Ελαφρύτερο, οικονομικότερο, πιο ευέλικτο – το νέο Opel Astra έχει συνολικό μήκος 4.37 m και είναι σχεδόν πέντε εκατοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του. Το ύψος του έχει μειωθεί κατά 2,5 cm στα 1,48 m και το πλάτος αντίστοιχα κατά 0,5 cm στα 1,81 m.

Αυτές οι διαστάσεις δρουν θετικά στη συνολική αντίσταση με μία μετωπική επιφάνεια π��ρίπου 0,642 τετραγωνικών μέτρων (συγκριτικά με τα 0,770 m2 του προκατόχου του), και κατ’ επέκταση στην απόδοση καυσίμου. Εκτός από τις χυτές και ιδιαίτερα μελετημένες γραμμές του αμαξώματος, το κάτω τμήμα του αυτοκινήτου έχει τώρα δομές βελτιστοποιημένης ροής και σύστημα έδρασης μπαταρίας, ενώ ο νέος πίσω άξονας κάθεται ψηλότερα συγκριτικά με το προηγούμενο Astra, ώστε να μην εμποδίζει τον αέρα που ρέει κάτω από το αυτοκίνητο.

Όλα αυτά τα μέτρα παίζουν ζωτικό ρόλο στην άριστη αεροδυναμική. Στη γλώσσα των αριθμών η βασική έκδοση του νέου Astra έχει εξαιρετικό cd 0,285. Ακόμα και το αυτόματο diesel της νέας γενιάς με ζάντες 18-ιντσών υπερέχει έναντι της πιο αεροδυναμικής έκδοσης του προηγούμενου μοντέλου με συντελεστή οπισθέλκουσας περίπου 0,31. Και πέραν αυτού, μία ακόμα πιο αεροδυναμική και οικονομική έκδοση ecoFlex προγραμματίζεται για το μέλλον.

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κάθε νέο Astra χρησιμοποιεί έναν κινητήρα νέας γενιάς με ισχύ από 95 έως 200 ίππους οι πελάτες μπορούν να ευελπιστούν σε μία κατάσταση win-win-win. Όλοι οι κινητήρες νέας γενιάς συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση με εξαιρετική απόκριση ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν ομαλή λειτουργία και χαμηλά επίπεδα θορύβων. Για παράδειγμα, το νέο Astra με τον χιλιάρη κινητήρα και Easytronic 3.0 είναι το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο μοντέλο στην κατηγορία του. Αυτό θα πει απόδοση à la Astra..

Βαγγέλης Γκούμας