Είναι γεγονός . Η Mercedes έχει αποβάλλει το σοβαρό μεν αλλά κατά άλλους συντηρητικό στυλ στα μοντέλα της και ειδικά στην κατηγορία των Crossover/SUV. Με τη νέα GLA έδωσε ένα νέο στίγμα καθώς αυτό το τετρακίνητο μοντέλο είναι μοδάτο, αριστοκρατικό με ένα επιπλέον προσόν που το εξετάζουν πολλοί. Το διάσημο «αστέρι» της που αν μη τι άλλο αποτελεί και ένα βασικό λόγο για να το αγοράσει κάποιος που επιθυμεί το όχημα του να έχει εκτός από ποιότητα, τεχνολογία, ασφάλεια και κύρος.

Η νέα hatchback GLA 250 4Matic Auto μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα MFA με τις A-Class, B-Class και CLA με μήκος 4,417 m, πλάτος 1,804 m και ύψος 1,494 m. Διαθέτει μια εντυπωσιακή κορμοστασιά με επιθετικά φωτιστικά σώματα με LED ημέρας, που δένουν αρμονικά με την μεγάλη μάσκα και με όλα τα …σημάδια που δείχνουν την περιπετειώδη διάθεση του. Τα πλαστικά προστατευτικά στα μασπιέ και στα φρύδια θόλων, οι αλουμινένιες ποδιές αλλά και το αυξημένο ύψος των 18 cm από το έδαφος, σε προδιαθέτουν για τις δυνατότητες που έχει για τις εκτός δρόμου διαδρομές. Η σχεδιαστική ταυτότητα βοηθά και στην επίτευξη αεροδυναμικού συντελεστή Cd0.29 που βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας .
MercedesGLA250_4MATIC_2.jpg
Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής είναι απτή με το ταμπλό να διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση ,με ευανάγνωστα όργανα και την αιωρούμενη οθόνη που θυμίζει τάμπλετ στο πάνω μέρος της κονσόλας να δίνει πλήθος πληροφοριών ψυχαγωγίας και ενημέρωσης για τα συστήματα του αυτοκινήτου. Η ξεχωριστή τετρακίνητη δυνατότητα της επιβλητικής Γερμανίδας εντοπίζεται στους σχετικούς διακόπτες που υπάρχουν και για το σύστημα ελέγχου ταχύτητας κατάβασης (DSR).Όι πέντε επιβάτες εκτός από το έντονο αίσθημα ασφάλειας που αποκομίζουν από το όλο περιβάλλον έχουν άνετους χώρους στην διάθεση τους με τον μεσαίο πίσω να κάνει κάποιες μικρές παραχωρήσεις στα γόνατα του λόγω του τούνελ μετάδοσης της κίνησης. Οι διαθέσιμοι χώροι των 421 λίτρων ικανοποιούν ενώ με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων αυξάνονται στα 1235 λίτρα. Όμως όλα αυτά έρχονται σε δεύτερο ρόλο όταν ξεκινήσεις το αυτοκίνητο.

Στην «καρδιά» της Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC «ζει» και «αναπνέει» ο σύγχρονος υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος τεχνολογίας Euro 6 κινητήρας άμεσου ψεκασμού κινητήρα ο οποίος αποδίδει 211 ίππους στις 5500 σ.α.λ. Και να αυτή η τιμή σας ικανοποιεί η ροπή στρέψης των350 Nm που εμφανίζεται στο …ρελαντί των 1200 σ.α.λ. προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα και δύναμη από πολύ χαμηλά. Για να καταλάβετε τι εννοούμε, έστω και σε απλά νούμερα, αρκεί να σας θυμίσουμε ότι στην έκδοση diesel 220 CDI η ίδια τιμή ροπής εμφανίζεται υψηλότερα στις 1400 σ.α.λ. Στην πράξη αυτό το μοτέρ με τα τρία προγράμματα χαρτογράφησης του χρειάζεται μόνο 6,9 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει το αμάξωμα των 1505 κιλών από τα 0-100 χλμ./ώρα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Στην επίτευξη αυτών των αγωνιστικών τιμών συνεισφέρει και το στάνταρ 7τάχυτο αυτόματο-διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 7G-DCT που αποδείχθηκε- αν και οχι τόσο άμεσο όσο θα θέλαμε,αρκετό για τον χαρακτήρα του μοντέλου, με τον λεβιέ και τις αλλαγές να γίνονται σειριακά με τα «αυτάκια» στο τιμόνι .
MercedesGLA250_4MATIC_4.jpg
Η Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC εντυπωσιάζει τόσο στην άσφαλτο όσο και στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το άκαμπτο πλαίσιο ,η σύγχρονη ανάρτηση McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει σφιχτή ρύθμιση που δίνει γερά «πατήματα ακόμη και στις κλειστές καμπές του δρόμου ενώ η ποιότητα κύλισης αλλά και η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες είναι υποδειγματική για την κατηγορία του μοντέλου. Ειδικά στην επιλογή «Sport», όπου όλα γίνονται πιο άμεσα η GLA στο πάτημα του γκαζιού .."απογειώνεται" με το σύστημα διεύθυνσης να υπακούει με προθυμία ακόμη και τις πιο απότομες εντολές σου. Όταν χρειαστεί να …«προσγειωθείς» το σύστημα πέδησης απλά κάνει την δουλειά του άμεσα και προοδευτικά.

Επιπλέον τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας επεμβαίνουν σε οριακές καταστάσεις δείχνοντας έτσι πόσο καλά είναι στημένο το αυτοκίνητο. Όσο για την κατανάλωση αν το παρατραβήξετε μπορεί να φτάσει και τα 10 λίτρα αν όμως κινηθείτε γρήγορα αλλά συνετά και χωρίς απότομα ξεσπάσματα στο… δεξί σας πόδι κατεβαίνει ακόμη και κάτω από τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Κινηθήκαμε και σε βατούς χωματόδρομους αλλά και με απότομες ανωμαλίες και βουναλάκια ή και λασπώδεις επιφάνειες. Εκεί οι αισθητήρες τετρακίνησης "διαβάζουν" την έλλειψη πρόσφυσης σε κάποιον από τους τροχούς και το σύστημα μεταφέρει την ροπή εκεί όπου χάνεται η επαφή. Αν και η Mercedes GLA 250 4MATIC Auton δεν είναι "πολεμικό" όχημα, μας έβγαλε από πολύ δύσκολες καταστάσεις όπως περνώντας μέσα από χειμάρρους με ευκολία χωρίς να κολλήσει πουθενά.

Σε ιδιαίτερα κατηφορικές διαδρομές η εμπλοκή του DSR(Downhill Speed Regulation) σου εξασφαλίζει την χαμηλή ταχύτητα κατάβασης χωρίς μπλοκαρίσματα και ανεπιθύμητα γλιστρήματα καθορίζοντας την ταχύτητα από τα 2 έως και τα 18 χλμ./ώρα. Πάμε τώρα στο ζητούμενο της τιμής . Με 40650 ευρώ αγοράζεις ένα σύγχρονο τετρακίνητο που ��ντυπωσιάζει όχι με τον όγκο τους αλλά με την σχεδίαση του, την ποιότητα του , τις επιδόσεις του και φυσικά το κύρος που διαθέτει το αστέρι της Mercedes.

Βαγγέλης Γκούμας