​Η Giulia, το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας που αναδεικνύει το θρυλικό σήμα Quadrifoglio, παρουσιάστηκε στον διεθνή τύπο στο μουσείο της Alfa Romeo στο Arese, κοντά στο Μιλάνο.

Οι σύγχρονοι και καινοτόμοι κινητήρες είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό μίας γνήσιας Alfa Romeo. Για αυτό τον λόγο έχει δημιουργηθεί για την έκδοση Quadrifoglio ένας μοναδικός κινητήρας όσον αφορά την τεχνολογία και τις επιδόσεις, που προορίζεται να γίνει το νέο σημείο αναφοράς της μάρκας.Ο εξακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας που έχει ρυθμιστεί με την τεχνογνωσία της Ferrari αποδίδει 510 ίππους και έχει εξαιρετική απόδοση: για παράδειγμα, επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0 στα 100 km/h σε μόνο 3,9 δευτερόλεπτα. Επίσης, παρά την εντυπωσιακή παροχή ισχύος και ροπής, ο νέος κινητήρας είναι αναπάντεχα αποδοτικός ως προς την κατανάλωση καυσίμου και διαθέτει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Προφανώς, όπως όλοι οι βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες επόμενης γενιάς, αυτός ο εξακύλινδρος είναι κατασκευασμένος ολόκληρος από αλουμίνιο για να μειωθεί το βάρος, ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα του αυτοκινήτου, και να παράγει τον γνήσιο ήχο της Alfa Romeo. Μία ιδ��αιτερότητα της νέας Giulia είναι η ιδιοφυής διαχείριση των φορτίων και των υλικών για να επιτευχθεί μία ιδανική κατανομή βάρους 50/50 μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτό είναι θεμελιώδες για να εξασφαλιστεί η τυπική ικανοποίηση από την οδήγηση μίας Alfa Romeo και έχει επιτευχθεί προσαρμόζοντας την διάταξη και την διευθέτηση των βαρύτερων στοιχείων σε όσο το δυνατόν πιο κεντρική θέση. Οι αναρτήσεις είναι τόσο κρίσιμες για την βέλτιστη οδική συμπεριφορά όσο και η κατανομή του βάρους.

Ειδικότερα, για τον πίσω άξονα έχει επιλεγεί μία λύση πολλαπλών συνδέσμων η οποία εγγυάται κορυφαία απόδοση, απολαυστική οδήγηση και άνεση. Για το εμπρός μέρος, αντίθετα, αναπτύχθηκε μία νέα ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και εικονικό, κατά το ήμισυ, άξονα στροφής για να βελτιστοπο��ήσει την λειτουργία του φιλτραρίσματος και να εγγυηθεί το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Αυτή η αποκλειστικότητα της Alfa Romeo διατηρεί σταθερή την γωνία caster στις στροφές και μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ισχυρότερες πλευρικές επιταχύνσεις ως αποτέλεσμα του πάντα ιδανικού ίχνους του τροχού στο οδόστρωμα.
_Alfa_Romeo_Giulia_ 3.JPG



Σε κάθε κατάσταση και σε όλες τις ταχύτητες, οδηγώντας την Alfa Romeo Giulia με το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης που υπάρχει είναι φυσικό και ενστικτώδες. Σαν μία επιπλέον έκφραση της μηχανολογικής κουλτούρας της Alfa Romeo, η σχεδίαση, η κατασκευή και η επιλογή των υλικών του αμαξώματος και των αναρτήσεων είναι πάντα τέλεια. Σαν αποτέλεσμα αυτού, αποφασίστηκε ότι τα ηλεκτρονικά θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν μόνο για να κάνουν ακόμα πιο απολαυστική την εμπειρία της οδήγησης που εγγυώνται τα εξαιρετικά βασικά μηχανικά μέρη.

Αυτό αποδείχθηκε από τις αποκλειστικές τεχνικές λύσεις που υπάρχουν στο νέο αυτοκίνητο, όπως το Torque Vectoring με ένα διπλό συμπλέκτη που επιτρέπει στο πίσω διαφορικό να ελέγξει την παροχή της ροπής σε κάθε ένα τροχό ��εχωριστά. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η μετάδοση της ισχύος στον δρόμο ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Έτσι, η οδήγηση είναι ασφαλής και απολαυστική χωρίς να χρειάζεται να εξαρτάται από ένα επεμβατικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας.


