​Ότι και να λέμε το τριάκτινο αστέρι στο καπό ή στην μάσκα ενός μοντέλου είναι αρκετό από μόνο του να το βάλει ανάμεσα στις πρώτες θέσεις στην εκτίμηση των οδηγών σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.

Ο ανταγωνισμός τον τελευταίο καιρό στην κατηγορία όπου κινείται �� σειρά Β έχει μεγαλώσει αισθητά τόσο εντός Γερμανικού εδάφους όσο και εκτός.

Όμως οι Γερμανοί στην συγκεκριμένη κατηγορία όπου παίζουν ρόλο και οι χώροι αλλά και η πολυχρηστικότητα και η πολυμορφικότητα έχουν εδώ και πολλά χρόνια ένα μοντέλο την B-Class η οποία έγινε τελευταία πιο όμορφη, μεγαλύτερη σε χώρους, πλούσια σε ηλεκτρονικά συστήματα ,πιο οικονομική και με λιγότερους ρύπους επιβαρύνοντας σαφώς λιγότερο την ατμόσφαιρα και την… τσέπη.

Μάλιστα με όλα αυτά τα προσόντα η νέα Mercedes Β 180 με το νέο -εκτός στόχαστρου της εφορίας – κινητήρα θα μπορούσε να αποτελέσει την επιλογή μιας ζωής για μια οικογένεια που θα εκτιμήσει το κύρος και την αξιοπιστία που προσφέρει.

mercedes b 180 2.jpg
Με μειωμένο ύψος, μεγαλύτερο πλάτος νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED υψηλής απόδοσης, νέα μάσκα με μεγαλύτερες γρίλιες και αεραγωγούς και «φιλέτα» χρωμίου η Β180 CDI έχει αποκτήσει μια σύγχρονη όψη και πιο ελκυστική.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζεις την υψηλή ποιότητα κατασκευής με την πρώτη ματιά ,τους νέους κεντρικούς αεραγωγούς με την μεταλλική υφή και το «φιλέτο» με τα ανθρακονήματα στο κεντρικό τμήμα της κονσόλας που δίνει μια πιο σπορ οπτική άποψη.

Τα όργανα είναι μεγάλα και ευανάγνωστα ενώ στα hi lightς είναι και η κεντρική οθόνη 8 ιντσών σε σχήμα tablet όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες του συστήματος ψυχαγωγίας της «πεντακάθαρης» κάμερας οπισθοπορείας, αλλά και τις πληροφορίες της εφαρμογής «Mercedes connect me». Όσον αφορά στον χώρο επιβατών ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 488 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνουν στα 1547 λίτρα.

Όμως τα καλά νέα συνεχίζονται στην «καρδιά» της Mercedes Β 180 με τον αποδοτι��ό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα16v, 2 ΕΕΚ, άμεσου ψεκασμού, common rail, των 1,5 λίτρων με Γαλλική προέλευση Renault. Αποδίδει 109 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. με ροπή 26,5 κιλά /1.750-2.500 σ.α.λ.

Στη πράξη το μοτέρ κινεί με άνεση το πολυμορφικό αμάξωμα, έχοντας δύναμη από χαμηλά , με την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ. με «αμυντική» οδήγηση και τις εκπομπές CO2 στα 108 γρμ.

Τιμή στην οποία συνεισφέρει και το «βελούδινο» και άμεσο σε λειτουργία σύστημα start&stop. O κινητήρας συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις με την κωδική ονομασία 7G-DCT το οποίο έχει γρήγορες αλλαγές ενώ η χειροκίνητη λειτουργία γίνεται μέσω paddles πίσω από το τιμόνι.

Διαθέτει ως επιλογές για τον οδηγό 3 προγράμματα λειτουργίας το Sport, Manual και Efficient με τα οποία κινείσαι ανάλογα με την διάθεση σου καλύπτοντας και τις όποιες αγωνιστικές σου ανησυχίες. Τα 0-00 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,9 δευτερόλεπτα και ηυ τελική ταχύτατα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.

mercedes b 180 3.jpg
Την ίδια στιγμή η Mercedes-Benz 180 CDI ως «αστεράτο» αυτοκίνητο προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και …ησυχία στα πολύωρα ταξίδια ξεκουράζοντας οδηγό και επιβάτες. Το αίσθημα της ασφάλειας είναι εμφανές καθώς παρά το σχετικά υψηλό αμάξωμα οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες ενώ στα στάνταρ είναι το COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, που μειώνει αυτόματα την ταχύτητα σε συνάρτηση με τις οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις για ενδεχόμενη σύγκρουση.

Επικου��ικά το ATTENTION ASSIST, ελέγχει την συμπεριφορά του οδηγού εντοπίζοντας σημάδια κούρασης του επεμβαίνοντας ανάλογα. Αυτό που μας άρεσε ήταν και το σύστημα διεύθυνσης που διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση και αίσθηση.

Τα φρένα απλά αποδείχθηκαν άκρως αποτελεσματικά ακόμη και σε επαναλαμβανόμενα φρεναρίσματα σε κατηφορικές διαδρομές ή σε κατάσταση εικονικού πανικού. Σε τελική ανάλυση όλα είναι καλώς καμωμένα στην νέα Β 180 CDI με ένα ιδανικό μοτέρ για την Ελληνική αγορά και τιμή στα 27770 ευρώ με απόσυρση για την βασική έκδοση με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.

Βαγγέλης Γκούμας