Το Opel Corsa στην πέμπτη του γενιά κράτησε όλα τα πλεονεκτήματα που το οδήγησαν στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας όλα αυτά τα χρόνια. Αξιόπιστο, νεανικό,ποιοτικό με οικονομικούς κινητήρες και ενδιαφέρουσες τιμές το νέο μοντέλο εκσυγχρονίστηκε εμφανισιακά , «προικίστηκε» με νέα τεχνολογικά συστήματα και δείχνει έτοιμο να διατηρήσει και γιατί όχι να ξεπεράσει στις πωλήσεις τον προγονό του.
Opel_Corsa_ 2.jpg

Η όλη παρουσία του νέου Corsa με στόχο τα χαμηλό κόστος χρήσης αποτελεί ένα όπλο ενάντια στην κρίση. Πάμε λοιπόν να το γνωρίσουμε. Οι Γερμανοί σχεδιαστές ανασχεδίασαν το αμάξωμα του χωρίς όμως να ξεφύγουν από την γνωστή κορμοστασιά του. Ξεκινώντας από τι μπροστινό μέρος ,τα νέα επιθετικά φωτιστικά σώματα, οι προβολείς xenon με LED ημέρας,και η νέα πιο χαμηλά τοποθετημένη, μάσκα , παραπέμπουν στο ADAM ακολουθώντας τη νέα ταυτότητα των μοντέλων της Opel. Προχωρώντας από το πλάι βλέπεις αμέσως την κοψιά του προηγούμενου μοντέλου ενώ φθάνοντας στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ ειδικά όταν είναι αναμμένα ενώ παραπέμπουν σε αυτά του Astra. Όμως στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι εντυπωσιακές.

Με πολύ νεανική σχεδίαση, ποιοτικότατα πλαστικά, με εξαιρετική συναρμολόγηση το Corsa διαθέτει πλουσιότερο και πιο hi tech εξοπλισμό. Σε αυτόν συμπεριλαμβάνεται προαιρετικά και το νέο σύστημα πολυμέσων IntelliLink με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών που συνδέεται με Apple και Android ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές. Ο οδηγός δεν θα μείνει παραπονεμένος από τον εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικά παράθυρα, μπροστά, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες και αρκετά άλλα τεχνολογικά συστήματα που δεν επιβαρύνουν πολύ το κόστος της βασικής έκδοσης.

Οι χώροι για τους επιβάτ��ς είναι άνετοι και το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 285 λίτρα έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Όμως πέρα από όλα αυτά το δυνατό χαρτί βρίσκεται κάτω από το καπό και είναι ο δοκιμασμένος οικονομικός υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας Multijet του ομίλου Fiat ο οποίος έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία με αποτέλεσμα να είναι και πιο αθόρυβος ,πιο πολιτισμένος και πιο οικολογικός . Η ισχύς των 95 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και η ροπή των 190Nm δίνουν ένα δυνατό τράβηγμα από τις μόλις 2000 σ.α.λ. με αποτέλεσμα να νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με ένα μηχανικό σύνολο ,με περισσότερα κυβικά.
κκκκ3333.jpg


Με την ��οήθεια του πολύ καλού σε αίσθηση και λειτουργία μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις έχεις δύναμη σε όλη την κλίμακα στροφών προσφέροντας καλές επιδόσεις με τα 0-100 να έρχονται σε 11,6 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα. Εδώ τα καλά νέα συνεχίζονται στον τομέα της κατανάλωσης η οποία με βαρύ πόδι και με αγωνιστικές ανησυχίες δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ αν αποφασίσεις να …ηρεμήσεις και να οδηγήσεις συντηρητικά τα 5 λίτρα μέση κατανάλωση επιτυγχάνονται εύκολα. Όπως μάλιστα είπαμε οι βελτιώσεις που έγιναν σε συνδυασμό με το γρήγορο Start &stop καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων EU6 με τις εκπομπές ρύπων να είναι μόλις 87 γρμ./χλμ. CO2, τιμή που απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από τα τέλη κυκλοφορίας., μειώνοντας ακόμη περισσότε��ο το κόστος χρήσης. Το νέο Corsa δείχνει και είναι πιο στιβαρό.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά μπορεί να μην ενθουσιάζει σε αυτή την έκδοση, όμως αν και μαλακό στην ρύθμιση των αναρτήσεων , το χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 5mm,η νέα γεωμετρία ανάρτησης εμπνέουν το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας ακόμη και στις κλειστές στροφές ακόμη και αν πιεστεί ενώ δείχνει υποδειγματική σταθερότητα στις ευθείες .

Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή πληροφόρηση και το σύστημα πέδησης είναι άμεσο και αποτελεσματικό ακόμη και σε επίμονη χρήση. Το τελικό συμπέρασμα μετά από αρκετά χιλιόμετρα συμβίωσης μαζί του είναι ότι το νέο Corsa θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τον οδηγό που επιθυμεί ένα αξιόπιστο ποιοτικό αυτοκίνητο που είναι φειδωλό στην κατανάλωση καυσ��μου είναι αξιόπιστο, ασφαλές με ��ερμανική ποιότητα κατασκευής και τιμή στην βασική έκδοση στα 15300 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Βαγγέλης Γκούμας