H Ελλάδα του ήλιου και της θάλασσας είναι μια χώρα που προσφέρεται για ανοιχτά αυτοκίνητα. Η BMW στην συγκεκριμένη κατηγορία προσφέρει ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο την σειρά 2 με «μεταξένιο» σε λειτουργία κινητήρα γεμάτο προσόντα με ένα μείον μόνο για την Ελλάδα, τον κυβισμό των 2.0 λίτρων. Με εντυπωσιακή σχεδίαση, επιθετικό «πρόσωπο» και «μυώδη» κορμοστασιά η ανοιχτή «μπέμπα» σε γοητεύει με την πρώτη ματιά. Η επιλογή της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας να βάλει υφασμάτινη οροφή στο ανοιχτό της μοντέλο μας άρεσε ιδιαίτερα καθώς δίνει μια διαφορετική «ρομαντική» νότα.

BMW-2-Series-Convertible-a 2.jpg

Περνώντας στο εσωτερικό με την πρώτη ματιά αλλά και με το πρώτο… χάιδεμα των πλαστικών μερών εντοπίζεις την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής ,την άριστη συναρμογή αλλά και την κατά την άποψη μας ορθή επιλογή της BMW να προτιμά την οδηγοκεντρική σχεδίαση στο ταμπλό ,στους διακόπτες και στην κονσόλα. Όλα ήταν στραμμένα προς το μέρος μας με τον στρογγυλό πολυδιακόπτη στην βάση της κονσόλας να είναι στην διάθεση μας για να διαχειριστούμε μετά από ένα μικρό χρόνο προσαρμογής τα συστήματα ασφάλειας ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Όσο για τον εξοπλισμό περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό εξοπλισμό σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας όλες τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες και το γνωστό πλέον Driving Experience Control το οποίο μεταμορφώνει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όλες οι πληροφορίες εμφανίζονται στην μεγάλη κεντρική οθόνη στο μέσο του ταμπλό.
BMW-2-Series-Convertible- 3.jpg
Ας ασχοληθούμε όμως με την οροφή που είναι και το κύριο στοιχείο της επιλογής ενός τέτοιου μοντέλου. Το άνοιγμα και το κλείσιμο της υφασμάτινης μέσω του διακόπτη στην κονσόλα σε βολικό σημείο γίνεται αυτόματα μέσα σε 20 δευτερόλεπτα ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα μέχρι 50 χλμ./ώρα Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή χάρη στα νέα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ενώ οι στρεβλώσεις λόγω της έλλειψης κλειστής μεταλλικής οροφής είναι σχεδόν ανεπαίσθητες καθώς υπάρχουν ενισχύσεις όπου χρειάστηκε. Ενισχύσεις υπάρχουν στις μπροστινές κολώνες ,στο πάτωμα με νέα κράματα ατσαλιού υψηλής αντοχής . όλα αυτά μαζί με τον ηλεκτρικό ��ηχανισμό της οροφής έχουν προσθέσει στο cabrio της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας περίπου 120 κιλά. Οι χώροι για τους επιβάτες χαρακτηρίζονται ικανοποιητικοί με τους τελευταίους να μην αισθάνονται «πνιγμένοι» ακόμη και με κλειστή την οροφή χάρη στον «αέρα»| που υπάρχει πάνω από τα κεφάλια τους. (Διαστάσεις 4.432 x 1.774 x 1.413 χλστ.).
BMW-2-Series-Convertible- 1.jpg
Φυσικά η δοκιμή μας έγινε με την οροφή ανοιχτή μια επιλογή που έκανε ακόμη πιο ελκυστική την «μπέμπα» με τα βλέμματα των διπλανών οδηγών να γυρίζουν στο πέρασμα της. Πατώντας το γκάζι εντυπωσιαστήκαμε από την απόδοση και την κυριολεκτικά «μεταξένια» λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου (twin scroll) αλουμινένιου 4κύλινδρου των δύο λίτρων. Με διπλό μεταβλητο χρονισμό VANOS και διαρκώς μεταβαλλόμενο βύθισμα βαλβίδων VALVETRONIC αυτό το μοτέρ αποδίδει 184 δυνατά άλογα στις 5000-6250 σ.α.λ. το κινητήριο σύνολο ανεβάζει με ταχύτατους ρυθμούς στροφές με την ροπή των27,5 κιλών να εμφανίζεται στις 1250-4500 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα των 226 + χλμ./ώρα και τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα είναι εύκολη υπόθεση με την βοήθεια του εξαιρετικού αυτόματου σειριακού ��ιβωτίου ταχυτήτων της ZF με τις 8 σχέσεις.

Οι αλλαγές στην θέση (D) αλλά και στην (Μ) γίνονται γρήγορα χωρίς κενά δύναμης και με την χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι. Από την θέση του οδηγού καλύψαμε τις όποιες οικογενειακές ή αγωνιστικές μας ανησυχίες με το σύστημα Driving Experience Control ανάλογα με την επιλογή που κάναμε μέσω του περιστροφικού διακόπτη. Στη θέση ΕCO όλα λειτουργούν με βάση την οικονομία(σύστημα start&stop) όπου μπορείς να πετύχεις μέση κατανάλωση κοντά στα 8-8,5 λίτρα( Ρύποι CO2 : 144 γρμ./χλμ.).Στην επιλογή COMFORT επικρατεί η άνεση ενώ όταν θέλεις να αγριέψεις τα πράγματα επιλέγεις την SPORT όπου οι ενδείξεις στην κεντρική οθόνη κοκκινίζουν και η BMW 220i δίνει τον καλύτερο της εαυτό με τον κινητήρα να «γουργουρίζει» ευχάριστα.

Στο τελικό στάδιο SPORT+ με την μερική απενεργοποίηση του ESP μπορείς να κινηθείς σε αγωνιστικούς ρυθμούς και να παίξεις με την «ουρά» του αυτοκινήτου πάντα μέσα στα πλαίσια της λογικής και της ασφάλειας όταν το παρακάνεις. Στον αντίποδα τα φρένα αντιδρούν άμεσα και προοδευτικά σε οριακές ταχύτητες προσφέροντας τα γνωστά επίπεδα ασφαλείας που μας έχει συνηθίσει η BMW.Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά το πρώτο πράγμα που εκτιμάς είναι το σύστημα διεύθυνσης. Προσφέρει πλήθος πληροφοριών είναι βαρύ όσο χρειάζεται «κόβει» άμεσα και βοηθά το οδηγό ο οποίος κάθεται στο σωστό ύψος με το κάθισμα να τον αγκαλιάζει να «τιθασεύσει» τις αγωνιστικές αρετές του αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές ενώ με την βοήθεια των μεγάλων τροχών 18ιντσών της έκδοσης Sport της δοκιμής μας προσφέρουν μειωμένες κλίσεις στις απότομες στροφές και βέβαια κάποια μικρά περάσματα στο εσωτερικό των της γνωστής ποιότητας των Ελληνικών επαρχιακών δρόμων .

Η ανοιχτή» BMW220i «καταπίνει» ξεκούραστα τις μεγάλες αποστάσεις ακόμη και με ανοιχτή την οροφή χωρίς ενοχλητικούς στροβιλισμούς αέρα τουλάχιστον μέχρι τα 140 χλμ./ώρα ,προσφέροντας ποιότητα κύλισης ανάλογη του κύρους και του ονόματος που φέρει. Για να αποκτήσετε την βασική και πλούσια σε εξοπλισμό έκδοση χρειάζεστε 39250 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας