Είναι η πρώτη προσπάθεια της BMW να μπει στην κατηγορία των πολυμορφικών με την επαναστατική για την Βαυαρική εταιρεία ε��ιλογή της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς με ένα μοντέλο που προσφέρει πολυτέλεια κύρος αλλά και χώρους για επτά …τυχερούς. Η νέα πρόταση ακούει στο ��νομα BMW 218i Gran Tourer και τροφοδοτείται από τον ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων. Εμείς πήραμε στα χέρια μας για δοκιμή το μοντέλο το οποίο διέθετε φουλ εξοπλισμό και πολυτέλεια που δεν είχαμε συναντήσει ξανά σε μοντέλο τέτοιας κατηγορίας ,με δερμάτινες επενδύσεις ακόμη και στο ταμπλό.
bmw gr 2.JPG
Η πολυμορφική BMW κρατάει την σχεδιαστική ταυτότητα που συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα με μυώδεις γραμμές την χαρακτηριστική μάσκα ψυγείου και τα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led. Η Gran Tourer προσπαθώντας να κρατήσει την αθλητική σιλουέτα των υπόλοιπων μοντέλων- έστω και με πολυμορφική ταυτότητα- με μήκος 4.556 mm, 1.800 mm πλάτος και 1.608 mm ύψος, σε προδιαθέτει για τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους οι οποίοι είναι σαφώς μεγαλύτεροι από αυτούς της 2 Series Active Tourer, πάνω στην οποία και βασίζεται. Η επιμήκυνση του μεταξονίου κατά 110 mm (2780mm) συνηγορεί κυρίως στην άνεση των πίσω επιβατών και στην δυνατότητα της εξτρά προσθήκης της τρίτης σειράς καθισμάτων που καταλαμβάνει και μέρος του χώρου αποσκευών. Εδώ τα νέα είναι ευχάριστα καθώς με πλήρη αναδίπλωση των δυο σειρών καθισμάτων( η τρίτη σειρά ουσιαστικά κρύβεται κάτω από τον χώρο αποσκευών ) έχεις διαθέσιμα 1905 λίτρα ενώ με όλες τις σειρές ανεπτυγμένες τα λίτρα κατεβαίνουν στα 145 με διπλό αποθηκευτικό χώρο.
bmw gr 3.JPG
Με ανεπτυγμένες τις δυο σειρές καθισμάτων υπάρχουν διαθέσιμα 465 λίτρα. Οι πολυμορφικές αρετές της οικογενειακής «μπέμπας» εντοπίζονται στις πλάτες των καθισμάτων που χωρίζονται 40:20:40 με την αναδίπλωση της να γίνεται εύκολα με μία μόνο κίνηση.ενώ μπορείς να τα σύρεις μπροοστά ή πίσω μεταβάλλοντας ανάλογα τον χώρο αποσκευών.Στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων υπάρχουν ποιοτικά αναδιπλούμενα τραπεζάκια για να εξυπηρετήσουν ακόμη και ένα άνετο γεύμα των πίσω επιβατών. Από εκεί και πέρα για το βόλεμα των αντικειμένων των επιβατών φροντίζουν οι πολλές θέσεις στα πάνελ στις πόρτες που χωράνε μέχρι και ολ��κληρα μπουκάλια νερού. Οι επτά επιβάτες τουλάχιστον στο μοντέλο της δοκιμής μας αισθάνονται VIP με τις δερμάτινες επενδύσεις να κυριαρχούν παντού και τα σκούρα γυαλιστερά φωτιζόμενα πάνελ να συμπληρώνουν την εικόνα πολυτέλειας που δεν συναντάμε σε πολυμορφικά μοντέλα. Ξεκινάμε και από τα πρώτα χιλιόμετρα τόσο ο οδηγός όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες χαίρονται τον… έξω κόσμο χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και στην πανοραμική ανοιγόμενη εξτρά οροφή που ενδυναμώνει το αίσθημα ελευθερίας για όλους ακόμη και για τους κοντόσωμους αναγκαστικά επιβάτες της τρίτης και τελευταίας σειράς καθισμάτων. Όμως αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης , ο τρόπος που καταπίνει τα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο , ο τρόπος που εμφανίζει την δύναμη του ο τρικύλινδρος, παρακαλώ ,κινητήρας των 1, 5 λίτρων .
