Ταξίδι στο μέλλον. Στον αυτοκινητόδρομο A8, μεταξύ του Ντένκεντορφ και του αερολιμένα Στουτγάρδης, η Daimler Trucks κυκλοφόρησε στις 2 Οκτωβρίου το πρώτο παγκοσμίως αυτόνομο φορτηγό παραγωγής. Το Mercedes-Benz Actros είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα 12,8 λίτρων, OM 471 και όλα τα καθιερωμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, όπως το Mercedes PowerShift 3, το Predictive Powertrain Control (PPC), το Active Brake Assist 3, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστα��ης, το σύστημα υποβοήθησης εφίστασης προσοχής και ο υπολογιστής οχήματος Fleetboard.
mercedes 2.jpg
Αυτά τα συστήματα είναι συνδεδεμένα με τους αισθητήρες του Highway Pilot - την κάμερα ραντάρ και τη στερεοσκοπική κάμερα. Συνεπώς, όλη η τεχνολογία του Actros με Highway Pilot βρίσκεται εντός του οχήματος και το φορτηγό δεν χρειάζεται να είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο για την αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης.

Το σύστημα είναι ιδανικό για τον αυτοκινητόδρομο: Διατηρεί τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει εγκαίρως αν εισέλθει στη λωρίδα άλλο όχημα. Το Highway Pilot δεν αντικαθιστά τον οδηγό, αλλά τον υποστηρίζει και τον ξεκουράζει, απαλλάσσοντάς τον από μονότονες διαδρομές και από το ενοχλητικό σταμάτημα-ξεκίνημα σε μποτιλιάρισμα.
mercedes 3.jpg
Στην αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να αναλάβει οποιαδήποτε στιγμή τον έλεγχο του φορτηγού και να το οδηγήσει ξανά ο ίδιος σε περίπλοκες καταστάσεις. Η πλειάδα αισθητήρων και τα ασφαλή έναντι βλάβης εξαρτήματα, όπως το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, εγγυώνται εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ασφαλείας. Εάν δεν πληρούνται οι ελάχιστες προϋποθέσεις για το σύστημα, λόγω κακοκαιρίας ή απουσίας διαγραμμίσεων στο οδόστρωμα, το Highway Pilot απαιτεί από τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα να αναλάβει χειροκίνητα τον έλεγχο.
mercedes 4.jpg
Ο οδηγός έχει αρκετό χρόνο για να το κάνει αυτό. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το φορτηγό φρενάρει μόνο του μέχρι να ακινητοποιηθεί με ασφάλεια Συνοδευόμενος από τον πρωθυπουργό της Βάδης-Βυρτεμβέργης, Winfried Kretschmann, ο Δρ. Wolfgang Bernhard, υπεύθυνος για φορτηγά και λεωφορεία στο Διοικητικό Συμβούλιο της Daimler AG, ολοκληρώνει την παρθενική διαδρομή του Mercedes-Benz Actros με το σύστημα Highway Pilot.Με αυτήν την άδεια επιτρέπεται η αυτοματοποιημένη οδήγηση φορτηγού στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας. Το φορτηγό της πρεμιέρας είναι ένα εργοστασιακό Mercedes-Benz Actros, το οποίο, για τη δοκιμή της αυτόνομης οδήγησης στο δημόσιο οδικό δίκτυο, είναι εξοπλισμένο με το «έξυπνο» σύστημα Highway Pilot. Το φορτηγό έχει ταξινομηθεί, σύμφωνα με το Άρθρο 19/6 του γερμανικού Νόμου περί Εγκρίσεως Τύπου των Οχημάτων (StVZO), ως πειραματικό όχημα. Ο οργανισμός TÜV Ρηνανίας επιθεώρησε το όχημα και εξέδωσε έκθεση πραγματογνωμοσύνης.

Βαγγέλης Γκούμας