Το ολοκληρωμένο σύστημα φρένων – ένα καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα το οποίο συνδυάζει έλεγχο ευστάθειας και ένα παραδοσιακό σερβόφρενο για στιγμιαία απόκριση στο φρενάρισμα και, ως αποτέλεσμα αυτού, αποστάσεις ακινητοποίησης που σπάνε όλα τα ρεκόρ – έχει υιοθετηθεί στην νέα Alfa Romeo.Μαζί με ένα εξαιρετικό συντελεστή Cx, μία τέλεια ισορροπία δυνάμεων στις γωνίες και διαχείριση της αρνητικής άντωσης, το νέο μοντέλο έχει το Active Aero Splitter, ένα μπροστινό σύστημα το οποίο διαχειρίζεται ενεργά το αρνητική άντωση για υψηλότερες επιδόσεις και καλύτερη πρόσφυση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Αυτά τα προηγμένης τεχνολογίας συστήματα ελέγχονται από το Chasssis Domain Control, τον «εγκέφαλο» των ηλεκτρονικών που υπάρχουν στο αυτοκίνητο o οποίος αναθ��τει το συγκεκριμένο έργο της βελτιστοποίησης της απόδοσης και της απολαυστικής οδήγησης σε κάθε ένα από αυτά.
_Alfa_Romeo_Giulia_ 2.JPG


Η νέα Alfa Romeo Giulia διαθέτει επίσης ένα ανανεωμένο Alfa DNA το οποίο τροποποιεί την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με την επιλογή του οδηγού: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (επιλογή αποτελεσματικής ενεργειακής απόδοσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μία Alfa Romeo) και φυσικά Racing (σε εκδόσεις υψηλών επιδόσεων). Για να επιτύχει μία εξαιρετική σχέση βάρους-ισχύος (σημαντικά μικρότερη από 3 κιλά ανα ίππο), η Alfa Romeo Giulia συνδυάζει εκπληκτική απόδοση από τον κινητήρα και εκτεταμένη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών.

Για παράδειγμα, έχουν επιλεγεί ανθρακονήματα για τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης, το καπό και την οροφή και έχει επιλεγεί το αλουμίνιο για τον κινητήρα, τα φρένα, τις αναρτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των εμπρός θόλων και των εμπρός και πίσω πλαισίων), επιπλέον των πολλών άλλων εξαρτημάτων του αμαξώματος, όπως οι πόρτες και τα φτερά. Τελος, η οπίσθια δοκός είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου και πλαστικό. Για να μειωθεί το συνολικό βάρος, το σύστημα των φρένων προσαρμόστηκε χρησιμοποιώντας στοιχεία από αλουμίνιο και κεραμικούς δίσκους, ενώ τα καθίσματα έχουν ένα δομικό πλαίσιο από ανθρακονήματα. Παρόλη αυτή την βελτιστοποίηση του βάρους, το αυτοκίνητο έχει την καλύτε��η στρεπτική ακαμψία στην κλάση του για να εξασφαλίσει ποιότητα σε βάθος χρόνου, ακουστική άνεση και οδηγησιμότητα ακόμα και σε συνθήκες ακραίας καταπόνησης. Ο χώρος των επιβατών του νέου αυτοκινήτου παρέχει ό,τι καλύτερο σε σχέση με την ποιότητα, την ασφάλεια, τον εξοπλισμό και την άνεση με ένα συγκεκριμένο, χαρακτηριστικό στιλιστικό στοιχείο της Alfa Romeo: την οδηγοκεντρική σχεδίαση. Όλα τα κύρια κουμπιά ελέγχου είναι ενσωματωμένα στο βολάν του τιμονιού όπως σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, ενώ η αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής ελέγχεται από δύο απλούς, φιλικούς στην χρήση περιστρεφόμενους επιλογείς, για την ρύθμιση του επιλογέα Alfa DNA και του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Μία Alfa Romeo ξεπετάγεται από την ιδανική ισορροπία της κληρονομιάς, της ταχύτητας και της ομορφιάς η οποία την κάνει την υψηλότερη έκφραση του Ιταλικού στιλ στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η νέα Giulia δεν αποτελεί εξαίρεση, γιατί περικλείει τρία ιδιαίτερα στοιχεία της Ιταλικής σχεδίασης: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και φροντίδα για απτή ποιότητα. Αυτό είναι το «περίβλημα» το οποίο έχουν σχεδιάσει οι στιλίστες της Alfa Romeo, με μεγάλη φροντίδα για τα μηχανικά μέρη.Πιο συγκεκριμένα, οι αναλογίες βασίζονται στην τεχνική αρχιτεκτονική ολόκληρου του αυτοκινήτου: για την Alfa Romeo τα στοιχεία κλειδιά είναι η κατανομή του βάρους κατά 50/50 και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Για να μπορέσουν να ισορροπήσουν ιδανικά τα βάρη, ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη είναι τοποθετημένα μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτός είναι ο λόγος που η Giulia έχει πολύ μικρούς προβόλους, ένα μακρύ καπό και εμπρός φτερά, ένα τοποθετημένο προς τα πίσω χώρο επιβατών που «κάθεται» επάνω στους κινητήριους τροχούς και μυώδη πίσω φτερά τα οποία μαρκάρουν οπτικά το σημείο όπου εξαπολύεται η ισχύς στον δρόμο. Όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα πολύ γενναιόδωρο μεταξόνιο – το μακρύτερο στην κατηγορία του – το οποίο όμως περιέχεται σε ένα από τα πιο συμπαγή αμαξώματα. Αυτές οι αναλογίες διαμορφώνουν το δυναμικό σχήμα μίας έλλειψης σε κάτοψη. Επιπλέον, οι στρογγυλεμένες γωνίες και οι κυκλικές κολώνες δημιουργούν ένα προφίλ «σταγόνας» το οποίο θυμίζει έντονα την Giulietta Sprint, ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
Alfa-Romeo-Giulia-2016-interior-photos-700x466.jpeg