bmw gr 4.JPG

Η αλήθεια είναι ότι πριν το οδηγήσουμε είχαμε μια αμφιβολία για το αν αυτό το υπετροφοδοτούμενο βενζινοκίνητο μοτέρ θα μπορούσε να ανταποκριθεί στο βάρος και στο μέγεθος της BMW 218i Gran Tourer. Πόσο λάθος εκτίμηση κάναμε. Οι Γερμανοί μηχανικοί πριμοδότησαν με αρετές αυτό το κινητήριο σύνολο που αποδίδει 136 ολοζώντανα άλογα στις 440 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 220 Nm να εμφανίζονται από το …ρελαντί των 1250 σ.α.λ. Αυτό το υπετροφοδοτούμενο μοτέρ με twin scroll τουρμπίνα, άμεσο ψεκασμό, διπλό VANOS και Valvetronic εμφανίζει την δύναμη του με γραμμικό τρόπο με μεταξένια λειτουργία πρωτόγνωρη για τρικύλινδρο κινητήρα . Η συνεργασία με το 6άρι αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων είναι άψογη χωρίς «κρεμάσματα» με το σύστημα Driving Experience Control να διευκολύνει τον οδηγό στο τρόπο που επιθυμεί να οδηγήσει. Η «γαλάζια» επιλογή ECO PRO προσδιορίζει τον οικονομικό τρόπο οδήγησης(γρήγορο σύστημα start&stop) όπου επιτυγχάνονται οι χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης που κυμαίνονται στα 7 με 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και τις εκπομπές στα 119-124 γρμ./χλμ CO2 . Eπιπλέον ενεργοποιείται η λειτουργία coasting που αποπλέκει τη μετάδοση όταν το αυτοκίνητο ρολάρει σε επίπεδο δρόμο. Η επιλογή COMFORT καλύπτει την ανάγκη για μια ενδιάμεση κατάσταση οδήγησης μεταξύ άνεσης και οικονομίας ενώ η τρίτη και κορυφαία «κόκκινη» επιλογή SPORT σε βοηθά να καλύψεις τις αγωνιστικές σου ανάγκες με τα 0-100χλμ. να έρχονται σε 9,2 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα των 205 χλμ./ώρα ταιριάζει περισσότερο σε sedan ή hatchback μοντέλο παρά σε πολυμορφικό που αγγίζει τον 1,5 τόνο βάρος.
bmw gr 5.JPG
Όλες οι λειτουργίες των συστημάτων οδήγησης , πλοήγησης, άνεσης και ψυχαγωγίας προβάλλονται σε μια μεγάλη έγχρωμη ευδιάκριτη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Όμως αυτό που σε εντυπωσιάζει εξίσου ,ίσως και περισσότερο, είναι η οδική συμπεριφορά. Η προσθιοκίνητη BMW 218i Gran Tourer είναι στιβαρή, έχει σφιχτή ανάρτηση , με μικρές κλίσεις στις στροφές, με εξαιρετικό και άμεσο σύστημα διεύθυνσης που προσφέρει πλήθος πληροφοριών ενώ τα σύγχρονα συστήματα ελέγχου εξασφαλίζουν ασφαλέσ��ατη οδική συμπεριφορά . Ο «μαγικός» διακόπτης στο ταμπλό που προσφέρει έλεγχο της κίνησης και των εμποδίων φρενάρoντας αυτόματα το αυτοκίνητο πριν συμβεί οτιδήποτε δυσάρεστο. Τα φρένα αντέδρασαν με δύναμη και προοδευτικότητα ακόμη και σε οριακές καταστάσεις. Σε τελική ανάλυση η νέα BMW 218i Gran Tourer είναι ένα φινετσάτο πολυμορφικό όχημα για επταμελείς οικογένειες με μικρά παιδιά βέβαια να βολεύονται στην τρίτη σειρά καθισμάτων, με πολλά παράσημα στον τομέα της άνεσης ,της ασφάλειας και με τιμή απόκτησης που ξεκινά από τα 28320 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας