Με το νέο Q7, η Audi θέτει καινούρια πρότυπα στην κατηγορία των premium SUV. Οι κινητήρες, προδιαγραφών EURO 6, προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία των μεγάλων SUV με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς.

Audi_Q7_ 3.JPG

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα με τον βενζινοκινητήρα 3.0 TFSI με ισχύ 333 ίππων και ροπή 600 Nm, και σε 6,3 δευτερόλεπτα για τον 3.0 TDI που αποδίδει ισχύ 272 ίππων και ροπή 440 Nm.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο V6 diesel σχεδιάστηκε με γνώμονα τη μείωση των εσωτερικών τριβών και καταναλώνει -κατά μέσο όρο- μόλις 5,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που αντιστοιχεί σε 149 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Από τη μεριά του, ο υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 3.0 TFSI διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή που αποσυνδέεται όταν ο κινητήρας λειτουργεί υπό μερικό φορτίο, γεγονός που εξασφαλίζει τον περιορισμό της κατανάλωσης στα 7,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Audi_Q7_2.JPG

Οι μηχανικοί της Audi έχουν μειώσει, κατ’ αυτόν τον τρόπο, την κατανάλωση καυσίμου του Q7 από 23% (TDI) έως 28% (TFSI), ενώ οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί κατά 50 γρμ./χλμ.Η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς είναι συνεχής. Το σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο tiptronic οκτώ σχέσεων (που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως χειροκίνητο-ημιαυτόματο) και ένα μετατροπέα ροπής με λειτουργία ελεύθερου τροχασμού, όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το γκάζι. Το κεντρικό διαφορικό διαθέτει λειτουργία αυτόματου κλειδώματος και υπό ομαλές σ��νθήκες κατανέμει τη ροπή σε αναλογία 60:40 μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Η αναλογία αυτή μεταβάλλεται διαρκώς και αν χρειαστεί (όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης) μπορεί να μεταφερθεί έως και το 70% της ροπής στον εμπρός άξονα ή έως και το 85% στον πίσω.

Το κεντρικό διαφορικό λειτουργεί επίσης σε συνδυασμό με τη διανυσματοποίηση της ροπής (torque vectoring): στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα ενεργοποιούνται επιλεκτικά τα φρένα στους εσωτερικούς τροχούς (οι οποίοι δέχονται μικρότερο φορτίο), για βελτίωση της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης. wheel steering) που προσφέρεται προαιρετικά: πρόκειται για σύστημα που με τη βοήθεια ηλεκτροκίνητου μηχανισμού στρέφει τους πίσω τροχούς έως και κατά 5 μοίρες, ανάλογα με την περίσταση. Συγκεκριμένα, σε χαμηλές ταχύτητες οι τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, αυξάνοντας την ευελιξία και μειώνοντας τον κύκλο στροφής έως και κατά ένα μέτρο, ενώ σε ψηλότερες ταχύτητες στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση αυξάνοντας την ευστάθεια. Η στάνταρ ανάρτηση είναι χαλύβδινη πέντε συνδέσμων, τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα και προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση συνδυασμένη με επίσης υψηλού επιπέδου κράτημα, γεγονός στο οποίο συμβάλει και το κατά 5 εκατοστά χαμηλότερο (σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) κέντρο βάρους.

Audi_Q7_04)].JPG


Από κει και πέρα η ήδη εξαιρετική άνεση μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω με την προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, με τη βοήθεια της οποίας μεταβάλλεται και το ύψος του αυτοκινήτου, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης: στον αυτοκινητόδρομο το Q7 «χαμηλώνει» κατά 30 mm ενώ κατά την κίνηση εκτός δρόμου «ψηλώνει» κατά 60 mm, αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος στα 245 mm. Σημειώνουμε ότι η αερανάρτηση διατίθεται και σε σπορ έκδοση.Το στάνταρ σύστημα ρύθμισης της δυναμικής συμπεριφοράς Audi drive select δίνει τη δυνατότητα επιλογής επτά λειτουργιών ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης: efficiency, comfort, auto, dynamic, individual, allroad και lift/offroad.Με μειωμένο το βάρος του αμαξώματος και εντελώς νέο σασί, το νέο Q7 ζυγίζει έως 325 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο και είναι το ελαφρύτερο στην κατηγορία του, γεγονός που το καθιστά σημείο αναφοράς στα SUV.

Έτσι έχουμε περιορισμό του απόβαρου στα μόλις 1.995 κιλά (στην περίπτωση της έκδοσης 3.0 TDI), ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση (3.0 TFSI) είναι ακόμα ελαφρύτερη στα 1.970 κιλά. Με μήκος που ξεπερνά τα πέντε μέτρα (5,05 m), πλάτος που αγγίζει τα δύο (1,97 m), μεταξόνιο σχεδόν τρία μέτρα (2,99 m) και ύψος 1,74 m, το νέο Q7 διαθέτει την καλύτερ�� σχέση ύψους / βάρος στην κατηγορία και επιπλέον, διαθέτοντας άφθονους χώρους, προσφέρεται σε πενταθέσιες και επταθέσιες εκδόσεις.

Οι επιβάτες έχουν τώρα αυξημένο χώρο για τα γόνατά τους (21 mm μεταξύ πρώτης και δεύτερης σειράς καθισμάτων) και περισσότερο «αέρα» για το κεφάλι τους (41 mm στην πρώτη και 23 mm στη δεύτερη σειρά). Στις επταθέσιες εκδόσεις, με όλους τους επιβάτες στη θέση τους υπάρχουν διαθέσιμα 295 λίτρα για αποσκευές (770 λίτρα με πέντε επιβαίνοντες), ενώ στις πενταθέσιες εκδόσεις η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα εντυπωσιακά 890 λίτρα που αυξάνονται στα 2.075 λίτρα όταν «πέσει» η δεύτερη σειρά καθισμάτων. Σημειώνουμε, δε, ότι όλα τα καθίσματα ��ης 2ης και της 3ης σειράς έχουν υποδοχές isofix για παιδικά καθίσματα. To νέο Audi Q7 σαφώς καλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο με προηγμένη τεχνολογία αμαξώματος, αποδοτικοί κινητήρες και Quattro.

Βαγγέλης Γκούμας