Μία δεύτερη πλευρά του Ιταλικού στιλ είναι η «απλότητα» η οποία τυλίγει αυτά που στην πράξη είναι οι πιο σύνθετες δημιουργικές διαδικασίες στην βιομηχανία: τη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου. Εναπόκειται στο στιλ να κρύψει την μακρυά, σύνθετη εργασία πίσω από μία απλή, φυσική γραμμή η οποία τονίζει τα κομψά σχήματα και την εξελιγμένη Ιταλική γεύση. Αυτή η προσέγγιση περιέχει ολόκληρη την ιστορία της Alfa Romeo η οποία εκφράζεται μέσω καθαρών, ξεχωριστών γραμμών. Για αυτό τον λόγο η νέα Alfa Romeo περηφανεύεται για μία ισχυρή προσωπικότητα σχεδιασμένη με μερικές απλές πινελιές: μία γραμμή που αναδύεται κατά μήκος των πλευρών και η οποία μαρκάρει τις πόρτες και περιβάλλει τις χειρολαβές και, φυσικά, το θρυλικό τριφύλλι στην μετόπη, πιθανόν το πιο διάσημο και αναγνωρίσιμο στιλιστικό στοιχείο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.Τέλος, το Ιταλικό στιλ χαρακτηρίζεται από ένα φινίρισμα υψηλής ποιότητας των επιφανειών το οποίο σημαίνει την δημιουργία πλούσιων, αρμονικών αντανακλάσεων κατά μήκος των όγκων. Το τελικό αποτέλεσμα είναι η νέα Giulia, ένα γλυπτό σχήμα που θυμίζει μία μεγάλη γάτα έτοιμη να πεταχτεί μπροστά. Η ίδια έμπνευση βρίσκεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα πάντα είναι ξεκάθαρα, ουσιαστικά και συγκεντρωμένα γύρω από τον οδηγό, όπως τα κουμπιά ελέγχου που είναι ομαδοποιημένα επάνω στο μικρό βολάν του τιμονιού το οποίο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε όλα τα στιλ οδήγησης.

Η θέσ�� του οδηγού έχει «κοπεί» σαν ένα ύφασμα με ένα διαγώνιο τούνελ, ένα ελαφρά κυματιστό ταμπλό και έξυπνα προσανατολισμένα όργανα τα οποία δίνουν την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου στα μέτρα της με χειροποίητη φροντίδα και πολύτιμα υλικά: ανθρακονήματα, ξύλο και υφάσματα που έχουν επιλεγεί για την ικανοποίηση που παρέχουν στην όραση και την αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τέτοιο τρόπο που να κάνουν ορατή την ανθρώπινη παρέμβαση. Η Alfa Romeo Giulia ενσαρκώνει με τέλειο τρόπο το νέο παράδειγμα της μάρκας, παραμένοντας πιστή στην υπεραιωνόβια παράδοσή της: όχι τυχαία, μόνο όποιος έχει ένα σπουδαίο παρελθόν μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Ο σεβασμός για την περήφανη ιστορία της μάρκας επιδεικνύεται επίσης από το αυθεντικό νέο σήμα –σχεδιασμένο από τον Robilant Associati- το οποίο θα δείξει στον κόσμο το νέο μοντέλο για πρώτη φορά: το έμβλημα έχει ανανεωθεί και εκμοντερνιστεί περιμετρικά, ενώ παραμένει ανέγγιχτο το ξεχωριστό σχήμα του και τα στοιχεία του στιλ τα οποία το έχουν κάνει ένα θαυμαστό σύμβολο σε όλο τον κόσμο.

Βαγγέλης Γκούμας