Η Mercedes με τη νέα σχεδιαστική της ταυτότητα έχει κατέβει ηλικιακά στους υποψήφιους που βλέπει ότι ακόμη και σε μια κλασσική μπερλίνα η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δώσει σαφώς πιο ελκυστική ��μφάνιση από ότι στο προηγούμενο μοντέλο. Με κορυφαία ποιότητα κατασκευής σε όλα της τα μοντέλα η Mercedes στην C- Class δείχνει ότι έχει σμικρύνει την κορυφαία S-Class κρατώντας το μακρύ καπό , το κοντό πίσω μέρος με την καμπίνα ουσιαστικά μετατοπισμένη προς αυτό.

Αποτέλεσμα αυτής της διάταξης ο αεροδυναμικός συντελεστής των Cd:0,24. Μεγαλύτερη λοιπόν σε διαστάσεις ,εντυπωσιακή , με υψηλή ποιότητα κατασκευής διαθέτει και νέο πλαίσιο που έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί. Το πλαίσιο αποτελείται από συνδυασμό χάλυβα υψηλότερης αντοχής και αλουμίνιο που καλύπτει το 24% του συνολικού βάρους, κάνοντας ουσιαστικά δίαιτα κατά 70 κιλά. Η οροφή, το καπό, οι πόρτες , τα φτερά είναι κατασκευασμένα από φύλλα αλουμινίου μειώνοντας το βάρος κατά 100 κιλά και φυσικά μειώνοντας κατά 20% αντίστοιχα την κατανάλωση καυσίμου. Η νέα C- Class «πατάει» σε εντελώς νέα πλατφόρμα MRA η οποία προσφέρει 95 χιλιοστά περισσότερα στο μήκος που φτάνει τα 4,686 μέτρα , ενώ και το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 40 με συνολική τιμή τα 1810 χιλιοστά . Αλλά και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 80 και φτάνει τα 2840 χιλιοστά. Αντίθετα το ύψος παραμένει όπως πριν στα 1442 χιλιοστά. Με αυτές τις τιμές οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους ενώ στον χώρο αποσκευών ο οποίος έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και κανονικό σχήμα υπάρχουν διαθέσιμα 480 λίτρα.

2015-Mercedes-Benz-C-class- 2.jpg
Περνώντας στο εσωτερικό είναι ευδιάκριτη η υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και η αλλαγή φιλοσοφίας στην σχεδίαση με την φαρδιά κονσόλα να διαθέτει μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα. Στα hi-lights είναιi το σύστημα COMAND με την «αιωρούμενη» οθόνη LCD που θυμίζει tablet , η οποία διατίθεται σε 7 και 8,4 ίντσες με επιφάνεια αφής, μέσω της οποίας κάνεις scroll στα μενού, γράφεις τη διεύθυνση στο navigation, τη δυνατότητα περιήγησης στο internet από τους επιβάτες, όσο και της σύνδεσης των smartphones. Υπάρχει ακόμη και ο πιεζοηλεκτρικός διακόπτης μέσω του οποίου χειρίζεσαι τις λειτουργίες των περισσότερων συστημάτων. Αποτέλεσμα είναι η μείωση του αριθμού διακοπτών στην κεντρική κονσόλα επιλογή που προσφέρει καλύτερη εργονομία. Η τεχνολογική υπεροχή εμφανίζεται και με το έγχρωμο Head Up Display, που για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο σε μοντέλο της Mercedes σε αυτή την ��ατηγορία. Η σύνδεση του κλιματισμού με το GPS «αναγνωρίζει» την προσέγγιση σε τούνελ, κλείνει αυτόματα την ανακύκλωση αέρα απομακρύνοντας την πιθανότητα να εισχωρήσουν καυσαέρια που έχουν απομείνει μέσα στο τούνελ από τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Στον τομέα της ασφάλειας διαθέσιμο και το σύγχρονο σύστημα Intelligent Drive με ραντάρ που καλύπτουν περιμετρικά το αυτοκίνητο με εμβέλεια μπροστά έως και 500 μέτρα, ενώ υπάρχει και συνδυασμός με κάμερες.
-Mercedes-C-180- 4.jpg
Η βασική έκδοση της δοκιμής μας είχε κάτω από το καπό τον γνωστό «ψυχωμένο» υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1600 κ.εκ. με τον άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 156 ίππους στις 5300 σ.α. λ. Ξεχωρίζει για την ��ύρυθμη και αθόρυβη λειτουργία από τις χαμηλές στροφές, με την τιμή της ροπής στα 250 Nm να κάνει την εμφάνιση της στο φάσμα 1200 -4000 σ.α.λ. που τα καταφέρνει πολύ καλά τα με τα περίπου 1.500 κιλά του ελαφρωμένου αμαξώματος. Mε την βοήθεια του αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 7 σχέσεις (οι αλλαγές στον σειριακό τρόπο γίνονται με τα puddles πίσω από το τιμόνι) τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,2 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Αν και δεν συναντάς εκρηκτικές καταστάσεις με το πάτημα του γκαζιού ικανοποιείσαι απόλυτα από τον τρόπο που η C- Class «καταπίνει» τα χιλιόμετρα στις μεγάλες αποστάσεις και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που απομονώνει κάθε θόρυβο. Η δυνατότητα επιλογής του τρόπου οδήγησης μέσω του Agility με τις επιλογές “ECO”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+” και “Individual” δίνει τις δυνατότητες κάλυψης των αναγκών από τον πιο …ήσυχο οδηγό έως αυτόν που έχει αγωνιστικές ανησυχίες.

Στην λειτουργία ECO με παρόν το σύστημα start&stop έχεις ως όφελος την χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου με 5 -5,5 λίτρα/100χλμ. φροντίζοντας βέβαια να οδηγείς «αμυντικά». Οι Γερμανοί μηχανικοί λοιπόν φαίνεται ότι έκαναν καλή δουλειά στην επανασχεδίαση της γεωμετρίας της ανάρτησης με την νέα διάταξη των τεσσάρων συνδέσμων να προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση και καλύτερες πλευρικές επιταχύνσεις. Το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι διαθέτει αναβαθμισμένη ηλεκτρική κρεμαγιέρα, με υποβοήθηση που μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα .
2015-c-class-3.jpg
Το αυτοκίνητο εκτελεί πιστά τις εντολές σου ενώ σου παρέχει ακλόνητο αίσθημα ασφάλειας ακόμη και σε οριακές καταστάσεις σε συνεχείς στροφές. Παρά την δίαιτα που έγινε στο βάρος της C- Class το «πάτημα» στον δρόμο εξακολουθεί να είναι «βαρύ» με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας «μαζεύει» την ουρά όταν ξεπεράσεις τα όρια, ενώ το σύστημα πέδησης απλά δίνει σεμινάρια στο φρενάρισμα ακόμη και μετά από υπερβολική χρήση σε κατηφορικές διαδρομές .Για να αποκτήσετε την βασική έκδοση της C180 με τους 156 ίππους τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και φυσικά το κύρος ενός τέτοιου «αστεράτου» μοντέλου χρειάζεστε 33500 ευρώ.

Bαγγέλης Γκούμας