H κίνηση της Opel να «φορέσει» στο Mokka τον ολοκαίνουργιο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων ανέβασε το ήδη πολύ καλό όχημα ελεύθερου χρόνου το οποίο απευθύνεται στους νέους αλλά και σε αυτούς που έχουν νεανική καρδιά.

Το Mokka με το …άρωμα καφέ ξυπνάει τις αισθήσεις είναι trendy ,είναι όμορφο και ταυτόχρονα δυναμικό το οποίο προσφέρει λόγω του σχήματος και της διαρρύθμισης του εσωτερικού ,άνετους χώρους για μια οικογένεια μαζί με αρκετές αποσκευές. To μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εντυπωσιακό με δερμάτινες επενδύσεις που «έδεναν» αρμονικά με τα «φιλέτα» μετάλλου στο ταμπλό που είχε την ίδια απόχρωση. Ο εξοπλισμός περιελάμβανε και ηλιοροφή.

Opel-Mokka-1,6 2.jpg



Πριν πάμε στην πολυχρηστικότητα του αυτοκινήτου ας ξεκινήσουμε με τη νέα «καρδιά». Ο ολοκαίνουργιος αλουμινένιος, τετρακύλινδρος diesel αντικατέστησε τον 1.7 CDTΙ ο οποίος πλέον είχε αρχίσει να δείχνει τα χρονάκια του. Αρχίζοντας να μετράμε τα πλεονεκτήματα του ξεκινάμε από τον μικρότερο κυβισμό, την καλύτερη απόδοση αλλά και την σημαντική βελτίωση σε θόρυβο και λειτουργία. Ο «ψιθυριστός» κινητήρας αποδίδει 136 άλογα στις 3.500-4.000 σ.α.λ (6 περισσότερα από τον 1,7)που «καλπάζουν» με τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.

Το σημαντικό είναι ότι σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα ο νέος 1.6 CDTI με τον υπερσυμπιεστή VTG με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης είναι καλύτερος σε όλα τα νούμερα. Η ροπή στρέψης είναι στα 320 Nm(+20 Nm) στις 2.000 με 2250 σ.α.λ. με αποτέλεσμα να έχει καλύτερο τράβηγμα σε όλες τις αλλαγές των 6 σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων ενώ και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δευτερόλεπτα . Αυτό που μας άρεσε περισσότερο είναι ο μεταξένιος τρόπος που αποδίδει ο κινητήρας την δύναμη του αλλά και η ησυχία που προσφέρει στην διάρκεια της διαδρομής στον ανοιχτό δρόμο όπου ξεχνιέσαι και νομίζεις ότι έχεις κάτω από το καπό βενζινοκινητήρα. Τα καλύτερα νέα έρχονται από τον τομέα της κατανάλωσης.

Το… παλέψαμε να ανεβάσουμε την κα��ανάλωση πιέζοντας πολλές φορές στα όρια τον κινητήρα με την βοήθεια του πολύ καλού σε αίσθηση εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Το μόνο που καταφέραμε είναι να ανεβάσουμε την κατανάλωση στα 6 με 7 λίτρα ανά 100 χλμ. όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε ταξιτζίδικα προσέχοντας να διατηρούμε χαμηλές τις στροφές του κινητήρα με τις αλλαγές στο κιβώτιο στις προβλεπόμενες στροφές η μέση κατανάλωση καυσίμου έπεσε στα εργοστασιακά 4,1λίτρα /100 χλμ. Την ίδια στιγμή σε σχέση με τον προηγούμενο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,7 λίτρων οι εκπομπές CO2 έπεσαν στα 109 από 120 γρμ./χλμ.μετά την μελέτη για τον περιορισμό των οξειδίων του αζώτου στα καυσαέρια σύμφωνα με το Euro6.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς όλα βαίνουν καλώς με το Mokka να εκτελεί τις εντολές του οδηγού με μειωμένες κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος λόγω του χαρακτήρα του. Όσο για τις μετακινήσεις στον ανοιχτό δρόμο και σε μεγάλες αποστάσεις το Opel Mokka «καταπίνει» τα χιλιόμετρα ξεκούραστα για τους επιβάτες, στρίβει με ασφάλεια στις κλειστές καμπές του δρόμου με το τιμόνι να έχει καλή αίσθηση Η αυτόματη τετρακίνηση με αποτελεί μια λύση που χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη που παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού. Σε κανονικές συνθήκες η ροπή μεταδίδεται κατά 100% στους εμπρός τροχούς, ενώ όταν οι συνθήκες πρόσφυσης το απαιτούν, η κατανομή ισχύος φθάνει μέχρι και 50%-50% στους δύο άξονες.

mokka1,6CDTI- 3.jpg

Αυτό που καταλάβαμε είναι ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα «πολεμικό» τετρακίνητο όχημα όπως άλλωστε ισχύει με οχήματα της ίδιας κατηγορίας αλλά με ένα όχημα που σε «ξελασπώνει» σε δύσκολες συνθήκες και σε κάνει «μάγκα» με την χορηγία του εξελιγμένου ESP και των συστημάτων ελέγχου ανάβασης και κατάβασης Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC). Προσόντα που τονίστηκαν και στην πρώτη διαφήμιση με την Κλώντια Σίφερ όπου η τελευταία όταν ένας ιδιοκτήτης πάρκινγκ την ρωτά αν θέλει να την βοηθήσει να κατέβει σε μια απότομη κατηφορική διαδρομή απλά του ζητά να πατήσει το σχετικό διακόπτη στο ταμπλό για την αυτόματη κατάβαση. Βασικό στοιχείο είναι ότι τα εξαρτήματα του ζυγίζουν μόλις 65 κιλά συνολικά ,τιμή που συνεισφέρει θετικά στην μειωμένη κατανάλωση του αυτοκινήτου.

Την ίδια στιγμή οι επιβάτες έχουν κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες ψυχαγωγίας , ενημέρωσης και ασφάλειας που προσφέρει το Mokka με ESP , 6 αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες , ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, cruise control,, κλιματισμός ,προβολείς ομίχλη και ζάντες αλουμινίου.

Οι αποσκευές έχουν στην διάθεση τους πλήρη εκμεταλλεύσιμο χώρο 356 λίτρων που φτάνει με την αναδίπλωση των καθισμάτων στα 1372 λίτρα. Η πρακτικότητά τονίζεται και από το ράφι με χωρίσματα που εντοπίσαμε ανάμεσα σε δάπεδο και ρεζέρβα, αλλά και από ένα δεύτερο μικρότερο στο αριστερό τοίχωμα του χώρου αποσκευών. Στο εσωτερικό δεν έχεις κανένα παράπονο από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής ενώ η σχεδιαστική ταυτότητα των υπολοίπων μοντέλων της Opel κάνει και εδώ εμφανή την παρουσία της με την hi tech έγχρωμη οθόνη πληροφοριών να δεσπόζει στο πάνω μέρος του ποιοτικού ταμπλό.

Το Opel Μοkka είναι trendy ,είναι όμορφο, δυναμικό ποιοτικό με εντυπωσιακή κορμοστασιά, επιθετικά φωτιστικά σώματα ,γεμάτο καμπύλες και με τιμή που είναι ενδιαφέρουσα. Για να αποκτήσεις την βασική έκδοση που έχει πλούσιο εξοπλισμό χρειάζεσαι 25400 ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το όφελος απόσυσρσης.

Βαγγέλης Γκούμας