Η Giullieta είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα «παραγωγής» που τράβα τα βλέμματα στο πέρασμα της. Για τα μοντέλα της Alfa Romeo βέβαια αυτό δεν είναι κάτι… περίεργο καθώς η φίρμα πάντα σχεδίαζε όμορφα αυτοκίνητα. Η Giullieta στην έκδοση QVμε τα 240 άλογα που προέρχονται κατευθείαν από την 4C είναι προκλητική, γρήγορη, πλούσια και ... αγριεμένη. H Giulietta αναβίωσε το θρυλικό όνομα της δεκαετίας του ’50 με ένα χάτσμπακ που εισέβαλε με άγριες διαθέσεις στο club των μικρομεσαίων όπου ελάχιστα μοντέλα έχουν τέτοια σιλουέτα. Με εντυπωσιακό… πρόσωπο , χάρη στην μάσκα, τα πανέμορφα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led ,την ανασχεδιασμένη τεράστια τριγωνική μάσκα με τον θυρεό, η εντυπωσιακή- γεμάτες καμπύλες και ακμές -Ιταλίδα με το «φουσκωμένο» καπό και τα φτερά κρύβει τις πίσω πόρτες με τις ενσωματωμένες χειρολαβές στο πάνω μέρος τους.

Alfa-Romeo-Giulietta-Quadrifoglio-Verde2.jpg

H διαφορά εδώ εντοπίζεται στο τετράφυλλο τριφύλλι (Quadrifoglio Verde) τομ οποίο διακόσμησε όλες τις αγωνιστικές εκδόσεις της Ιταλικής φίρμας. Η συλλεκτική έκδοση της δοκιμής μας διαθέτει αεροτομή και καθρέφτες από ανθρακονήματα ενώ οι ποδιές και οι ζάντες αλουμινίου έχουν ένα γυαλιστερό ανθρακί χρώμα. Την εντυπωσιακή εμφάνιση συμπληρώνει το εκπληκτικό γκρι χρώμα του αμαξώματος. Αλλά και εσωτερικά οι διαφορές σσε σχέση με τις απλές εκδόσε��ς είναι εμφανέστατες. Τα μπάκετ καθίσματα με δέρμα και αλκαντάρα, το «κοφτό» στο κάτω μέρος δερμάτινο τιμόνι, οι αλουμινένιες πεταλιέρες είναι κάποια από τα στοιχεία που εξιτάρουν τις αισθήσεις οδηγού και επιβατών. Η άνεση βρίσκεται σε καλά επίπεδα ενώ ο χώρος αποσκευών διαθέτει 350 εκμεταλλεύσιμα λίτρα. Ο εξοπλισμός άνεσης και9 ασφάλειας έιναι πλουσιότατος καθώς διαθέτει εκτός των γνωστών ηλεκτρονικών ευκολιών και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και το γνωστό πλέον σύστημα DNA το οποίο αλλάζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.

Γυρίζοντας τον διακόπτη εκκίνησης «έρχεται στη ζωή» ο νέος βενζινοκινητήρας 1,75 λίτρων ο οποίος διαθέτει υψηλή τεχνολογία με άμεσο ψεκασμό, διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, υπερτροφοδότη και εξαιρετική σχέση λίτρου ανά ίππων για να επιτύχει την υψηλότερη σχέση λίτρου ανά ίππων στην ιστορία της 137,8 ίππους /1,0 λτ.). Αυτό το μοτέρ «βγάζει» 240 ολοζώντανα άλογα στις 5750 στροφές με την «θηριώδη» ροπή -για τα κυβικά- των 300 Nm να εμφανίζεται στο ρελαντί. Η ροπή αυτή ανεβαίνει στα 340 Nm στις 2.000 σ.α.λ. με επιλεγμένο το «Dynamic» εκεί όπου η Ιταλίδα με την συνεργασία του αυτόματου διπλού συμπλέκτη κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις και την λειτουργία Launch Control. επιτυγχάνει αγωνιστικές επιδόσεις .

Alfa-Romeo-Giulietta-Quadrifoglio-Verde03.jpg


Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 245 χλμ.ώρα. όμως αυτό που εξιτάρει τον οδηγό δεν είναι μόνο οι επιδόσεις αλλά και ο αγωνιστικός βρυχηθμός του κινητήρα που ταιριάζει στον χαρακτήρα του μοντέλου. Από αυτό τον σημείο ξεχνώντας την κατανάλωση καυσίμου που ανεβαίνει όταν πατήσεις στο πάτωμα το πεντάλ γκαζιού χαίρεσαι τον τρόπο που αναπτύσσει τις δυνατότητες του ο κινητήρας παράλληλα με το παιχνίδι που κάνεις με τις αλλαγές των ταχυτήτων με τα αυτά και πίσω από το τιμόνι. Να σημειώσουμε πάντως ότι αυτή κατανάλωση δεν ανεβαίνει σε …τραγικά επίπεδα καθώς η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην μείωση του καυσίμου.

Τα καλά νεα συνεχίζονται στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το γρήγορο σε ανταπόκριση σύστημα διεύθυνσης το στιβαρότατο πλαίσιο και η πολύ σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης κρατάει την Quadrifoglio Verde στην γραμμή που θα της χαράξεις . Όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε σε επαρχιακό δίκτυο με συνεχείς στροφές το «σφιχτό» σύστημα διεύθυνσης έδινε συνέχεια πληροφορίες για την θέση των τροχών, έστριβε άμεσα, την στιγμή που η Ιταλίδα έδειχνε ότι πατάει καλά στα… πόδια της με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό Q2 να μην αφήνει τον εσωτερικό εμπρός τροχό να γλιστρήσει εύκολα. Οι κλίσεις στις στροφές ήταν μειωμένες , το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας( ESC με ASR και Hill Holder) επεμβαίνει μόνο όταν υπε��βάλεις, ενώ και τα φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες τα οποία στην θέση D «προφορτίζουν», αποδείχτηκαν ανθεκτικά και αποτελεσματικά ακόμη και σε επαναλαμβανόμενη χρήση .

Από την άλλη πλευρά οι 18αρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικού «χαλούν» έστω και λίγο την άνεση των επιβατών αλλά νομίζουμε ότι όλα τα άλλα οδηγικά χαρίσματα αποσβένουν αυτό το στοιχείο. Η άνεση των επιβατών γίνεται καλύτερη όταν προτιμήσεις στον διακόπτη του DNA την επιλογή «Normal» εκεί όπου όλα «μαλακώνουν» και η Giulietta QV γίνεται πιο… γήινη. Συμπέρασμα η Alfa Romeo Giulietta QV απευθύνεται σε ειδικό κοινό με αγωνιστικές διαθέσεις το οποίο όμως μπορεί να την χρησιμοποιήσει και στις καθημερινές μετακινήσεις ακολουθώντας τη νορμάλ επιλογή Από την άλλη πλευρά τα 1800 κ.εκ . δεν αποτελούν σημείο… τριβής με την εφορία ενώ η τιμή των 31100 ευρώ με απόσυρση αφορά ένα ξεχωριστό συλλεκτικό μοντέλο με αγωνιστικές επιδόσεις και πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Βαγγέλης Γκούμας