

Βαγγέλης Γκούμας