«Όχι εκεί δεν πειράξαμε τίποτα». Αυτή ήταν η απάντηση των υπευθύνων της Ελληνικής αντιπροσωπείας όταν τους ρωτήσαμε τι άλλαξαν στην ανάρτηση και η μικρότερη σειρά της BMW ήταν τόσο απολαυστική στις κλειστές επαρχιακές διαδρομές που διανύσαμε. Όμως άλλαξαν πολλά άλλα με κυριότερο την «καρδιά» της. Η εμπειρία οδήγησης με το νέο 3κύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων μας εξέπληξε ευχάριστα.

bmw- 1 νο 2.jpg

Η ανανέωση της BMW 1 έγινε για να τονώσει τις ήδη πολύ καλές πωλήσεις της καθώς περίπου δύο εκατομμύρια μονάδες πουλήθηκαν παγκοσμίως τα τελευταία δέκα χρόνια. Οι Γερμανοί σχεδιαστές με έξυπνες κινήσεις άλλαξαν όσο έπρεπε την μικρή Βαυαρή η οποία ομόρφυνε ακόμη περισσότερο με τα νέα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω με σχήμα L τεχνολογίας LED και τη νέα μάσκα ψυγείου με τα μεγαλύτερα «νεφρά» και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και την Πέμπτη πίσω πόρτα. όλες Οι αλλαγές στο αμάξωμα είχαν ως αποτέλεσμα να μακρύνει αυτό μόλις 5 χλστ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορούν να τοποθετηθούν τα Adaptive LED με τη λειτουργία High Beam Assistant. Όλο το σύνολο με τις έντονες γραμμές σε καπό και στα πλάγια δείχνει πλέον πιο σύγχρονο και επιθετικό.

Εξωτερικά οι διαφορές γίνονται αντιληπτές με την πρώτη ματιά. Περνώντας στο εσωτερικό εκτιμάς με την πρώτη ματιά την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με τα αφρώδη πλαστικά ενώ παρατηρείς τη νέα σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας με τα νέα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού. Τα καλά νέα έρχονται πλέον από την ενίσχυση του βασικού εξοπλισμού με σύστημα iDrive, που συνεργάζεται με υψηλής ευκρίνειας οθόνη 6,5 ιντσών που είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό. Επιπλέον υπάρχει και αυτόματος κλιματισμός, καλύτερο ηχοσύστημα BMW Professional ,αισθητήρες αυτόματης ενεργοποίησης των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων όταν βρέχει ενώ υπάρχει δυνατότητα εξοπλισμού με υποδοχή κάρτας SIM για κλήση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος(στο τηλ. 112 πανευρωπαϊκά) ενώ online υπηρεσίες ενσωματώνονται στο αυτοκίνητο με τη χρήση smartphone. Connected Drive με NAVI, Cruise control, κάμερα οπισθοπορείας.

BMW1_3_.jpg

Στα συν και το λεγόμενο teleservice όπου υπάρχει πρώτα ενημέρωση του εξουσιοδοτημένο συνεργείο για τις ανάγκες συντήρησης, το οποίο στη συνέχεια επικοινωνεί με τον ιδοκτήτη της BMW 1 ώστε να γίνει ακολούθως η απαραίτητη επικοινωνία με τον κάτοχο του οχήματος. Προαιρετικά, με χρέωση, δίδεται κωδικός για την πρόσβαση σε διαδικτυακή πύλη με υπηρεσίες internet για συγκεκριμένες εφαρμογές Όσο για την ασφάλεια και την άνεση υπάρχει εκτός της πλήρης σειράς αερόσακων, των γνωστών σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειος είναι το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και το σύστημα Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και το Active Parking Assist. Πριν ξεκινήσουμε σκεφτήκαμε τρικύλινδρος κινητήρας στην BMW τι επιλογή ήταν αυτή.

Όμως μόλις ξεκινήσαμε και πατήσαμε το γκάζι η γνώμη μας άλλαξε ριζικά. Το τρικύλινδρο μοτέρ δεν ακούγεται καθόλου ακόμη και αν ανεβάσεις τις στροφές. Μεταξένια λειτουργία και προοδευτική γραμμική απόδοση της δύναμης των 116 ίππων στις 4.000 σ.α.λ χωρίς ξεσπάσματα.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας TwinPower Turbo των 1496 κ.εκ. με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδει 270 Nm ροπής από το…ρελαντί των 1750 μέχρι τις 2250 σ.α.λ. Με την συνεργασία του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις και τις διαφορετικές επιλογές του συστήματος iDrive μπορείς να κινηθείς είτε με στόχο την οικονομία έιτε τις σπορ επιδόσεις. Στην επιλογή Sport η BMW 116d «ζωντανεύει» με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει με άνεση τα 200 χλμ./ώρα. Το ευχάριστοι είναι ότι και η κατανάλωση με …αμυντική οδήγηση κυμάνθηκε στα εργοστασιακά νούμερα των 4 με 5 λίτρων ανά 100 χλμ. (να είναι… καλά η τεχνολογία BMW EfficientDynamic ).Οι εκπομπές CO2 είναι στα 89-101 γρμ./χλμ. Όσο για τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς ;

Το επισημάναμε και στην αρχή .H ανανεωμένη BMW 116d είναι ένα καλοζυγισμένο αυτοκίνητο με σφιχτή ανάρτηση η οποία ταυτόχρονα φιλτράρει με ιδιαίτερα αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι είναι άμεσο και παρέχει εξαιρετική πληροφόρηση στον οδηγό ενώ το σύστημα πέδησης ακολουθεί την πολύ καλή εικόνα που αποκομίσαμε από το αυτοκίνητο. Το κόστος για την αγορά της βασικής έκδοσης που όπως είπαμε έχει αναβαθμισμένο εξοπλισμό σε σχέση με την προηγούμενη βασική έκδοση είναι στα 25320 ευρώ με επιβάρυνση 500 ευρώ για την πεντάθυρη έκδοση. Επιπλέον η αναβάθμιση του 3asyDRIVE Plus, προσφέρει νέο πακέτο χρηματοδότησης, ασφάλισης και εγγύησης με εγγυημένη αξία επαναγοράς οχήματος στη λήξη του δανείου και ένα χρόνο δωρεάν επέκταση εργοστασιακής εγγύησης BMW.

Βαγγέλης Γκούμας