Μετά την δυναμική επιστροφή της στην τελευταία έκθεση της Γενεύης, η PEUGEOT δείχνει να πατάει το γκάζι, γεγονός που φανερώνει και η παρουσία της στη Φρανκφούρτη: με 886.000 οχήματα να έχουν πουληθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2015, η μάρκα εμφανίζει αύξηση των πωλήσεών της παγκοσμίως, της τάξης του 3.9%.

Η ολομέτωπη επίθεση της PEUGEOT έχει σαν βασικούς άξονες :
Την εμφάνιση μίας ιδιαίτερα φρέσκιας γκάμας, με Μ.Ο. ηλικίας μοντέλων τα 2,6 χρόνια.
Tην παγκόσμια επιτυχία του 308 — best-seller της μάρκας, Νο.1 στη Γαλλία, και μέσα στην πρώτη 3άδα του segment C στην Ευρώπη
Το ‘παγκόσμιο αυτοκίνητο’, το 2008 που παράγεται πλέον σε 3 ηπείρους, κατέχοντας τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη στο B-SUV segment.
Την τεχνολογική ανάπτυξη των νέων κινητήρων Euro 6, με 25 εκδόσεις να έχουν χαρακτηριστεί σαν ‘best-in-class’ σε εκπομπές του CO2, καθώς και των αυτόματων κιβωτίων με τον κωδικό EAT6.

Ο όμιλος PSA PEUGEOT CITROËN έχει στόχο να έχει επιτύχει μέχρι το 2020, σαν Μ.Ο. εκπομπών τα 95γρ. CO2/χλμ., μέσα στην Ευρώπη των 28. Τους πρώτους πέντε μήνες του 2015, ήταν ο 1ος κατασκευαστής που κατέβασε το ΜΟ των εκπομπών του CO2, κάτω από τα 110γρ/χλμ., επιτυγχάνοντας 106,9γρ./χλμ. τη στιγμή που ο Μ.Ο. εκπομπών του CO2 των υπολοίπων κατασκευαστών κυμαίνεται στα 121,4γρ/χλμ.

Διαθέτοντας 25 μοντέλα με τον τίτλο του ‘Best-In-Class’ σε 6 διαφορετικές εκδόσεις, η Peugeot επιβεβαιώνει την κυριαρχία της σε ότι αφορά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και την αποδοτικότητα/οικονομία των μοντέλων της. Και αυτό ισχύει για όλα τα μοντέλα της γκάμας από τα μικρά έως τα μεγάλα σεντάν. Μερικά παραδείγματα :
- στο segment B, το 208 1.6L BlueHDi 100, εκπέμπει μόλις 79γρ. CO2/χλμ. ενώ πρόσφατα έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ κατανάλωσης, διανύοντας 100χλμ με μόλις 2 λίτρα!
- στο segment C, το 308 διαθέτει 10 εκδόσεις χαρακτηρισμένες ως ‘Best-In-Class’, μεταξύ αυτών και η 1.2 PureTech 110 που εκπέμπει μόλις 95γρ. CO2/χλμ. Ο συγκεκριμένος 3κυλινδρος turbo κινητήρας PureTech έχει κατακτήσει από τον Ιούνιο τον τίτλο του ‘Engine of the Year’ στην κατηγορία 1.0-1.4 λιτ.
- στο segment D, το 508 1.6 BlueHDi 120, με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο EAT6, εκπέμπει μόλις 99γρ. CO2/χλμ.

Δύο χρόνια μετά την παρουσίασή του, το PEUGEOT 308 έγινε το παγκόσμιο best-seller της μάρκας. Σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία όπως η Ευρωπαϊκή αγορά του segment C, το 308 φιγουράρει στις 3 πρώτες θέσεις (3ο σε πωλήσεις στην κατηγορία hatchback & estate στην Ευρώπη). Ο κάτοχος του τίτλου ‘Car of the Year 2014’, συνεχίζει να γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Μετά το λανσάρισμα των εκδόσεων GT και GT Line στις αρχές του χρόνου, το 308 ξαναπαίρνει τα ηνία της κατηγορίας με το ριζοσπαστικό 308 GTi by PEUGEOT SPORT.

Οι επιδόσεις είναι σίγουρα εγγυημένες: Ο κινητήρας βενζίνης των 1.6 THP 270 turbo, εκτοξεύει το 308 GTi by PEUGEOT SPORT από τα 0 στα 100 χλμ/ώ. σε μόλις 6δλ. Καλύπτει το χιλιόμετρο από στάση σε 25,3δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250χλμ. Χάρη στον εξαιρετικά ελαστικό κινητήρα με την ειδική ισχύ των 169 ίππων/λιτ. και το βάρος του να περιορίζεται στα 1.205κιλά, το 308 GTi by PEUGEOT SPORT καταφέρνει να εκπέμπει μόνο 139γρ. CO2/χλμ, επίδοση που αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία του.

Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν θα μπορούσε να μην χαρακτηρίζεται και από τη γνωστή εμβληματική οδική συμπεριφορά που έχουν σχεδόν τα μοντέλα της μάρκας. Το χαμηλωμένο κατά 11χλστ. αμάξωμα προσφέρει μοναδικό κράτημα, με αρωγούς το απίστευτα αποτελεσματικό μπλοκέ διαφορικό Torsen®, τα ελαστικά Michelin Super Sport σε τροχούς 19”, και φυσικά, τα τεράστια εμπρός δισκόφρενα διαμέτρου 300χλστ. Το αυτοκίνητο διατίθεται σε 6 χρώματα αμαξώματος και την ειδική έκδοση ‘Coupe Franche’ (διχρωμία κόκκινου και μαύρου πέρλα).

Βαγγέλης Γκούμας